Sedge

Started by Jan_Smeijers, January 20, 2014, 22:02:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Quote from: Jan_Smeijers on January 24, 2014, 07:24:10
Dat werkt wel met die paddestoel, sprak een vliegvisser die dat ook aan z'n vest had zitten.
Dat ding was al een 20 jaar oud, droogde de vlieg ermee en ik dacht wtf.. een paddestoel  :D

Maakt het nog uit welke?
Ja, je moet er aan voelen en even in knijpen of hij nog sponzig is en niet hard geworden (dit zijn meestal de oudere).
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

Heren,

ik gebruik ook eest amadou en dan gebruik ik enkele velletjes van een keukenrol, dit is meer dan voldoende, ik heb ook geen keukenrol in mijn vliegvisvest zitten hoor. ;) . Zoals beertje aanhaalde hebben de papieren zakdoekjes het zelfde effect als de keukenrol.  Ook enkele velletjes zacht toilet papier kunnen wonderen verrichten na gebruik van de amadou.  De amadou alleen is niet voldoende.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

Vooral bij cdc vliegen werkt een  tissues perfect.Even er tussen leggen,zachtjes aandrukken,paar seconden wachten.......klaar.

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Heintje Davids

Quote from: Beertje on January 23, 2014, 23:09:00
wat ook werkt is een dunne schijf van een paddestoel "het elvenbankje" werk als volgt: haal een verse paddestoel uit het bos (ze zitten vaak op berken) en snij er zeer dunne plakjes van, droog ze tot ze een beetje leerachtig zijn.Klaar is kees.Je hebt nu een amadou achtig lapje.

Als je nu toch al op die berken aan het zoeken bent, kun je natuurlijk ook, ipv een elfenbankje, een tonderzwam plukken. Heb geen Amadou-achtig lapje maar een amadoulapje. Maar misschien is kopen toch verstandiger want als de plaatselijke koddenbeier je snapt heb je wel een prent te pakken. Het is nl verboden  :)

Beertje

Heintje Davids, Noemen ze die geen elfenbankjes dan? ???
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

daar weet ik er wel heel wat van te vinden :P
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Heintje Davids

Quote from: Beertje on January 24, 2014, 11:51:26
Heintje Davids, Noemen ze die geen elfenbankjes dan? ???
Misschien worden ze ten onrechte wel eens zo genoemd omdat ze ook tegen bomen aan groeien maar een tonderzwam is vele malen groter. Is van de zelfde familie maar een andere soort.

FSCHAMP

Dit is leerrijk, ik gebruik nl. amadou al meer dan 20 jaar, wist dat het een soort paddestoel was, maar nu ken ik het hele verhaal. ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

goswit

Als ik het goed begrijp worden veel paddenstoelen gebruikt , toch maar is  ;Dnaar de koffieshop.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Heintje Davids

Heb geen idee of Amadou die geprepareerd wordt om vliegen mee te drogen dezelfde bewerking ondergaat, maar als dit wel zo is verklaart het voor mij in ieder geval de bezopen hoge prijs die je voor het spul moet betalen.