Sfeerplaatjes uit Jämtland, Sverige!

Started by Domherre, March 10, 2013, 14:47:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Domherre

Zoals ik in mijn voorstelberichtje heb gemeld, zal ik trachten zo nu en dan eens een fotootje te plaatsen.
Heb je vragen over deze regio (Jämtland, zelf woon ik in Bräcke kommun), stel ze dan gerust!

Hier vast enkele plaatjes:

Een doorsnee maandagochtend...


Zo knippen we hier de heg!


Een traditie hier tussen Kerst en Oud & Nieuw, ijsnetvissen


att pimpla


Niet een heel fraai plaatje, maar er wordt hier in de winter vooral voor de "pot" gevist...


Lake (kwabaal)


En een zeer interessante optie voor komende zomer!


/Robert

Beertje

@Robert,voel je je al een beetje thuis daar?t'is toch wel heel iets anders dan Nederland.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Domherre

@Beertje: Ik ga voor geen goud terug!! Het is zeker even anders dan NL, gelukkig wel ;)
We zijn half november hier komen wonen. Konden we direkt een echte winter tegemoet zien. Heerlijk! Rust, ruimte, frisse lucht enz. enz. enz.

vliegvisserdorian

En dan zeuren wij hier over die drie weken in een jaar dat er een paar centimeter sneeuw ligt, maar het zijn zeker wel mooie foto's!

tukkerrutger

absoluut die boom ziet er prachtig uit! maar die sneeuw in nederland moet wel weer weg...

Gerrit72




Robert, erg mooie platen! Een mooie wereld daar zeg.
Kan me er wel wat bij voorstellen dat je je daar thuis voelt :)
Thanks for sharing.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

peter

De twede vis bij de forel is toch marene ......
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

jan


:-\ :-\  Hele mooie plaatjes Robert en herkenbaar.

Heb verschillende keren in hotel Bjorknasgarden (de oude kazerne) overnacht op mijn tocht naar het (hogere) noorden. Een heel mooi gebied, met een heel mooie rivier. De Giman. Leuke vlagzalmen te vangen.

Geniet van het leven in een zeer mooi gebied en laat ons genieten van mooie plaatjes.

Jan.

Domherre

@Peter: Klopt, dat is inderdaad een marene (grote marene). In het Zweeds: sik

@Jan: Hotel Björknäsgården bestaat nog steeds. Er zit een nieuwe eigenaar op. Momenteel is het nog gesloten, ze zijn nogal wat van plan. Er staan een aantal grote verbouwingen op de rol. En daarnaast zijn ze voornemens om er een camping bij te creeëren.

De Gimån is inderdaad een prachtige rivier. Persoonlijk vind ik het alleen erg jammer dat ie behoorlijk commercieel uitgebuit wordt... Gelukkig zijn er nog genoeg andere mooie pareltjes te ontdekken hier in de omgeving! Ik ben zelf meer van het peuterwerk in de kleine(re) beekjes en riviertjes. En ook die zijn er genoeg te vinden, vraagt alleen vaak net even iets meer doorzettingsvermogen. Vaak minder makkelijk toegankelijk, maar naar mijn mening daarom alleen al zeer interessant :)

/Robert

Jan Bruins

Hey Goudvink Robert,

leuk om eens weer wat van je te vernemen en je hebt dus toch de grote stap gewaagd om naar het Noorden te verhuizen  :)
Mooi om af en toe wat foto's te zien!
Tja Zweden is natuurlijk hel wat anders dan Grunn'n (Baflo was het toch?)
Veel succes daar !!

Groet,  Jan
I don't drink water, fish f*ck in it...

Hajo

Tja en wij maar klagen als er eens een beetje sneeuw ligt. ;) Mooie plaatjes.

Domherre

@Jan: Yep, Baflo it was! En Sverige is zeker ff anders dan Grunn ;)

Voor een ieder: Ook voor info omtrent overachtingsmogelijkheden mag men mij een PBtje sturen. Helaas heb ik zelf op dit moment geen gelegenheid om overnachting aan te kunnen bieden, maar er zijn genoeg mogelijkheden hier in de omgeving.

Oh ja, de sneeuw hier zal er nog zeker zo'n anderhalve maand liggen. Wees maar blij daar met slechts drie weekjes :P

Hejdå

Domherre


hedzer

#13
kon ik mijn wederhelft maar zover krijgen
om samen te vertrekken 

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harlin

Quote from: hedzer on March 20, 2013, 16:56:01
kon ik mijn wederhelft maar zo verkrijgen
om te verteken

wat is daar het nut dan van?  ;D
wil jij dan een keertje door haar gepikt/gebeten worden?  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

ben

Robert, erg mooie foto's ::goodjob::

vliegvisserdorian

Quote from: harlin on March 21, 2013, 00:01:16
wat is daar het nut dan van?  ;D
wil jij dan een keertje door haar gepikt/gebeten worden?  ;)

hahaha, XD droogkloot  ::goodjob::

Inderk

Ha Robert!


Ruilen? Jij Baggelhuizen, de Hunze en Drentsche Aa in de omgeving en ik die mooie riviertjes,,,,, :D

Als ik die kant ooit eens opkom, zal ik voor jou een Puutje pinda's van de Spar uut Baffelt scoren :-) en bij je afleveren
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Domherre

Quote from: Inderk on March 21, 2013, 23:28:09
Ha Robert!


Ruilen? Jij Baggelhuizen, de Hunze en Drentsche Aa in de omgeving en ik die mooie riviertjes,,,,, :D

Als ik die kant ooit eens opkom, zal ik voor jou een Puutje pinda's van de Spar uut Baffelt scoren :-) en bij je afleveren

Neh, dacht het niet....  ;D

Domherre

Hehe, eindelijk weer vissen!!!


(Påskafton, 30-03-2013)

Domherre

#21
Het is inmiddels ook hier zomer(achtig)...
Ff een paar plaatjes vanuit m'n achtertuin. Het gaat hier om Herrevadströmmen, de bovenloop van de Gimån.



















Vorig weekend even een paar uurtjes gevist. Ik had er drie, vlagzalmen, variërend van 37cm tot 43cm. Helaas daar geen foto's van. Dat gaat wat lastig wanneer je alleen bent en C&R toepast.
Mvh
Robert

ps: Wat doe ik verkeerd? Voorheen waren de foto's toch direct zichtbaar?  ???

edjuhhh

Om bij weg te kwijlen!
Ben niet vaak jaloers, maar kom nu aardig in de buurt!
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Gerrit72

#23


Mooie wereld daar! Super hoor!

Ben nog even aan het knutselen geweest met je url en de wijze waarop het tussen [img] staat.
Mij lukte het ook niet  :(


The only difference between men and boys is the price of their toys.

Domherre

Mooie plaatjes  ;)
Dank Marten! Ik heb hetzelfde gedaan als met de vorige foto's en toen werden ze wel direct zichtbaar geplaatst... Ach, er zijn ergere dingen..
Gebruik zelf overigens Explorer (Windows 7).

Maar nu zijn ze in ieder geval zonder hinderlijk "muisgeklik" direct zichtbaar, waarvoor dank!

Hälsningar
Robert