avontuur in Namibie/Botswana. Deel 2 Zou het me lukken? het fotoverslag

Started by sjoerd, November 05, 2015, 20:43:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Jammer Jurjen maar ik verwacht dat je je op ander gebied daar heel goed hebt vermaakt!!!

JurjenF

Ja, het was weliswaar hard werken en ik heb in 3 maand alles meegemaakt wat een ander in 3 jaar nog niet meemaakt :  darten van sable antilopen waarbij er 1 overleed, lekke daken, lekke waterleidingen, pomp uit door blikseminslag, huishondje overleden door slangenbeet, personeel wat eigen werktijden aanhield....Afijn, veel geleerd en een hoop ervaring opgedaan. Mis ZA nu al...en niet alleen mbt het weer (44 graden en een geul graven voor een nieuwe waterleiding is ook niet alles). Hoop dat er eind dit jaar weer een beroep op ons wordt gedaan.
Fishing is cheaper than therapy

JurjenF

Zo, de volgende reis is alweer geboekt. Eind februari tot eind maart. Nu zitten we vlakbij de Komati rivier waarin wel degelijk large mouth bass en tigerfish zwemt. Dus poging 2 om deze te vangen aan vliegenhengel, die nu wel mee kan of spinhengel, die er al is. Zit alleen met de vraag : watse fliegies mee te nemen of toch maar lokaal ergens aan te schaffen.
@ Sjoerd : wat had jij bij je in Nam/Bots?
Fishing is cheaper than therapy

sjoerd

Hee Jurjen,
lekker weer die kant op!
Ben benieuwd hoe het je dit keer vergaat. Ikhad zelf de nodige streamertjes en wat nimfen meegenomen. Aangezien je nooit weet wat er te vangen is.

Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

JurjenF

Ja, ik had al hier en daar wat gevonden op i-net. Maar èchte ervaringen zijn toch beter.....Heb ook wel in de smiezen dat, net als Yellow fish, het geen makkelijke zaak zal worden. Des te beter haha. Ga in Utrecht nog maar 's even neuzen bij de aanbieders.
In vergelijk tot afgelopen keer zit ik nu wat gunstiger : de Komati heeft ook diverse dams in haar stelsel dus water is er (bijna) altijd voldoende. En vrienden van ons hebben ook nog een boot. Maar om die nou 3 weken mee te zeulen....we zien wel.
Fishing is cheaper than therapy