Trip naar de kyll

Started by M@rco, September 22, 2012, 11:45:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M@rco

Begin oktober wil ik met een vriend een vrijdag en zaterdag afreizen naar Duitsland. Voor ons de eerste keer vliegvissen buiten Nederland. Dus alle tips zijn welkom!
Na wat speur werk zijn we uitgekomen op de kyll, nu zijn we op zoek naar wat tips:

Overnachting iemand goede ervaring? Hoeft niet bijzonder te zijn een schoonbed en een bar in de buurt.
Vergunning is er buiten een brief schrijven voor de staatsvergunning nog een andere optie?
Vliegen iemand nog tips voor vliegen.
Technieken iemand nog goeie tips voor technieken.

Hoor graag van jullie.

A{b}r{a}xa{s}

#1
locaties, bv. Zür Krone of Kleine Villa am Turm in Birresborn, of Muller in Kyllburg, Haus Kylltal in Usch/Zendscheid (bar sluit vroeg en in het dorp is niets te doen, eigen voorraadje meebrengen dus)
vergunning : qua datum zou aanvragen via de post nog moeten kunnen denk, anders in Gerolstein halen (let op openingstijden !)

golddigger

Hoi Marco
Oktober is wel wat laat in het seizoen
Vaak is er behoorlijk wat vis meegenomen
Wat tips qua vliegen
Iron blue dun, Olive dun, Browne dun #16 en 18
Sedge deerhair of cdc #14 en 12
Als nimf gebruik ik altijd een goudkop hazeoor # 14

Ook leuk om te proberen: sprinkhaan # 10
Leverde mij afgelopen woensdag de grootste vis van de trip op(38 cm)
Suc6 Perry

maurice

ben totaal geen ervarings deskundige wat de Kyll betreft,
maar Birresborn lijkt momenteel zeer lastig te gaan, Kyllburg moet je altijd wel een visje kunnen vangen.
maar daar is dan ook de hengeldruk vaar groot in het weekend.
maar aangezien het een lang stuk is moet dit niet veel uitmaken.
waarschijnlijk zal de hengel druk nu ook wel minder worden.

Muller is een aanrader als je daar toch gaat vissen.
(het stuk Kyllburg is mij wel het beste bevallen als 1ste keer vissen op de Kyll)

Murlenbach is ook een geweldig mooi stuk, we hebben daar zeer veel vis zien zwemmen


ik zou nu gaan voor kleine nimph haakje 16 en 18 (bruin grijs en olijf) bij mooi weer droog

maar ja ik ben er pas een keer geweest.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

M@rco

Allen,

Ontzettend bedankt na het tipje zal ik mijn ervaring delen.
Als er nog aan vullende tips zijn hoor ik het heel graag. Ik verheug mij op de eerste vliegvis trip.
Maar ben ook wel wat nerveus of mijn techniek voldoenden is.

Dank voor jullie reactie,s tot nu toe

Sieger

#5
Zit nu aan mijn laatste avondmaal Bij de Kleine Villa am Turm en ga morgen naar huis... Lekker na de file en uitgeslapen...

Het was zoals al eerder opgemerkt, erg pittig deze dagen. Het is erg laag water en ook nog eens super helder. Er zit echt heel veel vis, maar pakken is toch wat anders. Vrijdag had ik er wel 1 en Jurgen iets van 8. Maar heb ook mensen gesproken die op 2 volle dagen met 3 man maar 2 vissen hadden. En dat waren geen beginners.

Zaterdag hebben Jurgen en allebei heel goed gevangen en vandaag redelijk... Had op een gegeven moment denk ik de goed vlieg te pakken... Klein groenig en daarna een Diawl Bach... Mooie grote vissen en mooie aanbeten..

Het verslag volgt deze week op mijn blog, en ik zal er hier ook nog even een berichtje aan wijden.


Hotel: die Bas al heeft genoemd zijn allemaal prima, maar qua sfeer kom ik het liefst bij de Turm... Jurgen wordt er zeker en vast ook stamgast...



Sieger

maurice

Dat moet toch genoeg zeggen Sieger, als jij het al moeilijk vindt.
was bij ons ook zo, zeer helder water en ik was net als Youri zeer blij met 1 forel.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Volgens mij was het bij Kylburg aardig goed Rob... In Gerolstein hebben we heel goed gevangen, dus het verschilt nogal per locatie....

Ik had zelf wat te grote vliegen bij me en had eigenlijk heel kleine (18/20) eendagsvliegjes moeten hebben... Pale Brown of een beetje groenig.... 's Morgens en 's avonds stegen ze als gekken... Jurgen pakte er wel veel meer als ik, ik was denk ik een beetje te onrustig en had weinig geduld....

Ben benieuwd hoe het dit weekend zal gaan... Vanochtend toen ik op stond begon het hard te regenen dus misschien komt er wat water bij....


Sieger

Herman

Volgende week daar ook es weer kijken....
Tot hoe laat serveert Hans z'n eten en biertjes????
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

bruine grijze witte olive.

daar heb ik ze op gevangen,slank gebonden.

en dan para style .

was alwel veel blad wat in het water viel.
heb me best vermaakt.
en nog elke dag vis gevangen ook.
8)

Sieger

Quote from: Herman on September 24, 2012, 16:14:49
Volgende week daar ook es weer kijken....
Tot hoe laat serveert Hans z'n eten en biertjes????

Tot een uur of half acht kun je wel terecht denk ik....

Alvast veel plezier... Stukje duroc vragen....!


Sieger

Herman

Heb je ook nog een paar van die groene vliegjes voor me achtergelaten daaro? En dan bedoel ik natuurlijk niet in de bomen haha
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Jeetje Herman, moeten we nog een hoop kleine vliegies gaan binden. Nimfen heb ik nou wel genoeg denk ik....
Zal eens kijken voor een simpel patroontje, liefst CDC.

Groet,
Gert

Herman

ja Gert, en dat een week voor de trip.....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Ron-O

Ja zo heb ik ook alles gevangen daar, wij zaten vlakbij jouw Sieger, in Murlenbach, ik heb alles gevangen aan de droge en mijn neef ving een prachtige vlagzalm aan de Nimpf en ook de bruine aan de zelfde vlieg. wat ik even bekend wil maken is dat, als je een dagkaart haalt voor het stuk Murlenbach, is daar een heel mooi stuk bijgekomen, en wel het stuk voor Martin sport van af de fietsbrug, dit stuk is ongeveer 700/900 meter, kosten 15 euro per dag. Maar welligt wisten jullie dat al??

Gr, Ron-O


NooGie

Net een leuk trippie gehad naar de Kyll. We hebben het chocoladewater toch een beetje kunnen bedwingen. Bedankt voor de tips allemaal! M@rco post nog een verslagje.

Groet, Paul