OVM

Started by HappyFisherman, March 01, 2012, 22:37:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Het zou bijna het begin kunnen zijn van een goeie grap:
Een Belg, een Brabo en een Tukker gingen vissen op het OVM... Helaas pindakaas kan onze vriend uit Roosendaal (vooral voor hem zelf!) niet morgen en blijven er dus een Belg en en Tukker over. Deze keer niets "speciaals" gebonden, geen proviant ingeslagen (Bart neemt immers gebak mee) en zelfs de auto nog niet ingepakt. We gaan er morgen gewoon een leuke dag van maken, lekker in de vrije natuur (met het constante gedreun van industrie op de achtergrond ;)) vissen en heeeel misschien een visje vangen.

Ik hoop dat we morgen zelf het hardst kunnen lachen om deze grap ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben

Vang je veel, vang je weinig, geeft niet, blijven lachen, en.... veel succes morgen, enne graag hiero een verslaggie!!!! LATERRRR

Hilco

wel veel foto's maken , vinden wij erg leuk om naar te kijken , ik ben er zelf nog nooit geweest dus .....maak een leuk verslag.

en je gaat heus wel vangen;   eerste vrijdag van maart , begin van de meteorologische lente ,   kan niet missen !!!

ben

hilco, als dat zo is, dan neem ik morgenmiddag vrij en ga naar Baggelhuizen, OVM is me helaas iets te ver voor een middagje!!!! Doennn dus

Hilco

ik zeg DOEN  ;)

ben

OK Doen, mooi man

A{b}r{a}xa{s}

Succes vandaag Bram & Bart !
balen dat ik niet geregeld kon krijgen om mee te gaan, grmbl :(

kees

Ben erg nieuwsgierig naar de vangsten, de berichten zijn de laatste tijd niet best cq slecht maar ben van plan om zaterdag de bellyboat maar weer eens op te blazen en het OVM gedeeltelijk af te vissen dus alle info is welkom.

Rossie69

kan wel wat leuke berichten gebruiken :)


BV

HOI HOI,

Ik heb driee goede nieuwsjes;

1)Bram is een fijne gast!
2)We hebben het droog gehouden . Geen duikbootwaadpakken . Ook geen verplichte duik voor het verbreken van PR's!
3)Het blijft een mooi water


Maar voor mij geen vis in de buurt van mijn haak gehad.
Bram heeft meerdere vissen gezien.
Ik enkel 's ochtens eentje.
Heb van de hele dag ook niemand iets zien vangen.
Wel wat vissersverhalen..
En meerdere spin-hengelaars.

Dus sterkte morgen Kees!

HappyFisherman

Net thuis, moe maar voldaan (en met een lekker flessie bier ;))

Vanmorgen tegen half 8 vertrokken richting Oostvoorne om een daggie te vissen met Bart. In Twente scheen vanochtend (uiteraard) de zon en ik hoopte al dat het met het wat warmere weer wat insectenleven op zou leveren aan het water. Onderweg nabij Zwolle zat ik vast achter een vrachtwagen en het was net of het zo moest zijn:

Hoe verder ik richting het westen kwam hoe meer bewolking er kwam en het werd zelfs nog wat mistig. In Rotterdam kwam ik er wel achter hoe dat komt, want daar maken ze de wolken!

Rond half 11 aangekomen op de Loswal en volgens mij was Bart er ook net. Even een praatje gemaakt, de benen gestrekt en de eerste vis zien draaien (die ene die Bart ook heeft gezien :))
Bart had de hengels al opgetuigd en was net voor me het water in:

Gezien de temperatuur van het water en het ademende waadpak er voor konden zorgen dat het aasje van Bart ook in de gesloten tijd gebruikt mag worden (<2,5cm  ;D) zijn we maar vanaf de strekdammetjes gaan vissen. Van half 11 tot een uur of 1 hebben we het eerste dammetje afgevist en aan het einde heb ik vis zien draaien, maar geen beet gehad.

Na de lunch bij de auto zijn we doorgestoken naar het tweede dammetje, waar we tot een uur of 4 hebben staan werken. Resultaat was hetzelfde als 's morgens en zijn er nu ook achter gekomen dat het tweede dammetje door de vogels als WC wordt gebruikt, waarbij sommige daar wel een beetje in doorschieten:

Op die manier worden de hackles alleen nog maar duurder!!!
Uiteindelijk hebben we nog een uurtje links van de Loswal staan smijten waar ik nog schrok van een stijgende vis vlak voor me :)
De opmerking van Bart vatte de dag wel samen denk ik:
"Even niets dan vissen en het hoofd weer helemaal leeg" en da's ook weer wat waard!

Bart we doen het gewoon nogmaals over dit jaar!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Zeenimf

Bram, mooi verslag met mooie foto,s. ::top::

Iedere dag is een vis dag, maar geen vang dag.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

harlin

Quote from: Zeenimf on March 02, 2012, 22:39:46
Bram, mooi verslag met mooie foto,s. ::top::
Heb hier alleen maar XXXXX ???
Maar eens kijken wat er nu weer is.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

beter gevliegvist als niet.

leuke pics

ben

De Foto's zijn indd prima, vooral die rook met die brandweer!!!

Bert J.

Mooi verslag. Volgende keer beter, al hadden jullie zeker een mooie vis verdiend!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

A{b}r{a}xa{s}

jammer dat jullie niets gevangen hebben, mijn resultaat vanmiddag was niet veel beter...1 voorntje van een centimeter of 7

HappyFisherman

Niet gevangen betekend niet automatisch niet fijn gevist :)
Wat ik het moeilijkst aan het water vind is dat het zo d*onders veel water is en als je dan vis ziet welke vlieg ze dan willen hebben!

Wat ons wel direct op viel is de hoeveelheid kunstaasvissers. Nu dat vrij is gegeven waren er net zoveel als vliegvissers (en niet altijd even collegiaal hoorden we al).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Quote from: ben on March 02, 2012, 23:56:06
De Foto's zijn indd prima, vooral die rook met die brandweer!!!

Ja, die is leuk. Maar die met die vrachtwagen ook - moet je wel weten dat Bas eigenlijk ook meewilde, en hoe die van achteren heet ;D

jur606

haha kunstaasvisser neit collegiaal zo zeggen de kunstaas visser het ook over de vliegvissers (dus ja ik denk dat iedereen bang is dat zijn haar vis gevangen wordt :)
meeste kunstaas vissers zijn na een paar keer al weer weg vangen niks of 1 en komen niet meer terug te matige (moeilijke) vangsten.

jackoss

Mooi water het ovm, maar erg moeilijk ik heb er deze zomer gevist. Met geluk twee forellen gevangen geen grote maar toch. Er zitten hele grote ik duik daar wel eens en dan zie je die. Volgens mij zijn die erg gewiekst. Dat heb je wel meer denk ik op c&r plassen. Als er iemand nog goede tips weet houd ik me aan bevolen. Groeten jack.

kees

Zoals al aangegeven afgelopen zaterdag naar het OVM aan de oostvoornse kant, neopreenpak aan en de bellyboot mee alles voor elkaar en er van overtuigd dat ik wel kans zou maken om een forelletje te foppen, maar helaas..............................
Psssssssssssssssssssssssssssst jawel bellyboot lek dus dan moest het maar van de kant, ik had het idee dat het waterpeil al iets lager was als gebruikelijk in de winter misschien wordt er al water uitgelaten, heb op diversen plaatsen mijn vliegen laten zwemmen maar geen aanbeten en zelfs geen visje gezien.   
Misschien verkassen???? Bij de stormvogel was het iets drukker 2 vissers, dat is dus 1 meer als aan de overkant (ik was nl. alleen) maar deze stonden in de wind en dat leek mij niet helemaal lekker dus toch maar door naar de loswal. Daar stonden 3 vissers en ik besloot het pak weer aan te trekken en met de zinklijn mijn geluk te beproeven maar op dat moment kwam er 1 van de vissers terug, die had de gehele morgen ook voor niets gestaan en na wat gepraat te hebben was mijn animo ineens weg, ben maar lekker naar huis gegaan had tenslotte nog een bellyboot te repareren. Nog maar even wachten tot het weer wat warmer wordt dan zullen de vissen zich wel weer laten zien.

Franky Boy

Jammer van die lekke bellyboot.
Ik hoor dat ze nu behoorlijk diep zitten en met de bellyboot plus een ultra-snel zinkende lijn kom je op meer - en diepere - plaatsen. Dat verhoogt je kans.
Je kunt met een - niet lekke - bellyboot en voornoemde lijn natuurlijk ook langzaam en op diepte gaan slepen.

Troutbuster

Jammer van je BB Kees, altijd klote en zeker op zulk diep water!
Geeft niet echt een veilig gevoel!
Ook jammer van de blank, maar ja OVm hè!!
momenteel hoor ik niet veel positiefs, wellicht als het weer wat beter wordt en de temperatuur wat omhoog gaat
Vorig jaar kwamen "ze" ook pas eind maart los (was het ook heerlijk weer reeds!!)

Binnenkort maar ff naar de Wranghe joh!!
ook daar was het niet echt goed maar "ze" komen zoetjes aan wel los daar
Zondag had ik er 4!
Allemaal op de Wooly Bugger (Olive en Zwart) en ook allemaal uit de wat minder diepe kantzone!

Ik stuur je binnenkort wel een PM met de formulieren voor een dagje Wranghe

Gr.

Jan
"Petri Heil"


golddigger

Jammer Kees, je had nog wel zo'n goede moed vrijdag
Het blijft inderdaad lastig water!
Volgens Renew ontsnappen er zelfs forellen door de in/uitlaatbuis
Dan wordt de spoeling snel(ler) dun
Volgende keer beter
Perry