Probleem gebruik Edge in combinatie met het forum verholpen

Started by Plantje, December 14, 2016, 23:11:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Al een hele tijd geleden is de Edge web browser uitgebracht. Al snel bleken de knoppen uit de header in het forum (smileys, andere lettertypen enz.) niet te werken. Er gebeurde simpelweg niets wanneer er op geklikt werd. Een oplossing hiervoor is om een andere web browser te gebruiken. Een andere oplossing heb ik zojuist doorgevoerd en behelst een kleine aanpassing van een script op de server.
Veel computers worden tegenwoordig standaard geleverd met Windows 10 en veel gebruikers zijn zich er niet eens van bewust dat ze Edge gebruiken. Het forum moet deze browser ook gewoon ondersteunen! Bovendien was dit een doorn in het oog van mij, omdat ik voor alle moderator teksten Internet Explorer moest openen.

Mocht je problemen ondervonden hebben met deze functionaliteit in Edge en dit willen gebruiken dan moet je wel nog enkele stappen zelf uitvoeren:
-Klik op de drie puntjes rechts bovenin de browser
-Klik onderaan op "Settings"/"Instellingen"
-Klik op de knop "Clear browsing data"/"Verwijder internet gegevens"
-Zorg dat enkel het derde vakje aangevinkt staat "Cached data and files"
-Klik op "Clear"/"Verwijderen"

Ik weet niet van alle punten wat de Nederlandse variant is, maar zo moet het wel goed komen. Indien iemand de exacte Nederlandse variant voor me heeft hou ik me aanbevolen!

goswit

 ::top:: ::klappen:: ::bravoo:: ::bravoo::     

Het werkt.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

I know... ik heb het zelf getest  ;)
Alleen moet ik nu dat truukje bij al mijn machines uitvoeren! Zojuist moest ik na het weggooien van de data ook even Edge afsluiten en weer opstarten voordat het werkte.

Team

Quote from: goswit on December 14, 2016, 23:28:07
::top:: ::klappen:: ::bravoo:: ::bravoo::     

Het werkt.

test ;D ::agree:: ::goodjob:: werkt nu ook bij mij
NUNC  AUT  NUNQUAM

Plantje

Ha! Fijn! Goed om te lezen! Er kan wel tegen iedereen geroepen worden dat ze maar Chrome of FireFox moeten installeren, maar niet iedereen wil dat en lang niet iedereen is daar even handig in

weerwolf

Waarom al die moeite voor een programma dat een browser wil zijn maar het nog lang niet is...........jammer ;-)

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Plantje

Ach... het is de forum software die aangepast moest worden. Volgens mij voldoet Edge gewoon aan de standaarden. Los daarvan als antwoord op je vraag: de moeite doe ik voor mensen en niet voor de applicatie. Velen krijgen met een nieuw systeem standaard Edge geïnstalleerd. En een groot deel van de mensen neemt niet de moeite om iets anders te installeren. Het werkt verder prima alleen dit werkte niet; nu werkt het wel.

Zelf ben ik Windows Insider en daarom ga ik ook geen andere browser installeren. Alleen zo kan ik goed testen.

O ja...en op mijn Windows 10 Mobile heb ik alleen maar Edge  :)

weerwolf

ben ook windows insider maar thuis is het ondertussen apple. MacbookPro,Iphone, Ipod, doe mij maar spullen die werken en geen onderhoud vereisen, ook voor de mac beta tester maar dat is niet echt leuk, kom bijna geen probleem tegen.
Maar wel chrome op de mac.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

goswit

IK ben geen deskundige op de PC ,  Weerwolf ,   ik weet waar de aan en uitknop zit en dat is het .  Ben blij dat er iemand is die mij /ons wil en kan helpen om dit probleem op te lossen .

Ik heb deze pc 10 dagen dus wennen   , geef mij windows 3.1 maar nooooooooit geen problemen mee gehad  . ;D ;D ;D ;D ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Heb je wel een punt Roelof. Ik denk wel dat alles Apple voor de gemiddelde gebruiker zwaar overtrokken is. Ook erg duur. Op zich kom ik ook nauwelijks problemen tegen.

Mooi dat het in ieder geval opgelost is nu voor mensen die enkel de aan/uitknop weten te vinden; toch?  ;)