<<<Je zelf bij de staart nemen>>>

Started by harlin, December 06, 2011, 00:31:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harlin

Na 3 dagen vissen en geen vis te hebben gevangen dan krijg je toch wel vangstkriebels.

Ben vanmorgen even op een andere afdeling geweest waar een collega me wist te vertellen
dat er een snoek was gevangen van 1,2m. dit weekend.
Vlak bij mij in de buurt, het was wel op een doodaas visje, groters zitten er dus nog wel.

Waarom ga je nu 20km rijden om daar een snoek proberen te vangen?
Terwijl ze hier ook zwemmen.
Je krijgt gelijk weer viskriebels, en loop je door een hagelbui terug naar je eigen werkplek,
het weer voelt niet echt beroerd aan, de kriebels komen weer.
De  hevige buien die regelmatig vallen en felle zonnestralen doen me toch weer eerder van het werk vertrekken.
Het wordt nu echt kouder, ze moeten toch een keertje los komen zou je zeggen.

Zo loop je weer langs de kant te streameren.
Na een paar worpen komt de eerste snoek aan met hoge snelheid.
Vlak achter de streamer stopt ie, vol verbazing kijk hoe snel dat beest stilstaat na die snelheid.
Waarom ie stopt is me niet duidelijk, je verwacht dat ie er vol op duikt.

20 meter verder gebeurt het zelfde nog een keer, er komt een snoek onder een schuitenhok vandaan.
Vol speed op de streamer af en stopt er vlak achter en keert om, terug naar zijn overkapping.
Ik doe er een andere streamer aan, opeens heb ik geen vertrouwen meer in deze (pas gemaakte) streamer.

Een klein stukje verder komt er 1 onder een schuit vandaan, stopt achter de streamer ,
een klein tikje de snoek komt in beweging de bek gaat open en dan pakt ie de streamer vol overgave.
Man wat een explosie van geweld maakt dat beest, heerlijk gevoel na 3 visloze dagen.
Hij klapt en springt er over, tolt rond tussen een bootje en een schuit.
Ik moet hem er tussen houden, komt de snoek onder de schuit, bij de vin of het roer in de buurt,
dan kon het wel eens een streamer kosten als ie los mocht schieten.

Dan wordt het rustiger, en een hoepel komt te voorschijn en kan hem scheppen.
Ik snap het niet helemaal waarom ie zo rond staat, totdat ik hem op de grond leg en het net weghaal. :o



Hoe, wat en waarom ie zijn eigen staart heeft gepakt maakt me niet uit, maar vind het toch een raar gezicht. ;D
Ik moet de bek open maken om de streamer uit de bek te pakken, maar de snoek hield de kaken stijf op elkaar,
ik vond het wel een  komisch gezicht nu de staart toch echt aan 1 van zijn eigen tanden vast zat..

Als het beest zijn staart tussen de kaken kwijt is volgt de streamer.
Dan zie ik een rare vin en maak daar nog maar een plaatje van.









Bij het
bekijken
van de
staart op
de pc
zag ik
pas het
plekje op
de staart
waar zijn
tandje
doorheen
was gegaan. ;D



Hierna ga ik verder met vissen, er volgen nog 2 landingen in de regen en hagelbuien.



Mijn schepnet hangt nat langs mijn been, geen warmte pak aan, geen handschoenen, man wat wordt je koud zo na een tijdje.
Na ruim een uurtje heb ik het helemaal gehad, mijn handen zijn  zo koud, het lijkt wel of de kou in het bot zit.
Sleutel van de fiets kan ik amper voelen/vinden.
Op de fiets worden mijn handen alleen maar kouder  met die nattigheid er op, snijdende wind in je gezicht.
Waar ben je mee bezig? ::muur::
vroeger vond  ik ze hartstikke gek die vissers in weer en wind.

Ik denk dat die gracht bewoners dat vandaag ook dachten van mij. ;)









Het grachtje
van vandaag
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bert J.

Mooi verhaal, haha je hebt altijd wat aparts!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69

Ja leuk verhaal Harry

en apart,is zekers voor Hem weggelegd,ouwe globetrotter ;)

Mooie grote snoek,deze was toch geen 1,2 Harry  ;D

Maar vast wel voor een gedeelde 1e plaats gouden streamer.


Hilco

ik krijg het al koud als ik het lees.

had gisteren dezelfde ervaring , maar dan zonder vis  ;D

Rossie69

Ja hier net zo,had wel een waadpak bij me,die had ik beter aan kunnen trekken,alleen op de fiets was vast lache geweest.
hoe kom je op een fiets met een neopreenwaadpak hahaha


Jan Damman

Harry, leuk verslag weer met dito foto's, wel een apparte manier om een snoek te vangen!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

sjoerd

Dat klopt Harlin,dat ze voorzichtig waren.Gistermiddag ook nog even een uurtje geweest. Drie aanbeten waarvan er eentje kunnen vangen. Die snoek die ik ving , haakte ik zonder dat ik de aanbeet zag of voelde, Ik zag slechts de streamer een stukje narr voren bewegen, zonder dat ik binnenstripte en na de 2e keer toch maar aangeslagen!

onderwater zie je dat  de snoek de streamer voor in de bek heeft , oftewel voorzichtig heeft aangebeten/


gr sjoerd




Arno

Gave foto's Sjoerd zo onderwater

Gr Arno

HappyFisherman

Lekker toch Harry! Die vangloze dagen heb ik ook al gehad, maar het regent hier behoorlijk en met die natte sneeuw er door kruip ik maar weer achter de vice. Nespresso aan en lekker warm bij de kachel vliegjes strikken. Kou vind ik niet zo erg, maar nat worden heb ik wel de schurft aan.

Bij die 2e foto van Sjoerd moest ik wel ff 2x kijken hoe het nou precies zat HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marksman

Mooie fotos mannen, zaterdag snoeken met fly out, neem een camera mee,
Als het meezit de resultaten op de site.

j.klopper

Ja Harry zoals ze wel vaker zeggen als je ver weg gaat:je rijdt de meeste vis voorbij.
Vestinggracht zou ook slecht zijn, volgens de bootjes vissers tenminste.
Ik heb andere ervaringen inmiddels,nieuwbouw ook goed tot zeer goed.
Havenvisserij zeer matig nog steeds,ik vang makkelijker snoek als voorn op dit moment.
.

harlin

Quote from: Rossie69 on December 06, 2011, 08:41:33
Mooie grote snoek,deze was toch geen 1,2 Harry  ;D
Nee, was bijna 47cm korter. ;)

Quote from: sjoerd on December 06, 2011, 10:09:21
onderwater zie je dat  de snoek de streamer voor in de bek heeft , oftewel voorzichtig heeft aangebeten/
 
Mooie gespiegelde opname, Sjoerd
Heb er even wat mee gedaan. ::blozen::
Ben altijd een beetje nieuwsgierig wat een o.w.c. kan of niet kan met wat (na)bewerking.

Quote from: HappyFisherman on December 06, 2011, 12:54:46
.. Kou vind ik niet zo erg, maar nat worden heb ik wel de schurft aan.

Bij die 2e foto van Sjoerd moest ik wel ff 2x kijken hoe het nou precies zat HAHA!
Nadat ik 10 minuten in bed lag kwam ik er achter hoe koud ik was geworden,
ik begon zomaar steeds warmer te worden.   ;)

Moest ook even kijken, maar krijg wel zere ogen van de meeeters. ::hand::
Quote from: Marksman on December 06, 2011, 18:29:31
, zaterdag snoeken met fly out,
Kennis op gedaan in Mm, en nu gelijk lid geworden?  ;)
Hoop wel mooie plaatjes van je te zien hier (ergens).

Quote from: j.klopper on December 06, 2011, 19:38:47
1 Ja Harry zoals ze wel vaker zeggen als je ver weg gaat:je rijdt de meeste vis voorbij.
2 Vestinggracht zou ook slecht zijn, volgens de bootjes vissers tenminste.
3 Ik heb andere ervaringen inmiddels,nieuwbouw ook goed tot zeer goed.
4 Havenvisserij zeer matig nog steeds,ik vang makkelijker snoek als voorn op dit moment.
1 Daar ben ik me ook volledig van bewust Jaap, maar hier met al die dressuur dan is het gras verderop groener, denk je soms.
    Of je wil wat anders op je netvlies misschien.
2 Die berichten hoor ik ook regelmatig van ze, wat ze vangen is vaak 40-60cm formaat.
3 Wat is bij jouw nieuwbouw, ten noorden van Ouwe Gouw, of de Westkant er van?
   Het grote nadeel daar is dat je niet al te duren schoenen aan je voeten moet hebben.
   Er mag ook wel een diep profiel in de zool zitten, man wat geven ze die honden te vreten tegenwoordig?
4 Dat is ook de reden dat ik wat achter die platbekken aan zit.
Ga er dan nog maar even mee door, vroeg me wel af of het al beter zou worden in de haven, hoef je niet zo ver te lopen. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

j.klopper

Nieuwbouw,eigenlijk alles wat niet bij oud Enkhuizen hoort,hoewel het allang geen nieuwbouw meer is eigenlijk.
Vooral ook uitkijken dat je lijn niet in de shit ligt inderdaad.
Vang vooral goed met die e.p streamers trouwens,heel veel aanbeten,niet alles blijft hangen natuurlijk.

Marksman


harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman


harlin

Quote from: j.klopper on December 06, 2011, 20:33:19
Vang vooral goed met die e.p streamers trouwens,heel veel aanbeten,niet alles blijft hangen natuurlijk.
Heb ook EP, maar met dit weer kom ik verder met zonker streamers.

Bij mij bleef er even teveel hangen, ben nu  mijn PR streamer kwijt. :'(



Dat ding bleef onder water achter een...?? hangen, heb alles geprobeerd om hem niet te verliezen.
Heeft de 103cm platbek boven water gehaald,
80cm Snoekbaars vorige week.
Heeft m'n moppelt tour gered, enz

Heb een nieuwe gemaakt vlak na het verlies maar wil nog niet vangen,
ze stopten er vlak achter, gisteren althans.

Zie nu wel op de foto wat ik nog kan/moet veranderen.
Heb ik weer wat huiswerk. ;D

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

ErickW

Haken minder in lijn zetten? Mooie streamer trouwens en een heel leuk verhaal.

sjoerd

Eén haak moet meestal toch voldoende zijn? Als ze de streamer echt willen hebben dan zit zelfs een 20 cm zonkerstrreamer vaak achter in de bek. Natuurlijk mis ik net als iedereen  wel eens een snoek maar dat hoort er nu eenmaal bij.

gr sjoerd

ps straks maar even kijken of ze vandaag nog los zijn. :)

Herman

Goed bezig geweest allemaal. denken jullie ook nog aan de Gouden Streamer? Meetlintje mee en insturen die fotos!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Vrijdag nog maar eens een poging wagen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Quote from: sjoerd on December 07, 2011, 10:59:57
Eén haak moet meestal toch voldoende zijn?
ps straks maar even kijken of ze vandaag nog los zijn. :)
Ben het helemaal met je eens Sjoerd,




maar zoals
je op deze
foto kan zien


Heb je hier duidelijk een heel donker stuk achter, en voor een heel ge glitter.


Dit zie je niet zo goed op de droge streamer afbeelding.

Ik heb zomaar een kronkel als je niet zoveel zin hebben om wat te pakken, maar toch onderweg zijn voor een happie,
dat ze kunnen kiezen uit een lichte of een donkere hap. ;)

Meestal wordt de voorste gepakt en hangt de andere net buiten de bek.


Het vreemde van deze streamer was toch wel dat ik heel weinig moeite had met onthaken,
terwijl ik dat in het begin, van m'n vl.v. periode, wel had als er nog een dregje aan zat.

Met die enkele haak streamers heb ik wel de ervaring dat die regelmatig flink diep achterin de bek zitten.
Hun bloeden dan meer, maar ik ook.

Of ze hier los zijn weet ik niet, weet wel van een deel van mijn schutting.
Heb die eerst maar even vast gezet.

Quote from: Herman on December 07, 2011, 13:38:28
denken jullie ook nog aan de Gouden Streamer? Meetlintje mee en insturen die fotos!
Denk elke keer aan die streamer, maar zolang ze beneden de 95 zijn begin ik er niet aan. ;)

Quote from: ErickW on December 07, 2011, 10:49:02
Haken minder in lijn zetten?
Wat bedoel je met haken minder in lijn zetten Erik?
Even wat buigen en de stand is totaal anders,
en ze scharnieren goed op de ogen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

sjoerd

Hai Harlin,

de snoeken waren vanmiddag echt goed los! Ondanks de stormachtige rukwinden en hagel-en regenbuien en het niet meer zo heldere water (wellicht een voordeel!!!)kon ik vijf stuks landen waarvan drie 80 plussers! Er zijn dagen dat ik minder vang.
Zie mijn verslagje op het vliegvisforum prikbord( anders moet ik alles dubbel plaatsen ;D

gr Sjoerd



één van de vijf

Marksman


harlin

Quote from: sjoerd on December 07, 2011, 19:19:22
Zie mijn verslagje op het vliegvisforum prikbord( anders moet ik alles dubbel plaatsen ;D
Heb het gezien, dubbel plaatsen deed ik ook voorheen, ben er vanaf gestapt. ;)
Maar bij de laatste foto van je valt mij een nogal vreemde verbinding op met je spinstangetje met tape?
Hoe heb je dat, door het oog van de haak, dubbelvouwen en plakken?




Dit is je eigen
foto Sjoerd,
alleen heb
ik er even
de img code
op gezet
om hem
hier even
te laten zien. ;)


Leuk in kijkje
trouwens.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN