Alfabet-swap deel 2; letters J tot en met R

Started by Herman, March 30, 2011, 09:26:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Herman

Alfabet-swap deel 2:

Er zijn 9 deelnemers. Elke deelnemer moet dus 9 vliegen binden. 

De "fun"  ligt m in de moeilijkheid van deze swap.
Het gaat om een alfabetswap, maar omdat het om 9 vliegen gaat gaan we nu voor J tot en met R.
Elke deelnemer kiest een letter uit het alfabet en zoekt daarbij een vlieg. Op t www zijn voldoende patroontjes te vinden, dus op zich moet dat lukken.
Bijvoorbeeld de A, staat onder andere voor Adams of Ants; B voor Blue Winged Olive; C voor Caddis enzovoorts.
Het is natuurlijk de bedoeling dat je gebruik maakt van de juiste materialen, maar dat is logisch.

Eerste fase: letters A tot en met I (dus 9 deelnemers), inzendingen binnen op 31 maart
Tweede fase: letters J tot en met R (weer 9 deelnemers), inzendingen binnen op 30 juni
Derde fase: letters S tot en met Z (9 deelnemers; 1 letter mag dubbel), inzendingen binnen op 30 september.

Ook is er nu nog genoeg ruimte om daarnaast de normale swaps op te zetten (zoals nu ook de Tour de OV 3 swap loopt).

Ik ga er in eerste instantie van uit dat de deelnemers van de eerste ronde ook aan deze ronde deelnemen. Meldt zo wie zo even of je mee gaat doen (en met welke letter).

Deelnemers: maximaal 9.

Aantal te binden vliegen: 9.

Inschrijven voor deze fase kan tot hij vol is.

Inschrijven met naam; letter van keuze en de vlieg (liefst een plaatje en een internetlink waar een bindpatroon staat), keuze in de letters J tot en met R.

Inzenden voor 30 juni 2011, als iedereen (eerder) klaar is gaat fase 3 van start.

Swapmeister: Herman

Denk aan de retourenveloppe!!!

Veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deelnemers:
J. Johannes. Jiggy binnen


K. Jan Muisers Karasjohka special binnen


L. Jelle. Lady Heather binnen


M. Happy Flyfisherman.Mayfly binnen


N. Toppiedus.Neelde fly binnen


O. Gewo. Orange stuur ze komend weekend in (22 juli)


P.  Maurice. Palomino binnen


Q. Gert. Quill Deer Hair Emerger binnen


R. Hendri. Rolled Muddler  binnen

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

johannes


HappyFisherman

Ik wil graag de M van mayfly :) Ben al druk aan het zoeken en waarschijnlijk wordt het deze variant:
http://ukflydressing.proboards.com/index.cgi?board=sbs&action=display&thread=520

Kan ik wel weer een uitdaging in vinden :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

mag ik de r herman. welke vlieg ga ik nog ff naar zoeken. ;)

Gert

Ik wil wel proberen of ik iets met een Q kan vinden. Hoop wel op een beetje "dichterlijke vrijheid" want ik zit bijvoorbeeld te denken aan een Quill and CDC, maar dat blijkt officieel CDC and Quill te heten  :-\
Dus: mag ik de Q, Herman?

Goet,
Gert

Herman

Reken ik helemaal OK Gert!
Ik heb jullie letters geplaatst.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

toppiedus


johannes

het gaat een van de beste/meestgebruikte zeeforelvliegen (op zee) van noorwegen worden.

De jiggy

http://www.nfisk.no/Default.aspx?tabid=145

eenvoudig maar o zo effectief

Jan Muisers


Het maakt mij niet zoveel uit, welke letter ik moet binden.

Ik wil het mezelf een beetje moeilijk maken (als dat mag), dus als ik de.....krijg wordt het de.....

K = Karasjohka Special
L = Lochdu
O = Owensmore shrimp (van Tolan).

Ik zal dadelijk kijken of ik er foto's of zo van kan maken.

Dus Jelle en gewo, kies maar....

Jan.

HappyFisherman

Doe die tweede maar Jan, als je daarop googled op plaatjes komt er een mooie blonde als hit  ::rofl::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Muisers


Oei, dan moet ik dadelijk ook effe goegellen.  ;D

Dit zijn dan toch helaas de echte:










Welke maakt niet zo veel uit. Ze hebben alle drie hun eigen uitdaging.

Ik wacht dus even af, wat over blijft.

Jan.


Rossie69

ow die groep krijgt een mooi setje zalmvliegen :)


Sieger

Blubber... zit in de verkeerde swap-groep...  ;)


Sieger

Gewo

Herman ik ga voor de O

Als republikein ga ik er voor en kies dus bewust voor iets Orange ;D

Herman

Nou dan zal dus uiteindelijk Jelle de doorslag geven welke variant Jan gaat maken.....
Leuk dat iedereen weer zo snel een letter heeft gekozen.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Helaas moet Jelle wegens tijdgebrek afhaken voor deze ronde......... heb m net een PB gestuurd of ie wel aan de derde ronde wil/kan deelnemen.
Jan, je mag dus kiezen welke van de twee je wilt maken!
De overgebleven letter houden we dan vast voor de laatste ronde, zodat die ook weer uit 9 deelnemers (en letters) bestaat.
Als jullie het verder niet vervelend vinden mogen jullie wel gewoon 9 vliegen binden zodat Jelle ook een complete set letters heeft aan het einde van de rit.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

hendri


johannes

QuoteAls jullie het verder niet vervelend vinden mogen jullie wel gewoon 9 vliegen binden zodat Jelle ook een complete set letters heeft aan het einde van de rit.

oke

van de week materiaal bestellen kwam er achter dat ik niet alle meer heb.


HappyFisherman

Helemaal prima om ook voor Jelle een vliegje te strikken.
Ben net al even bezig geweest met die meivlieg en het lijkt er op (een beetje). Nu nog perfectioneren en dan nog met de juiste materialen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jelle

Ondanks dat ik gemaild heb naar herman dat ik de komende maanden te weinig tijd heb moet ik denk ik voor 9 vliegen te binden toch wel wat tijd kunnen vrij maken.
een paar uren zoeken naar een patroon en dan 9 keer tien minuten strikken ;)
en drie maanden de tijd, er komen vast nog wel regenachtige dagen op het werk en dan heb ik wel tijd ;)

welke letter is er nog?
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Herman

Prachtig Jelle,
je mag nog kiezen uit de K of de L. Om je keuze makkelijker te maken heeft Jan alvast zijn patroontjes neergezet...
Welkom weer!!!!!!!!!!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

jelle

ik zie dat mijn keus het voor jan lastiger kan maken :D
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Herman

Laat t maar weten, zodat ik de lijst aan het begin kan bijwerken...
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

jelle

#24
ik ga voor L ady heather een droge vlieg voor grijze dagen

edit ik heb trouwens alle patronen van fly of the week in een xls bestand gekopieerd het bestand is 46mb
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens