Snoekstreamers binden met kerstversiering

Started by Caslambalk, October 30, 2015, 20:02:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Caslambalk

Hallo, Ik ga binnenkort het bindset van een vriend lenen dus ga ik wat snoekstreamers binden.
Maar ik heb geen zin om dure EP-fibers en bucktails te kopen dus wil ik het proberen met kerstversiering( want ik had gehoord dat je daarmee ook prima vliegen kon binden ) .
Maar wat voor heb je dan nodig aan versiering?
En wat voor patroon?

Ik vis het met een #5 6 hengel dus het kan niet al te zwaar.
Groetjes Cas
als ze me missen ben ik vissen ;)

bartkoper85

Kerstversiering is in verhouding denk ik niet goedkoper als de materialen die je zelf al noemt.
Pluis eens op youtube, het stikt van de bindinstructies, hier kun je vast wat inspiratie opdoen.

Caslambalk

Quote from: bartkoper85 on October 30, 2015, 20:10:54
Kerstversiering is in verhouding denk ik niet goedkoper als de materialen die je zelf al noemt.
Pluis eens op youtube, het stikt van de bindinstructies, hier kun je vast wat inspiratie opdoen.

Goede tip, bedankt.
als ze me missen ben ik vissen ;)

wouter veuger

Kerstversiering (als in flash/glitterspul) is prima bruikbaar,maar zou het wel in combinatie met bucktail gebruiken.

Bucktail is overigens zo ongeveer het goedkoopste bindmateriaal dat er is,1 staart kost rond de 7 euro en daar kun je heel wat streamertjes van maken,lijfje vanbucktail met een staartje van wat slierten kerstversiering en je hebt een vangende streamer.

Ipv EP fibers kun je ook bijvoorbeeld Bigstreamerfibers gebruiken,nagenoeg hetzelfde,maar stuk goedkoper:
http://www.bigstreamers.com/nl/shop/bigstreamers-fiber-haren/bigstreamers-fiber-rood/

Gerrit59

Nog even wachten en dan is het bij de verschillende tuincentra weer in overvloed te krijgen, de glitters/flash van Deco in wel meer dan 10 kleuren voor rond de euro per zakje. In combinatie met wat chartreuse pruikenhaar van de Action kon een snoek vanmiddag in ieder geval de verleiding niet weerstaan. Het is ook wel leuk om af en toe wat te binden van niet-traditionele materialen. Het pulserende effect is in ieder geval prima.

Gerrit


peterf


Caslambalk

Quote from: peterf on October 31, 2015, 15:02:54
Deze kan ook nog.



Peterf

Ik neem aan dat je deze dingen kant en klaar koopt of niet?
Zo nee kunt u dan een bindinstuctie sturen
als ze me missen ben ik vissen ;)

wouter veuger

zou je niet eerst es met iets eenvoudigs beginnen cas ;D ::goodjob::

Caslambalk

Quote from: wouter veuger on October 31, 2015, 19:02:54
zou je niet eerst es met iets eenvoudigs beginnen cas ;D ::goodjob::
Ik vind het beetje een hoop geld om voor 100,00 euro spullen te kopen dus leen ik een bindsetje van een vismaat om een paar streamers te maken van kerstversiering want dat lijkt me het makkelijkst om met een #5 6 hengel te werpen
als ze me missen ben ik vissen ;)

HappyFisherman

Voor 20 euro krijg je 5 streamers van mij thuisgestuurd, glitter, veren, bucktail hele rataplan. Geld gaat naar KiKa, jij helpt een goed doel en ik heb er weer een goed gevoel van. Laat maar ff weten via PB.

Geldt ook voor anderen trouwens, speciale forumaanbieding...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

wouter veuger

Quote from: Caslambalk on October 31, 2015, 19:30:25
Ik vind het beetje een hoop geld om voor 100,00 euro spullen te kopen dus leen ik een bindsetje van een vismaat om een paar streamers te maken van kerstversiering want dat lijkt me het makkelijkst om met een #5 6 hengel te werpen

ik doel meer op de foto waar jij een bindpatroontje van vraagt,das denk ik wat te hoog gegrepen als je nog nooit gebonden hebt,met alle respect hoor.

daarbij zitten daar duurdere bindmaterialen in dan kerstversiering...,het is een kerstmannetje,maar dat wil niet zeggen dat die met kerstversiering is gebonden he ::)

FSCHAMP

Cas,

je kan ook Congo hair gebruiken ipv EP fibers, is veel goedkoper, een beetje stugger en het drijft een beetje beter dan EP.

http://www.amfishingtackle.nl/vliegbinden/congohair/   (ex-forum sponsor)

of

http://www.flytyersdungeon.com/Materials/synthetichair.htm

Ik gebruik het samen met EP om mijn zeebaars streamers te maken en ik ben recent ook begonnen met snoekstreamers van te maken. In combinatie met angelhair als glitter, kan je er schitterende streamers van maken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Scaramouche

In de week na de kerst even langs de Blokker of een tuincentrum, dan worden de spullen meestal met 50% korting gedumpt. en voor goedkoop streamerspul kun je ook eens hier kijken: http://www.dreadlockshop.nl/haar-en-verf.html
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

 ::agree:: Kanekalon heeft al menig dressuur snoek gefopt hier, streamers kun je tot 120cm maken ;D voor de echte kanibalen ::)
Dat synthetische spul van hun is ook wel mooi ;) qua prijs kan niets er tegenop ::goodjob::

Gerrit59

Dat kanekalon ken ik en dat is mooi spul, zeker de multicolored versie.
Maar wat bedoel je met 'synthetisch spul' Marcel?

Gerrit

Gerrit59

Ik weet denk ik al wat je bedoeld: dat yaki-pony synthetisch fiberhair.
Dat is vergelijkbaar met de pruiken die je regelmatig bij de Action ziet liggen. Die zijn zelfs nog aanmerkelijk goedkoper.

Gerrit

Rossie69

kijk is hoe streamers worden gemaakt van glitter shit.
daar worden zekers mega snoekbeesten op gevangen

dus je hebt niet of helemaal geen Bucktail nodig.
geloof je het niet hoor ik graag tegen reactie :)

Gerrit59

Maak je niet ongerust Henk....
Je hebt gelijk....

Gerrit

Gert

#19
Cas (en verder ook iedereen eigenlijk, om het nog maar eens onder de aandacht te brengen):

Lees dit topic maar eens door
Re: Streamerglitter.....

Met name het filmpje dat Hendri heeft gepost in reply #7 heeft mij geïnspireerd om een vangende snoekstreamer te maken met kerstglitterspul.
Kopje maak ik altijd gewoon van smeltlijm (van die staafjes, warm maken met een aansteker en niet zwart laten worden), waar ik ook wat oogjes in prop.

Groet,
Gert

Caslambalk

Ik heb nu een paar tubeflies gemaakt met kersslierten.
Als tube heb ik een buisje van een wattenstaafje gebruikt en als onderlijn heb ik flexibel staaldraad met een haak der op.
Het geheel heb ik gebonden op een bankschroef met het draad in me hand.

Zondag ochtend heb ik er 2 snoeken op gevangen en 3 op gemist.
Vliegbinden hoeft dus niet zo moeilijk als ik dacht.
als ze me missen ben ik vissen ;)

Gert

 ::goodjob:: Cas

Als er nog iemand een beetje kerstversiering wil hebben mag hij/zij mij ff een PB'stje sturen. Ik hoef er niks voor te hebben (en met die postzegel komt het wel goed - ooit).
Heb iets te veel ingekocht in december, want ik ben er inmiddels wel achter dat je niet te veel op de haak moet doen - werpt voor geen meter meer.

Groet,
Gert

Caslambalk

Quote from: Gert on February 23, 2016, 14:40:58
::goodjob:: Cas

Als er nog iemand een beetje kerstversiering wil hebben mag hij/zij mij ff een PB'stje sturen. Ik hoef er niks voor te hebben (en met die postzegel komt het wel goed - ooit).
Heb iets te veel ingekocht in december, want ik ben er inmiddels wel achter dat je niet te veel op de haak moet doen - werpt voor geen meter meer.

Groet,
Gert

Dat hoeft niet hoor, ik heb zelf ook een hoop in gekocht.
als ze me missen ben ik vissen ;)

merijn1982

Prima om zo te starten cas. Maar je zal als je veel gaat vliegvissen met eigen vliegen of veel gaan binden merken dat investeren in goede materialen de moeite is. Of het nou om haken, binddraad of iets anders gaat. Goedkoop is lang niet altijd duurkoop, maar soms hebben bepaalde producten gewoon een prijs naar het product. Goedkoop of duur
Tight lines!!

Floor

Cas, leuk te lezen dat het je zo lukt om plezier aan je hobby te hebben en er ook nog succes in te hebben.
Ik denk dat veel van de ervaren mannen, oude rotten enz best wat herkenbaars zien wanneer ze dit soort dingen lezen.
Maar, wat Merijn zegt is zonder meer het geval en gelukkig is dat verzamelen van duurzame en kwalitatief deugdelijke materialen een leuke 'bijkomstigheid' in deze hobby.

Keep up the good work!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.