de stand van zaken in de ardennen??

Started by quaden, December 10, 2014, 22:43:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quaden

hallo allemaal,

december vergunning-maand, nu was ik aan het denken over een vergunning voor wallonie (maison wallonne de la peche).
maar nu vroeg ik mij af, hoe is het eigenlijk in de ardennen? sommige vissers zijn positief maar ook een heel aantal niet!
is het de moeite waard om een waalse B vergunning (waden mogelijk) aan te schaffen of raden jullie me het af?

ik hoor graag van jullie

PS: ik heb het forum al doorgespit maar ik zou toch wat meer recente info willen  ;D

weerwolf

ach als je een paar keer gaat is het de moeite al waard, dan is het niet duurder dan een paar keer een forellenvijver

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Raymond

Hey mede Limbo. Ik heb de Waalse vergunning al besteld. De Ardennen is een prachtig gebied en het ligt gewoon bij ons in de achtertuin, dus waarom niet? We kunnen zelfs af en toe samen rijden als het uitkomt, bespaart brandstofkosten... ;)
::wtf::

Hans-oet-remunj

ik heb begrepen dat de enkeling die weet waar abraham de mosterd haalt er zeer goede zaken kan doen.

De gewone sterveling zal echter op 25 cm blijven steken

Helaas val ik ook ik onder de 99.999 % gewone stervelingen......

quaden

ja klopt het ligt in onze achtertuin en voor 40 euro misschien wel de moeite waard!
en inderdaad 2x naar een reservoir en je hebt dat geld ook al neergelegd.

naja een 25cm kan ook mooi zijn, vis is vis nie waar?!

Ciniq

Nou Hans, dat valt wel mee.. 

Hoewel het er natuurlijk wel aan ligt waar je gaat, dat is waar.
Maar als je op een verenigingswater gaat vissen, dan zit er best veel mooie vis.

quaden

maar pim, verenigingswater zal zeker niet in de B  vergunning zitten  :-\

Ciniq

Nee, daarom heet het ook verenigings water :)

Maar ook met de B vergunning zijn er zat plekken waar je mag vissen op de ambleve waar je echt wel mooie forel en vlagzalm kan vangen.
Neem bijvoorbeeld het stuk rond Remouchamps..

Jan Damman

Als je de moeite neemt om een paar ( honderd ) kilometer te rijden en een half uur of meer naar het water toe te lopen dan zijn er genoeg mooie stekken te vinden in de Ardennen.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

FSCHAMP

En ik als Belg verkies toch de Duitse rivieren boven de openbare stukken, maar ieder zijn smaak zeker (en de afstand is voor mij hetzelfde).

En waarschijnlijk behoor ik ook bij die 99,9999% gewone sterverlingen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

Oh wat wordt het mooi rustig in de Ardennen als iedereen naar Duitsland gaat (grapje ;) )

Maar nu serieus, op dit forum vind je ook genoeg topics waarin men zich negatief uit over de Duitse rivieren. Mijn mening is dat je je eigen visserij zelf moet maken en misschien ook tevreden moet zijn met de situatie. Ik kan me goed voorstellen dat als je 250 à 300 km moet rijden om te kunnen vissen je de voorkeur geeft aan Duitsland maar als je zoals ik maar drie kwartiertjes hoeft te rijden om aan de oevers van de Vesdre of Amblève te staan, is een Waalse jaarvergunning toch nog niet zo'n slecht idee.
::wtf::

Troutbuster

Akkoord Ray, maar....
Wat gaat er, binnen een afstand van (voor ons) 375 km, boven de sublieme visserij op de Drohn in de wonderschone HÜnsruck??

Juist.....

Bar weinig!!

(gaan we??  ;D ;D ;D)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Jan, daar kan ik weinig tot geen argumenten tegen in brengen... ;)

Tuuuuuuuuurrrlijk gaan we!!!  ::agree::
::wtf::

gijsie20

#13
Ik doe beide  :) En het heeft beide zn charmes. Forellen van 25 cm vang ik in Belgie..maar ook in Duitsland en forellen van 40 cm ook  :). Heb wel het idee dat er in Duitsland wat beter wordt gecontroleerd, al moet ik zeggen dat er in de Ardennen dit jaar ook aardig is gecontroleerd.
De Ardennen heeft voor mij het voordeel dat ik daar kan overnachten op 5 minuten van de rivier.
De KM's alle kanten op maken voor mij niet uit...handig zo'n auto van de zaak  ;D

En wat Jan Damman zegt...ik ken ook prachtige stukjes op de Ourthe waar je idd bijna een half uur voor moet lopen, en kom er geen visser tegen.