uiterwaardvissen vandaag: Karper!!

Started by sjoerd, June 08, 2013, 20:22:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Vandaag een moeizame visserij. De windes waren er wel maar ze zaten echt midden
tussen de weelderige planten. Erg lastig, zeker met die wind maar nog meer vanwege de
grassen en planten waar je vlieg steeds achter bleef haken. Kon je een dikke winde aanwerpen
maar pakte die niet en je wilde een tweede worp maken, dan kon je eropaan dat je vlieg inmiddels
ergens achter haakte dan wel voorzien was van een plukje gras. Niet erg bevordelijk voor een
preciese visserij. Of de windes kwamen recht op je afzwemmen , worpje maken,niet pakken, ondertussen
weer een stuk dichterbij, weer een worpje en ja dan zwemmen ze soms op nog geen 1 tot 2 meter bij je vandaan.
Stokstijf staand als een reiger lukte het dan om ze niet te verjagen maar ja je moet immers ook een worp maken!!!
Gelukkig had ik ook mijn 7 hengel meegenomen met het oog op de karpers die daar rondstruinden. De eerste 2 vissen
hadden meer oog voor elkaar dan voor de vlieg dus dat werd niks. Dan zie ik twee karpers op nog geen 30 cm van de kant
liggen. Mijn vlieg ervoor en laten liggen. Eén vis zwemt een klein stukje naar voren en zuigt de vlieg in.Hangen. Met geweld
gaat deze ervandoor. Ik dacht eerst dat de vis toch vals gehaakt was omdat ik wat geels bij de rugvin zag maar dat bleek het beetverklikkertje te zijn.
Na een lekkere dril kon ik deze 80 cm schub landen. Missie geslaagd.
Daarna toch nog enkele windes met de droge vlieg weten te haken al waren dat niet die 50 plussers.

Sjoerd



kromme zevenhengel, dat mag ik graag zien.



Een schitterende slanke Ijsselschub, 80 cm
brute kracht


en weer terug naar zijn weilandje




Uiteindelijk ook nog enkele windes gepakt



aparte visserij zo boven de bloemen

Gerrit72



Machtig mooie platen en vissen!
Lekker bezig Sjoerd  ::klappen::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

chris33


Bert J.

Mooie schub weer! Waarom pakken ze die carpbol van jou wel? ;D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Krijn

Schitterend weer Sjoerd! Hoe lang duurde de dril?

sjoerd

#5
Quote from: Bert J. on June 08, 2013, 23:51:16
Mooie schub weer! Waarom pakken ze die carpbol van jou wel? ;D

Ha ha Bert, die is met heel veel liefde gebonden! :) :) :)

Nou het is meer een kwestie van de juiste vis aanwerpen. Waar ik gisteren bijv.viste zwommen er maar 4 stuks. waarvan dus twee met paaigedrag en de andere twee lekker liggend in het zonverwarmde ondiepe water. En één van die twee had er wel zin in.
Maar anderzijds ik heb ook wel karper gehaakt die in een groepje van meerdere vissen, paaigedrag vertoonde maar toch even een snelle hap deed, dus altijd een worp proberen. Soms moet je voor één vis meerdere worpen maken voordat deze de vlieg pakt.

Sjoerd

Bert J.

Gisteravond was weer lastig. Hoger water, dus meer troebel. Nu was de brasem massaal aan het paaien.
Toch zag ik nog wel wat karpers. Ze lagen niet stil, maar zwommen constant heen en weer. Soms alleen,
soms met z'n tweeën. Moeilijk aan te werpen. Geen enkele toonde interesse in mijn vers gebonden carpbol.
Wel een dikke brasem op zicht gevangen. Leuk!

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Quote from: Krijn on June 09, 2013, 08:32:37
Schitterend weer Sjoerd! Hoe lang duurde de dril?

Viel best nog mee. Minder dan (geschat) 10 minuten.

JurjenF

Kijk, dat is een schitterende vis! Goed werk. Ik vraag mij alleen af hoe je/men het voor elkaar krijgt om met deze wind(kracht) een vlieg weg te krijgen. Ik gooi alleen de hele boel steeds weer in de knoop met dit weer zodat ik het na 3 x werpen en een uur leaders uit de knoop halen helemaal gehad heb....  >:(.
Fishing is cheaper than therapy

Krijn

#9
Quote from: sjoerd on June 09, 2013, 15:11:16
Viel best nog mee. Minder dan (geschat) 10 minuten.

Hartelijk bedankt! Valt inderdaad mee voor zo een sterke karper op de  rivier. ::klappen::
Quote from: RiverHunter on June 09, 2013, 13:49:45
Even een vraagje, hoezo?? hoe lang duurde de dril?? beetje vreemde vraag

Ik vind jouw post nog veel vreemder! Ik zit vol bewondering te kijken naar de vissen die die topic starter hier op het forum plaatst! En daar geef ik dan ook een positieve reactie op. Tevens een blijk van waardering! Waardering van het vangen van dergelijke vissen, alsmede het plaatsen van dergelijke mooie foto's. En ik leer er ook nog eens van!

Het lijkt allemaal zo makkelijk?? Maar dat is het niet!  Puur uit interesse stel ik een vraag over hoe lang de dril duurde.  Omdat ik daar nieuwsgierig naar ben. Zo een sterke vis gevangen op een rivier. Verder geen enkele bedoeling met de vraag gehad. Ik ga me dan verder ten opzichte van jou ook niet verontschuldigen!! Als ik dergelijke vragen al niet meer kan stellen op een forum dan is dit forum denk ik niets voor mij.






vliegvisserdorian


Plantje

Quote from: Krijn on June 09, 2013, 16:52:39
Ik ga me dan verder ten opzichte van jou ook niet verontschuldigen!! Als ik dergelijke vragen al niet meer kan stellen op een forum dan is dit forum denk ik niets voor mij.
Ik vind het ook niet zo'n hele vreemde vraag eerlijk gezegd.

Maar als moderator zeg ik even: zeker mag je die vraag stellen. Als iemand het een vreemde vraag vindt kun je eventueel in een PB even vragen waarom die vraag zo vreemd zou zijn. Laat het hier gewoon verder buiten beschouwing. Nog mooier was geweest als RiverHunter even in een PB had gezegd dat hij het een vreemde vraag vindt en waarom hij dat zo vindt.
Weer even genoeg moderator gewauwel; het voegt verder niets toe.

Krijn

Quote from: Plantje on June 12, 2013, 14:56:21
Ik vind het ook niet zo'n hele vreemde vraag eerlijk gezegd.

Maar als moderator zeg ik even: zeker mag je die vraag stellen. Als iemand het een vreemde vraag vindt kun je eventueel in een PB even vragen waarom die vraag zo vreemd zou zijn. Laat het hier gewoon verder buiten beschouwing. Nog mooier was geweest als RiverHunter even in een PB had gezegd dat hij het een vreemde vraag vindt en waarom hij dat zo vindt.
Weer even genoeg moderator gewauwel; het voegt verder niets toe.

Bedankt voor je antwoord Plantje. Ik moet je mening respecteren, ik denk er echter anders over. Er wordt een directe vraag gesteld en daar geef ik keurig antwoord op.
Ik probeer mij altijd netjes op een forum te gedragen. Altijd een bedankje als iemand mij helpt etc. Maar ik laat me ook niet op een forum piepelen.  Als op dergelijke vragen, puur uit interesse, al de moderators moeten reageren? Dit forum is dan niets voor mij en ik heb mijn account laten verwijderen.

Sorry Sjoerd, je topic met al die mooie foto's verdient een beter lot! Mijn verontschuldigingen voor het "vervuilen" van je topic! Ik wens je verder goede vangsten toe!

Gerrit72

#13
Een moderator is naast moderator ook gewoon forumlid, in dit topic moet je het denk ik ook niet zo zwaar zien.
Om de mooie signature van Team er maar eens bij te pakken; Vissen is geen kwestie van leven of dood...het is veel belangrijker dan dat. Vliegvissen beleven de meesten met veel passie en emotie. Naast vliegvisser zijn we ook maar gewoon mens. Je ontkomt er niet aan dat er daardoor wel eens iets op het forum verschijnt wat vervelend over kan komen. Als je erop reageert (evt via pb) kom je er achter dat het zelden heel vervelend is bedoeld. Meestal is er dus geen enkele reden voor lange tenen...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Franky Boy

Duidelijk geval van misverstand (aan beide zijden).
We spreken en schrijven allemaal Nederlands, maar soms worden woorden anders verstaan dan ze bedoeld zijn.
De foto's van Sjoerd spraken in ieder geval voor zichzelf.  ::goodjob::

Burgerking

Beste krijn ,

Riverhunter zijn vraag was een beetje rauw , maar om dan meteen je account te verwijderen  ::hulp::.

Denk een gevalletje porseleinen teentjes ofzo .

Wordt best moeilijk voor die man om langer dan een paar dagen een account te hebben op welk forum dan ook , met al die halve zolen hahahahaha ;D