vakantie in frankrijk

Started by harry, February 10, 2013, 22:33:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harry

hallo allemaal

zijn er hier nog mensen die van de zomer naar frankrijk op vakantie gaan?

waar gaat de reis naar toe en heb je hier al ervaring met het vissen in deze regio?

en in welke periode ?    wie weet kom ik nog een forumganger tegen dit jaar  :)

harry

Beertje

Zit er niet in dit jaar.Mijn vrouw wil geloof ik naar Rome.En aangezien ik hier niets te vertellen heb,....... ;D ;D
Maar ik denk als dat door gaat, ik ga vissen in het meer van Brasiano. :) :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

harry

hee leuk joh

eindelijk iemand die toegeeft dat hij thuis ook geen f.ck te vertellen heeft :)

ik ben blij dat mijn vrouw een frankrijkgek is  hahhaha

maar toch   veel plezier in italie :)

harry

ik ga de eerste 3 weken van juli weer naar Millau
weer lekker in de tarn ,de jonte en de dourbie mijn vlieggies laten dwarrelen
de ervaringen van de vorige keren dat ik daar ben geweest maken dat ik er nu al weer zin in heb :)

harry

Beertje

Mijn vrouw houdt ook van Frankrijk en we komen er vaak. :) :)
De tarn,jonte en dourbie. zijn mij ook bekend.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Canadian_Streamdance

ik ga deze zomer 10 dagen naar de provence in frankrijk echt tegen de zee int zuiden maar zou ook graag mijn hengeltje meenemen om daar eens te vissen als ik een leuk meer of riviertje tegenkom! weet alleen zelf ook niks van de regio of vergunningen etc.. dus ik volg dit topic ook even mee!!

harry

waar ga je precies heen ?

misschien dat een forumganger er al eens is geweest en je van info kan voorzien

Canadian_Streamdance

ik ga op de heenreis door de bourgongne en champagne streek naar het zuiden en blijf dan 7 nachten aan de kust bij Hyere liggen als ik op de kaart kijk wel redelijk wat riviertjes en meertje in die streek!!

harry

ik zelf ben hier nooit geweest dus kan je niet van relevante info voorzien

heb welles aan de kust gevist in frankrijk en zelfs een paar geepjes gevangen dus er is hoop :)

gewoon meenemen die hengels en er voor gaan

jur606

zoals elk jaar frankrijk (vrij zeker regio dordonge/correze) en als ik het goed heb aan de rivier dit keer dus zal vast wel gevist worden.


Beertje

#10
@Canadian_Streamdance,een vergunning kun je kopen bij een "tabac"vraag naar een "carte de peché de vacance"kost +/- €35,-voor 7 dagen.
Je krijgt er ook nog een "guide de peché"bij(kaart dus)hierop staan  alle wateren die je met deze vergunning mag bevissen.
Het gebied waar je naar toe gaat,heb ik nooit gevist en weet er dus ook niet van af.Mocht je nog andere gebieden bezoeken dan kan ik je misschien helpen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

bij

Ik ga van het jaar naar camping Gervanne aan de gervanne/Drome. Dit ligt nabij Crest.

Alex

Leuk ben er vorige zomer geweest

Zie de topic hieronder

Alex

Canadian_Streamdance

@ Beertje. bedankt voor de tips! ik zal eens specifieker gaan zoeken op het web of dat er in die regio te vissen valt en waar ik precies allemaal naar toe zal gaan die week.! klinkt zo al goed voor weinig geld een weekvergunning.

groeten Wouter

gijsie20

Quote from: jur606 on February 11, 2013, 14:37:44
zoals elk jaar frankrijk (vrij zeker regio dordonge/correze) en als ik het goed heb aan de rivier dit keer dus zal vast wel gevist worden.

Ik ben afgelopen jaar in Aquitaine op vakantie geweest..weet niet hoe dat departement in het Nederlands heet. Maar iig onderdeel van de Dordogne.
Er zijn leuke riviertjes in de omgeving, en volgens de diverse websites (plaatselijke clubs) en VVV ook bezet met oa forel, en kopvoorn. Heb zelf helaas niet kunnen vissen.
Ik zat in de omgeving van Le Teich/Bordeaux.

groet Gijsbert

Beertje

Als je internet raadpleegt,zul je zien dat Aquitaine beschikt over heel veel stroompjes met inderdaad forel en andere leuke vissen om te vangen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

marc



bijna pal onder de brug van millau
er was daar wel een visje te vangen .:)
marc

harry

de tarn is idd een leuke rivier

ben daar ook geweest ,ook een stukkie verder bij het dorpje peyre kn je hele mooie kopvoorn vangen die tussen de basaltplaten lagen

harry

Flivis

Hoi allen,

Ik ga voor het eerst naar Remoulins. ik ben geen beginnende vliegvisser maar wel op het gebied van snelstromende rivieren. Ik knoopmijn vliegen zelf. Heeft iemand van jullie nog tips??. In Nederland vis ik vooral op grote winde en mijn grootse uitdaging is momenteel het bejagen van Roofblei. Voorgaand jaar heb ik veel gevist in de Dordogne rond het stuwmeer Lac du Cousse. Ik heb hier veel zonnebaars en kopvoorn gevangen in de kleine riviertjes rondom dit meer. Ik ving hier veel met een grote gevleugelde imitatie mier.

ps...Met de spinhengel is het ook erg makkelijk om meervallen te vangen.

Hoor graag iets over visactiviteiten rond rimoulins...met mijn beperkte kunsten op Frans grondgebied en onderliggende kennis..

Groet,

Artwiech Jan

jur606

Quote from: Flivis on June 09, 2013, 22:26:10
Voorgaand jaar heb ik veel gevist in de Dordogne rond het stuwmeer Lac du Cousse. Ik heb hier veel zonnebaars en kopvoorn gevangen in de kleine riviertjes rondom dit meer. Ik ving hier veel met een grote gevleugelde imitatie mier.
Jan

Toevallig nog meer tips voor die regio :P
gevleugelde mier immitatie sprinkanen? (maar welke haakmaat +/-?)