EP, H20, Congohair en Pikehair etc.: ervaring gezocht

Started by zeeforel, April 26, 2016, 08:44:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zeeforel

Beste leden,

Ben van plan e.e.a. aan te schaffen voor binden streamers voor zeebaars, snoek en baars. Nu lees ik over allerlei materiaal in allerlei prijsklassen: EP, H20, Congohair en Pikehair etc.

Wie kan mij vertellen waarmee ik rekening moet houden bij dit materiaal? Kun je prima streamers maken met het relatief goedkope materiaal (Congohair / Pikehair) of is het toch uiteindelijk duurkoop qua bijvoorbeeld eenvoud verwerken of actie van het materiaal in het water?

Alvast bedankt voor de moeite.

Marcel

Ik bind zelf het liefst met H20, materiaal, ik heb wel gebonden met congohair, maar vond de actie niet erg mooi, H20, is relatief goedkoper dan EP en bind makkelijk, je moet er wel rekening mee houden dat je het niet te dik inbind (zeker bij het hoofd) anders zinkt je streamer niet, dit is niet erg want onderwater vult het mooi.

Succes,

( hier vind je veel info over binden en materiaal  http://www.dyckers.com/blog/ )

Wilco

Zeeforel,

Het zou je sieren dat je eerst wat meer over jezelf verteld voordat je verder gaat met vragen.

zeeforel

Quote from: Wilco on April 26, 2016, 13:45:52
Zeeforel,

Het zou je sieren dat je eerst wat meer over jezelf verteld voordat je verder gaat met vragen.


DONE!

zeeforel

Quote from: Marcel on April 26, 2016, 09:03:48
Ik bind zelf het liefst met H20, materiaal, ik heb wel gebonden met congohair, maar vond de actie niet erg mooi, H20, is relatief goedkoper dan EP en bind makkelijk, je moet er wel rekening mee houden dat je het niet te dik inbind (zeker bij het hoofd) anders zinkt je streamer niet, dit is niet erg want onderwater vult het mooi.

Succes,

( hier vind je veel info over binden en materiaal  http://www.dyckers.com/blog/ )

Bedankt voor de info Marcel!

merijn1982

Ik gebruik zelf liever ep dan congohair. Dit omdat ik het iets fijner vind om mee te binden en ik het ook iets mooier vind in het water. Maargoed het ziin wel minimale verschillen dus dat is voor jou wellicht te verwaarlozen. Er zit qua prijs natuurlijk wel wat tussen...
Tight lines!!


p.forel

Zit bijna geen verschil in tussen Ep en congo hair 
Ja de prijs die is  4 keer zo duur 
Kwa binden  merk ik weinig tot niks 
Kwa vangsten al helemaal niet
Kwa beweging ook niet


Marco B

Eens met Bert. Ep is misschien iets gelijkmatiger van structuur en iets minder 'springerig' in vergelijking met Congohair, maar in het water maakt het geen bal meer uit, zeker voor de vis niet!
Voor mij Congohair omdat het net zo goed werkt maar vele malen goedkoper is.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

p.forel

Das zeker ook een hele goede reden om congo te gebruike. Het prijsverschill
De vis fop je met beide
Maar met ep wordt de visser gefopt 😂😂😂😂😂

Waarschijnlijk kost de verpakking duurder als fibre zelf

HappyFisherman

Marco B vangt nooit wat, dus ik zou voor EP gaan. 0x0=0...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

p.forel

Als marco B nooit iets vangt dan nog kan je beter kwa prijs voor congohair gaan
Beter niks vangen voor weinig dan veel en nog niks

Gelukkig is marco b geen standaard iemand 😜