vliegvissen het populairst in "Drenthe"

Started by Beertje, July 05, 2017, 11:00:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Nou ja zeg!! lees ik dit vanmorgen op facebookpagina van VVNA. Wel, dan wordt het tijd dat de federatie Groningen en drenthe als de wiedeweerga zich gaat inzetten voor deze groep vissers, door meer water dat bij uitstek geschikt is voor de vliegvissen toegankelijk te maken door het in de vergunning te brengen.
Bron:https://www.beslist.nl/info/vissen.html

Ook deze site maakt er melding van:https://www.drenthenu.nl/nieuws/nieuws/500856/vliegvissen-meest-geliefd-onder-drenten.html


If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Wat mij vooral verbaast:
De meest voorkomende vissoorten in Nederland, tijdens een landelijke telling:
1 Brasem
2 Karper
3 Blankvoorn
4 Zwartbekgrondel
5 Zeelt

Geen ruisvoorn in de top 5, meer karper dan blankvoorn. En dus ook meer zeelt dan ruisvoorn, baars, snoek etc.


wh82

Leuk probeerseltje maar als ik zie Google Trends dan weet je dat dit een of andere grapjas is die denkt dat "google search" = "aantal vissen in het water"..
De betrouwbaarheid van deze info lijkt me 0.

Gerrit59

De VVNA is toch een Drentse vereniging?
Dan is dat complimentje te verklaren!

Gerrit

Menno_siemensma

Quote from: wh82 on July 05, 2017, 14:15:33
Leuk probeerseltje maar als ik zie Google Trends dan weet je dat dit een of andere grapjas is die denkt dat "google search" = "aantal vissen in het water"..
De betrouwbaarheid van deze info lijkt me 0.
Het feit dat er een plaatje van een gewone baars bij de Zeebaars staat zegt al genoeg denk ik...
Ook zou er in Drenthe het meest met de vlieghengel gevist worden? hmm ok, ik geloof het niet zo, vooral om dat het beslist.nl is wat gewoon een verzamel site voor verkoop is. Dit zal op heel beperkte en specifiek voor hun interessante info gebaseerd zijn.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Beertje

Ik ben het met je eens Menno. Natuurlijk zijn er in Drenthe niet de meest vliegvissers, maar vond het wel een leuk bericht. :D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.