Forel in Ierland

Started by Scaramouche, May 17, 2018, 08:54:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Deze zomer gaat de vakantie richting Ierland, waarschijnlijk regio Galway/Sligo/Connemara. Via een bijzonder aardige meneer die ik sprak op de fly fair heb ik al een beetje een beeld maar als er nog mensen zijn die tips en ervaringen hebben op de Ierse rivieren dan ben ik daar zeer in geinteresseerd.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Chaisedieu

Ik heb daar gevist op lough Corrib. Niet op rivieren. Mocht je een meer op gaan, dan zou ik een gids adviseren. Er liggen zoveel rotsen vlak onder het wateroppervlakte.

Alvast een fijne vakantie.

Marten

henkverhaar

De boeken van Peter O'Reilly. Wel wat gedateerd, maar een goed overzicht van de beschikbare wateren. Rivers of Ireland, en Loughs of Ireland. Zelf heb ik vooral 'ervaring' met de chalk streams / spring creeks / hoe je het dan ook wilt noemen in het zuidoosten, rond Clonmel. Maar er zit overal vis...

Koen

ik heb hier een keer gevist, rivier.

https://goo.gl/maps/KbcHxGWMCBz

Mocht ik gewoon vissen van de camping eigenaar, vergunning .. nee joh, niet nodig. Had vast wel gemoeten, maar daar maakten ze niet zo druk om :P

Martijn

Ik ben een diverse keren een stuk zuidelijker geweest, nabij Kenmare.
Het was ook fantastisch vissen in de baai op pollak en makreel, ik heb daar met spinner/lepel en stukjes vis gevist. Prachtig vissen aan zee vanaf de rotswanden.
Mocht je open staan voor andere manieren van vissen, dan zou ik zeker een stevige spin/plughengel meenemen om een beetje aan de kust vanaf de rotsen te vissen!

Rondom Kenmare in veel "meren" gevist, nergens een vergunning nodig. Bij één meer moest ik wel betalen, daar hadden ze een kastje op een paaltje langs het water gezet, daar kon je een paar euro in doen en die werd 1x per maand ongeveer geleegd  :o
In de meren waar ik gevist heb was totaal geen hengeldruk dus de bruine- en regenboogforellen waren relatief eenvoudig te vangen...

Steelhead

Deze eeuw er nog niet geweest, maar in de jaren 90 paar keer richting Ballina in Mayo en daar op de Moy gevist op zalm. De eerste keer op uitnodiging van Jack Charlton, toen coach van het Ierse voetbalelftal en die regelde ook de vergunning voor de Ridge Pool voor me.
Ik moest na 4 uur stoppen met vissen want ik had met 'bag limit' van 6 stuks. Er stond toen een mannetje dat meteen je zalm wilde netten voor je en doodslaan. Ik heb er toen maar wat verspeeld.
In de kroeg naast de pool werden wat vliegen voor me gebonden, terwijl ik genoot van een glas whiskey.
Kleine vliegen op doubles en trebles, maat 12.
Forel, bruin uiteraard, was bijna overal te vinden.
my best memories are not that old!

Scaramouche

Klinkt allemaal heel relaxed en ook fijn te horen dat er overal wel vis zit. Heb er zin in!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

fre

Zelf ben ik net terug van een weekje Ierland . Ik heb er gevist op pollak en wilde forel (Bruine). Ik zou je toch adviseren om je belly boot mee te nemen , en zeker de traditionele vliegen gebruiken voor de forel. Pollak vang je makkelijk en de vlieg maakt niet zo veel uit .
Hallo Ik zal me zelf even voorstellen .Ik ben Fre (Freddy) en woon in Adegem Belgie  en ben 56 jaar zelf vliegvis ik al vanaf mijn 16 jaar (40 jaar dus ).Zelf onderneem ik ieder jaar een paar visreizen naar het buitenland die zeer uiteenlopend zijn.
Het gaat van vissen op Pollak tot stromend water .