curacao vliegen

Started by roman, June 17, 2012, 16:09:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roman

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste topic.
ik heb een vraag over wat vliegjes die ik wil gaan binden voor in curacao.
en daarvoor heb ik hanen hackels nodig om die te binden en dan ook nog in verschillende kleuren.
wie weet waar ik dat kan halen?
oja en die vlieg ga ik gebruiken voor tarpon.
en als iemand nog andere vliegjes (hoeft niet alleen voor tarpon) weet voor curacao en daar ervaring mee heeft zou het fijn als je me daar dan wat over vertelt.

mvg. roman

A{b}r{a}xa{s}

kijk hier eens voor een aantal hackles : link (Muddler)

roman

daar heb ik al gekeken maar dat lukte me niet echt want ik zou dan echt niet weten wat ik moet kopen.
en het is ook best wel moeilijk voor mij want ik vliegvis nog maar een jaar en ben net klaar met een cursus.
werpen enzo gaat al vet goed ik kan al dubbelstrippen en de rolworp enzo, maar het binden?????
dat gaat nog niet helemaal daarom vraag ik ook om hulp.

Hilco

Kan je dan niet beter vliegen kopen of schooien?  ik kan nog wel wat streamers afstaan :) heb ik ook geschonken gekregen dus............

A{b}r{a}xa{s}

Als je zelf eigenlijk (nog) niet bindt en niet weet welke hackle(s) je nodig hebt voor de vlieg die je wilde binden, dan denk ik dat je inderdaad beter vliegen kunt kopen.

sjoerd

Nog maar net begonnen met vliegvissen/en binden en dan al Tarponpretenties hebben???
Soms kun je beginnersgeluk hebben maar ik zou zeggen. Stel je aspiraties nou niet direct zo torenhoog.
Het bevissen, haken en vangen van en tarpon is wel even wat anders dan een ruisvoorn uit een stadwatertje Roman.
Ga je  daar echt een visvakantie houden of is het vakantie en toch even een hengeltje meenemen om te kijken of er wat te vangen is?
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Ik wil je voorpret echt niet bederven hoor maar stel je verwachtingen niet te hoog anders
kan het alleen maar tegenvallen toch? Al weet ik niet hoeveel (niet)vliegviservaring je hebt, misschien ben je wel een kunstaaskanjer en dan
weet jedus wel  hoe je een grote vis moet drillen.
Wel zijn we natuurlijk razend nieuwsgierig of het je lukt om zo'n zilveren pijl te vangen. Laat je dat nog weten op het forum/
I.i.g succes gewenst.

Sjoerd

roman

tuurlijk laat ik horen wat ik allemaal ga vangen in curacao :D
zelf vis ik al zegmaar vanaf me tweede en me pa nam me altijd mee.
en ik was dus een jaar geleden begonnen met vliegvissen en sinds ik ben begonnen ben ik letterlijk bijna elke dag van de week wezen vliegvissen.
ik ben ook net klaar met een vliegviscursus van de VNV en al die mensen zeiden dat ik talent had dus dat is mijn vliegviservaring tot nu toe en zelf vind ik het best wel goed.
en ik heb al aardig wat vis gevangen en ook groten en ik heb ook altijd mijn eigen vliegen gebonden, maar ik zou het wel beter kunnen als ik meer geld had voor al die bind materialen en dan is ook mijn grootste vraag waar ik dan die bindmaterialen het besten halen of bestellen en dan ook voor curacao zeg maar dat is mijn vraag en als jullie die kunnen beantwoorden zou dat heel fijn zijn ;D ;D

roman

Hilco

Iedere keer als je op het forum komt zie je rechts boven een banner van één van onze sponsoren.
Dat zijn prima adressen om bindmaterialen te kopen!


roman

weten jullie wat ik zal wel ff wat foto's erop zetten van welke vliegjes ik wil binden ;D

Hilco

Als je er dan meteen achter kan komen hoe ze heten, kan je vaak video's kijken hoe ze gebonden worden.
Geluid aan en je weet ook meteen wat je nodig hebt.

Kies een sponsor en bestellen maar ........

ben benieuwd naar de foto's

Hilco


roman

hier is er al een straks komt de rest.
deze zijn met deer hair aan de onderkant en gliterspul als body, en twee soort fliebers aan het einde.
(deze vliegen heb ik gekregen van een man die laatst in curacao is geweest)

[attachment deleted by admin]

roman

een streamer voor tarpon had ik gehoord, is met een hanen hackel gedaan.

[attachment deleted by system]

A{b}r{a}xa{s}

dan heb je dus in ieder geval kettingoogjes, hertenhaar, glitterspul en 'fliebers' nodig :)
vlgs mij moet dat wel ergens te vinden zijn bij de sponsors

roman

mhm dat klopt en hier heb je er nog een.

[attachment deleted by system]

A{b}r{a}xa{s}

dat glitterspul, lijkt wel op UV dubbing (maar ben niet helemaal zeker)

roman

dat is wel fijn om te weten dan weet ik tenminste waar ik me een beetje op kan richten ook om te zoeken en dit is de laatste

[attachment deleted by system]

A{b}r{a}xa{s}

denk dat staartje gemaakt is van uit elkaar gerafelde 'mylar' tubing ?

Hilco

Gestripte coaxkabel is het gewoon hahahahahahaha

Arno

He Roman,
Ik zou zeggen bel of mail eens even met Fly en Spin of ga er even langs ik weet niet waar je woont?
1 van de jongens daar heeft behoorlijke ervaring met de soort visserij die jij voor ogen hebt.
hij kan je vast veel tips en materiaal geven(verkopen).

Gr Arno
kijk ook eens in hun webshop dan heb je een idee wat ze allemaal verkopen

Erwin

Ik heb wel een lapje hertenhaar voor je als je wilt. 10x10 cm genoeg? Ik hoef er niks voor te hebben. Heb het van een jager... Zelf gelooid  ;)
Stuur maar een PM als je geïnteresseerd bent
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...