Dag van de Arbeid (Eemhof)

Started by Rossie69, May 02, 2011, 11:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

01-05-11 De Eemhof

Poos terug ff wat afgsproken met Hendri Nick en Peter en mij zelf.
om een dagje op de Eemhof te bbten,want peter wilde zo graag die forel is vangen in de bb

Zoals gewoonlijk aangekomen,aldaar eerst de nodige dom gezeur,van bepaalde gasten.
werden de bbten van lucht voorzie,deze waren thuis al half gevult,dat scheelt toch.

op naar het water,hengels op tuigen en het bakkie pleur,wat er wel weer ingaat,na een zware koningine dag.
kregen we van Peter een viskoekie hahaha was ja net een visbroodje,erg lekker trouwens,vooral als je dr visballetjes van moet maken.

Stond toch al een straf windje,veel forel steeg ook naar een klein groen vliegje.
Dat hadden we alwel gezien,hendri had er 1 te pakken,en was echt klein.

op naar de vijver,valt niet mee om die bb weer naar dat water te dragen,wat zijn ze soms zwaar,vooral met 2,5 kilo lood erin hahaha.

Hendri Nick die waren natuurlijk weer als eerste in de plons,dus peter en ik maar ff rustig aan,om peter de bb aan te trekken,ja geen hoogzitter deze keer voor hem.
maar ging allemaal soepeltjes hhmm.

Ik pedelde naar het eilandje en wierp daar met een grote zwarte streamer,voor het kantje,en bij de eerste strip,was het al feest.
wat zijn die forelletjes sterk,je bent zo 5 min bezig om hem een beetje afgemat te krijgen,nadeel van een lange tippit is dat je dan toch een beetje bang bent dat het knapt als het door de ogen van je hengel gaat.

Hendri pakte er bijna gelijk erna 1tje op een droge vlieg ;) BWO #16of18 was die geloof ik.

Wind naam steeds meer kracht aan hoezoe oost 3 duh!!!
Was blij dat ik mn waadjack aan haden de mede vissers ook,was fris,we zagen steeds meer forel stijgen,maar had geen zin om een droge vlieg eraan te doen,werdt ook veel gemist op de aanbeten,heb ermaar es een klein nimfie aan geknoopt zwart,ook de eerste worp,en strip strip,bam hangen.
na een poos dat niet meer ving dan maar onder het verklikkertje,ook weer een zwart nimfje met een staartje van goud,o de wind mee laten driften en hups weg was tie stirp/strike hangen,ook weer een hard vechtende forel.
gaaf hoor dat die vissen zo knokke,baggelhuizen vechten ze toch iets feller.
Maar mooie sport hoor.

Nick zat nog steeds op nul en die ging maar over op de zinklijn,en waarempel,meneer die ving,en ook nog gelijk een mooie beekforel/bruin
dat klapperde Hendri natuurlijk ook aan de oren,die ook ombouwen en ja de rest volg van zelf toen Nick z,n 2 en 3e ook haakte binnen 10 min :)

Ik kreeg ze niet te pakken op de zink en peter ook niet,had het nog  niet gezegd of bam hange,en Peter lachte naar en wilde zeggen wat nou ilde niks en bam hangt er ook 1 bij hem hahaha zag rechts van me dat Hendri dus ook aan het drillen was.

de middag werd het even een poos stil,windt waaide met vlagen hard over de plas,zocht mooi beschutting achter het eilandje,moet zeggen de zon scheen lekker,en werdt het wel wat aangenamer.


De mensen die aan de kanten visten,die vingen ook wel goed.
tegen het einde van de dag toch nog de meeste vis gevangen met z,n viertjes.
Peter die ving er ook 3 achter mekaar,vooral de laaste die was lache binnen halen die dacht wat nou lijn vieren.
hengel hoepeltje rond en bam hengel met een noodvaart terug,was bijna tussen de ogen gestopt hahaha.
Als ie er dan ook een vis an had dan lachte die zo,ja dan doe je gewoon mee,prachtig.



Laatste uurtje toch nog even de plas rond getrold,met de nodige aanbeetjes,die ik dan ook weer te snel wilde hebben,alles mis,tik tik strip strip paar tellen niks en dan opeens bam hangen.
Ving nog een mooie bruine 50 cm wel.
Miste ernog veel en lossen ook,de anderen ook.

laatste keer voor dat de pompen aangingen had hendri beet en peter voer over zijn lijn heen nick was een forel aan het drillen,we zien vis springen,en toen snapte ik hem niet meer,die vis die sprong was een grote,toen was het gebeurt,lange dag dobberen op de plas,met mooi weer maar veel wind,das jammer,wilde eigenlijk wel met de droge vlieg maar trok me niet zo.


gebruikte vliegen

nimfjes zwart en bruin
boobys rose geel wit en zwart
muddlers olive zwart geel
droge vlieg bwo ballonkop

alles uit de kast voor deze dag.
zinklijn Drijf en inter.

Hendri Nick Peter bedankt voor de mooie dag.
gaan we nog es doen.

ps Herman je had beter met ons mee kunnen gaan :) hahaha 1-2 of 2-1

heb mn kop verbrand en heb vis gevangen.

oja Peter had ermaar liefst 10 Hendri 9 Nick ook 9 en ik 6

gr Henk

HappyFisherman

Was hard werken dus met al die vis ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hindick

geweldig verslag henk,
zeker de opsomming op het laatst van gebruikte vliegen en lijnen denk ik dat een beginnende plas visser (zo als ik) nog al wat nuttige informatie aan heeft.

krijg er zelf bijna zin in om ook weer eens op een forel plas te gaan vissen.
het is de wind en de tijd die me een beetje tegen zitten op dit moment.
hoop nog komende weken nog wat verloren uurtjes s'avonds te kunnen paken.
vangsten van vorig jaar rond deze tijd waren alles behalve slecht ;D

gerrit

top verslag henk
en peter ::top:: he he eindelijk ;)
en dan ook nog met je eigen vlieglat ;D ;D

grrrrrrrrrrrrrr gerrit
8) 8) 8)

Sieger

Lekker bezig geweest mannen en mooi verslag Henk... Hard werken in de wind, maar lekker dat je dan ook vangt!


Sieger

DMeijer

Heej Rossie69,

Naast OH kun je ook een leuk verslagje maken. Nodigt echt uit om ook eens aan een BB te denken.
Inderk heeft al es aangeboden in zijn verankerde BB te gaan proberen.

Nou, wat dacht je; ik wil niet vliegbomen, dan maar met de BB  ;) ;D

Herman

Mooi verslag en leuke vangsten mannen!!!
Helaas had ik een belangrijke afspraak in het noorden van het land  8)
Anders hadden jullie ook iemand die niet zo goed gevangen zou hebben hahaha
Volgende keer misschien?????
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

hendri

dat heb je mooi verwoord henk, ik had het niet beter kunnen doen. wel heb ik nog wat bewegende beelden vast gelegd van die mooie dag op de eemhof. maar daar ben ik nog mee bezig om ff een leuk filmpje van te maken.

Henk, Peter, en Nick bedankt voor de gezellige dag mannen! gaan we vaker doen. ;)

christianvt

Mooi verslag ::duim:: Was leuk om te lezen en plaatjes te kijken :)

Nick

henk mooi verslag kerel is zal vanavond mijn foto,s ook ff plaatsen.
was mooie gevechten met die vissen daar heerlijk:D

mannen bedankt en tot de volgende keer.

greetz nick

Arno

Mooie dag geweest mannen met mooie vangsten en mooi visweer.
@ Henk de dag van de arbeid is op 01-05-2011 en niet op 01-04-2011.
Maar je kunt ook niet alles weten.

Gr Arno

forel

Henk

een mooi verslag ::top::

A{b}r{a}xa{s}

leuk verslag, Peter gefeliciteerd met je BB-forel :)

maurice

mooi gedaan Henk.

H3 wat is dat nou, verslagen op de forel en nog wel door Peter.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

peter

#14
HiHi HaHa ben wel de winnaar van het Quartettje 10 dikke Forellen helemaal kicken

@Maurice heb ik nog 2 kneiters verspeeld door lijnbreuk dwars door 20/100 fluor,H3 zei nog, je wel hem ook wel een beetje lijn geven,te laat.

@ Henk lekker verslag man en dat na dat we allemaal helemaal gebroken waren door het zonnetje en die harde Kl.tenwind

en het vangen van die kneiters gem.toch 50/60cm


Hendri bedankt voor het regelen van De Dag van de Ardeid

Henk dank je wel voor het misbruiken van de LAAGZITTER BB zat helemaal goed beter als die Hoogzitter en deze ritsen werkten wel HaHa

Henk moet je er ook nie met hele gewicht op gaan hangen dan maak je van heerlijke Viskoekie Visballetjes HaHa

Nick het was een genot om te zien hoe jij met je (nieuwe) zinklijntje aan het smijten was,die ging wel lekker soepel

Ps.  Zal later  ff wat strijdtaferelen plaatsen

Hendri ,Henk en Nick het was een heel gezellige dag




Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Nick

nog wat foto's van deze kant









hendri

@ maurice, je moet het meer zien als iemand op een sportieve manier laten winnen. ;) ;D 8)
(vorige keer ving hij ook al nix, tja dan is het zo lullig he) 8)

die eerste foto van henk staan ja 2 springende forellen op! cool ja!

nick mooie foto's!

oja en dat lijn vieren van peter dat was ook wel wat ja. in de mail hadden we het afgelopen week nog over dat je niet te bang moet zijn met drillen en dus laten zien wie de baas is zeg maar. maar dat hij dat zo letterlijk neemt en de lijn gewoon strak in zn hand houd terwijl er een dikke forel aan hangt die vol gas weg wil, tja dan gaat 00/20 fluor gewoon naar de kloten ja. pfff je moest die hengel zien, scheelde maar weinig of hij was ham kats voor zn giegel gesprongen haha.

hendri

omdat wachten altijd zo lang duurt, hier vast een lekkermakertje! de lange versie van de film is in de maak.

peter

H3 je mot ook je verlies nemen  ;D ;D ;)

Nick lekkere foto's
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harlin

Leuk, mooie verslagen mannen.
Quote from: Rossie69 on May 02, 2011, 11:45:43
01-04-11 De Eemhof

Zoals gewoonlijk aangekomen,aldaar eerst de nodige dom gezeur,van bepaalde gasten.

De mensen die aan de kanten visten,die vingen ook wel goed.
Gezeur van een groepje vrolijke vliegvissers zeker. ;D

Er was een groepje hier vandaan ook die kant op,
kon ook die kant op maar jammer genoeg had ik andere verplichtingen tussendoor.  >:(
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

Arno je hebt ook alles door he :)

BEDANKT

peter

#21
haHa de Slideshow van het Quartetje op de Eemhof



De foto slide werkt niet echt wat doe ik verkeerd HELP
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

hahaha beste slide show peter.
3 foto,s  :P

brian


Patrick(WF)

Mooi verslag weer Henk. Jullie hebben je goed weten te vermaken
in ieder geval. Wil ook wel weer eens die kant op, het ontbreekt me
alleen een beetje aan tijd. Peter gefeliciteerd met je BBforellen.
Wel leuk bedacht zo Hendri die camera op je BB. Ken je mooie
actiefilmpies mee maken met alle handen vrij.

Thanx for sharing  ;)
Groet Patrick