Vangst van de dag

Started by Zeenimf, February 17, 2011, 19:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zeenimf

Vandaag even wezen vissen ,ondanks dat het hier koud was waren de vangsten redelijk goed.





Een  brasem van 53 cm en div. voorns, de grootste  was 37 cm alles op een nimfje haakje 14.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

HappyFisherman

Mooi spul hoor! Die onderste lijkt wel een kopvoorn...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

kijk daar wil ik ook wel koude vingers van hebben. lijkt me zeker de moeite waard.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Mooie vissen Marry... verbaas me altijd weer dat mensen Brasems aan de lijn krijgen... Is me nog nooit gelukt (weet ook niet of ik er zo rouwig om ben hoor... slijmbakken...) maar wel een beste brok aan de vliegenlat...  :D


Sieger

Zeenimf

Sieger,ik viste met een 4tje ,en die stond helemaal krom met die brasem er aan ,hij was echt niet slijmerig.
Mijn grootste was vorig jaar 73 cm.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

HappyFisherman

Ik hoorde trouwens vanmiddag dat er in de haven van Almelo de laatste tijd ook bakken van voorns gevangen worden. Volgende week toch vakantie, kan ik dat ook eens uitproberen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Vloermatten hoeft van mij ook niet, wordt hier soms gevangen, meestal vals gehaakt.
Hier is het de ene dagdeel goed andere vrij slecht.

Waar vis je Marry, in de haven ergens in de w.meer?
of neem je het risico niet?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Quote from: Zeenimf on February 17, 2011, 20:28:52
Sieger,ik viste met een 4tje ,en die stond helemaal krom met die brasem er aan ,hij was echt niet slijmerig.
Mijn grootste was vorig jaar 73 cm.

Nee ziet er ook niet echt slijmerig uit... maar toch dat is nog steeds het idee dat ik van die dingen heb...  :D
Maar groot worden ze wel.... Heb je die op het IJsselmeer gevangen of ergen in een vaart oid? Heb het idee dat Brasem er op groot water toch anders uit ziet...


Sieger

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Zeenimf

Sieger,deze heb ik gevangen in vaartje,maar die hele grote had ik in het ijsselmeer,en die was ook niet slijmerig,zal misschien ook wel aan de tijd van het jaar liggen.


Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

hendri


HappyFisherman

Die slijmlaag zorgt er voor dat de vis niet zo vatbaar is voor ziekten. Kan me voorstellen dat een afgesloten watertje, waarin vaak nog veel andere waterdieren leven die kunnen zorgen voor de overdracht hiervan, de kans op besmetting groter is. Een vis die in dat watertje leeft heeft dus een betere bescherming nodig en dus een dikkere slijmlaag.
Mij persoonlijk zou het trouwens geen zak uitmaken als een brasem van 73 een slijmerig kreng is :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Zeenimf

Ik heb even de schubben geteld ,en denk dat Evert gelijk heeft alleen het anaalvinnetje is niet zo hol.

Klaas , dat aan een# 4 is ook een geweldige beleving.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Rossie69

vindt het een leuke visserrij dat met de nimf op brasem vissen,ach na een dag vissen heb je nog vele uurtjes na de tijd er ook nog plezier van.

Marry zijn mooie vissen voor het begin van het seizoen.


HappyFisherman

Quote from: Zeenimf on February 18, 2011, 12:43:08
Ik heb even de schubben geteld ,en denk dat Evert gelijk heeft alleen het anaalvinnetje is niet zo hol.
Daarom zat ik aan een kopvoorn te denken, maar als je ze op een vaartje hebt gevangen zal het idd eerder winde zijn :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...