V.I.S.S.E.N.

Started by Beertje, December 08, 2012, 14:55:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

Quote from: Beertje on December 10, 2012, 21:05:32
Mannen,Laten we oppassen dat we niet hautain gaan klinken.Er zijn vliegvissers die, (Gelukkig maar enkele,en hopelijk niet hier)zich ver verheven voelen boven al dat ander gepeupel.Laten we respect hebben voor al die anderen die zich ook sportvisser noemen.
De meeste van ons zijn ook ooit met een vast stokje begonnen.Ik weet niet of jullie de zelfde ervaring hebben,maar ik merk nogal eens dat andere vissers het vliegvissen;Interessant,ingewikkeld en moeilijk te leren vinden.En ja,,,,,,eigenlijk geven ze aan, dat we toch van een andere soort zijn.Begrijpelijk is, dat dit een afstand schept.Terwijl het eigenlijk goed zou zij dat het er laagdrempelig uitziet.
Ik hoop dat jullie nu niet gelijk in de verdediging stand schieten.

Ik zie geen reden om in de verdediging te schieten, juist dat beginnen met een vaste stok heeft mij veel goeds gebracht zoals lezen van het (stilstaande) water en een heleboel andere dingen. Elitair gedrag vind ik zelf tien keer niks, je hebt dat volgens mij ook in de meeste visserijen en ook ik heb lange tijd niets moeten weten van andere vormen van vissen dan karperen. Ben blij dat m'n horizon weer verbreed is nu  ::duim::

Bekeerling

Nu net klaar met kijken, leuke docu, vooral het eerste stuk, ook met die bellyboater is leuk. Echt de essentie van het vissen, avontuur, spanning en ontspanning en het heerlijke vertoeven in de buitenlucht. Ben die essentie met de jaren kwijtgeraakt, veel te veel bezig met het "moeten" vangen van meer en groter en vooral veel uren maken hebben het plezier er toch wel behoorlijk uitgehaald voor mij. Heerlijk om het weer terug te hebben en het vissen te herontdekken zoals ik het vroeger ook heb ervaren  ;D

Beertje

#27
Bekeerling;bedankt voor je positief commentaar.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

R.S.N Flyfisher

Quote from: Bekeerling on December 10, 2012, 23:34:03
Uiteraard was ik zeer enthousiast over het karperen en het opbouwen van mijn uitrusting  ;)
Ik ben begonnen met vissen toen ik 7 was met de vaste hengel op witvis en de karpers waren lange tijd onvangbare mythische schepsels voor me.
Ik heb mezelf ook heel veel moeten leren met vissen aangezien niemand in mijn familie hier aan deed. Ook heb ik hard moeten werken en sparen om m'n uitrusting bij elkaar te krijgen en ik kocht ook niet elk jaar nieuwe hengels etc zoals er velen zijn die dit wel doen, de meeste karperspullen die ik heb/had zijn 10 jaar en ouder.
Wat ik tegenwoordig veel zie zijn jonge vissers die alles in de schoot geworpen lijken te krijgen en gelijk beginnen met karperen zonder eerst die (in mijn ogen) kostbare leerschool van het witvissen te doorlopen.
Ieder uiteraard zijn/haar ding maar ik ben blij dat het bij mij is gegaan zoals het is gegaan, had die jonge magische jaren niet willen missen! ;D
Nu ik met vliegvissen ben begonnen ervaar ik diezelfde enthousiasme weer en geniet hier dan ook volop van  ::wave::

Bij mij was het ook een soort van levensstijl geworden, alles wat met karpervissen te maken had slurpte ik op..
Tot vervelends toe voor mijn omgeving gheghe, verjaardagen, tijdens stappen en wat dan ook ging het over karpervissen.
Had een voordeel dat mijn kameradengroep ook zeer karper fanaten waren, bij ons was het standaard elke vrijdagavond tot zaterdagmiddag onze karpernacht met een kratje bier natuurlijk. Heel wat karpers gevangen en heel wat onvergetelijke nachten meegemaakt, zaterdag avond gingen we met dezelfde kameraden dan ook weer stappen.
Heb al m'n karperspul nog en zo af en toe pak ik de hengels weer om een paar uurtjes te gaan vissen, moet zeggen dat dat elk jaar minder wordt..
Veel te druk met weer andere dingen, zo heb ik meerdere dingen wat me interesseert  ;)
Touren op de motor, mountainbiken en natuurlijk vliegvissen  :)
Maar die Shimano 4500'tjes blijven wel in mijn bezit!
Heb net als jou ook aan allerlei visstijlen geproefd, begon ook met witvissen, winclepicker, vaste stok.
Ken dat gevoel wat jij beschrijft wel, ik ben ook weer zo fanatiek met vliegvissen wat ik toen die tijd met karpervissen was.
En het is weer van ouds, voelt zeer vertrouwt en kan het ook weer merken aan mijn uitgave gheghe..

Hilco


R.S.N Flyfisher


Hilco

ik ook en het is erg leuk ........zwerf je ook rond op mtb.nl forum?

en net zo eigenwijs als ik hier met de tenkara hengel vis , fiest ik inhet bos zonder vering en zonder versnellingen   :P

Rossie69

Hilco heeft de zogenaamde loopfiets.

alles zonder.

twijfel ik over een zadel ;)

R.S.N Flyfisher

Quote from: Hilco on December 12, 2012, 08:13:34
ik ook en het is erg leuk ........zwerf je ook rond op mtb.nl forum?

en net zo eigenwijs als ik hier met de tenkara hengel vis , fiest ik inhet bos zonder vering en zonder versnellingen   :P

Ok dan! Zo af en toe zit ik wel eens op het mtb forum, alleen voor de info  ;)
Fiets eigenlijk nog niet zo heel lang, bijna 2 jaar, maar ben er nu helemaal knetter verslaafd aan gheghe..
Fiets nu 3x in de week, door de week 30 km en in het weekend zo nu en dan de 50.

Haha geen vering?? zelfs niet voor? Lekker gestuiter over die wortels dan gheghe  ;D

R.S.N Flyfisher

Quote from: Rossie69 on December 12, 2012, 10:26:55
Hilco heeft de zogenaamde loopfiets.

alles zonder.

twijfel ik over een zadel ;)

Haha  :D