Vliegviswater in Limburg

Started by Sharky01, November 05, 2013, 19:43:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sharky01

Ik ben beginnend vliegvisser en heb, na een vliegviscursus en behoorlijk wat "oefenuurtjes" op het plaatselijke voetbalveld, geen geduld meer en wil aan het echte werk gaan beginnen. Ik woon in Zuid-Limburg (omgeving Sittard) en ben in het bezit van een #4 een #6 set. Kan iemand me een tip geven waar ik, in Limburg, een poging zou kunnen wagen?  Ik neem aan dat het makkelijker is om een poging te wagen op witvis dan bijvoorbeeld met een lichte streamer voor de kleine snoeken te gaan? Heeft iemand een leuke tip voor een vliegvisvereniging in Limburg? Ik weet veel vragen maar ben erg gedreven om deze mooie sport uit te gaan oefenen.
Groet, Frank

Hans-oet-remunj

Hi Sharky

Alvast een tipje van de sluier,

Vergeet 3/4 maar van wat in de klassieke nederlandse vliegvis literatuur beschreven staat. We hebben hier nl GEEN polder water....

En daar is overigens nix mis mee   8)

Ga eens wat klooien op de grensmaas zou ik zo zeggen  ;)

Vlieg visvrienden limburg zitten in stein (nog steeds?), Vliegvisclub midden limburg in stevensweert.

BV

Als je voor de winter nog eens heerlijk en stevig wil vangen kan je de grens over.. In St Martens Voeren  in Belgie ligt een forelput die best fijn is.

Hans-oet-remunj

Hangt er vanaf wat je wil....

Als je van  reservoir vissen houdt is de Ronde Bleek natuurlijk ook een heel interessante....

Of wil je meer het klassieke werk op stromend water en salmoniden:  bv in eifel en ardennen  (dag/weekend trip). Wel met de juiste papieren uiteraard...we zijn er tenslotte te gast.

En op ons thuiswater de Grensmaas kun je tegenwoordig ook baggerschuiten haken heb ik van horen zeggen... maar of dat iets voor een #6 is .... ;)

Plantje

Baggerschuiten?

En vergeet niet, dat dat water ook voorbehouden is aan de Limburgers :)