Verhoudingen extended body mayfly

Started by Beertje, July 11, 2016, 14:44:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Bestaan er ook bindverhoudingen voor een extended body mayfly? Tot nu toe deed ik maar wat. Maar zijn er ook regels voor de lengte van de extended body en de staart sprieten die daar weer uitsteken? Ik heb het zo 1,2,3 niet op www kunnen vinden.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

henkverhaar

Quote from: Beertje on July 11, 2016, 14:44:51
Bestaan er ook bindverhoudingen voor een extended body mayfly? Tot nu toe deed ik maar wat. Maar zijn er ook regels voor de lengte van de extended body en de staart sprieten die daar weer uitsteken? Ik heb het zo 1,2,3 niet op www kunnen vinden.

IK zou zeggen, kijk eens naar een natural... Bij danica's zijn de staartsprieten langer dan het achterlijf, en de vleugels zijn zo groot dat het gekromde achterlijf de vleugeltip niet haalt. In de praktijk zijn dat allemaal verhoudingen die het binden, en vooral het vissen met een extended body meivlieg niet eenvoudig maken. Persoonlijk maak ik de staartdraden, maar vooral de vleugels dus naar verhouding te kort. M.i. blijft de impressie het belangrijkst om vis te verleiden - je hoeft geen (super)realistische vlieg te binden om vis te vangen.


Wilco


Beertje

Bedankt mannen voor jullie reactie.Hier kan ik wel wat mee.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.