Fly Fishing Still Waters

Started by Arie de Vries, June 22, 2013, 14:42:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie de Vries

Kwam een mooie en leerzame documentaire DVD tegen over het vissen op niet stromend water met Chironomid vliegen.
Inspirerende film, waarna ik deze vlieg heb gebonden.
Ik zou zeggen laat maar weten wat je er van vindt en ja ook kritiek is welkom!

[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72



Mooi Arie! Lekker bezig

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

obi-130


obi-130

en om je nog meer te Inspireren

Gerrit72




Een echt kunstwerk Gerrit, mooi hoor  ::klappen::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie de Vries

Deze is stuk ingewikkelder dan die van mij Gerrit, hier zou een SBS mooi zijn
Groet, Arie

obi-130

Arie deze lukt vast wel moet je echt in je vliegen doos hebben
vorens zijn er gek op http://www.flyanglersonline.com/fotw/2011/fotw20110411.php

Jan Bruins

Mooi Arie !
geen kritiek  :)
I don't drink water, fish f*ck in it...

Ron

Niks mis mee Arie ziet er prima uit  ::goodjob::

obi-130

en om je nog meer te Inspireren

Arie de Vries

Obi dank, die met CDC heeft wat spullen nodig die ik nog niet heb maar is wel een uitdaging! Maar ondanks mijn bindactiviteit hielpen deze StillWater vliegjes me vandaag op Baggelhuizen niet aan vis. Het was honderd keer niks.
Groet, Arie

Inderk

Dan ben ik blij dat ik niet gegaan ben vandaag en een heleboel andere zaken in huis had te doen. (o.a. bindhok es een keer weer opruimen)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Arie de Vries

@Inderk, had ik ook beter kunnen doen Henk, maar heb weer en paar uur werpervaring onder winderige omstandigheden opgedaan en de pruiken zijn inmiddels teruggebracht tot zo nu en dan een knoop in de leader :)
Groet, Arie

Gerrit72

Quote from: Arie de Vries on June 23, 2013, 16:39:04
Obi dank, die met CDC heeft wat spullen nodig die ik nog niet heb maar is wel een uitdaging! Maar ondanks mijn bindactiviteit hielpen deze StillWater vliegjes me vandaag op Baggelhuizen niet aan vis. Het was honderd keer niks.

Was dan maar even een uurtje bij 'mijn' vijver gekomen (vandaag deden ze het daar wel Arie :)).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie de Vries

Ik sta altijd in de verkeerde rij Gerrit
Groet, Arie

Inderk

Qua werpen klinkt het alsof je vrij recent wat bijscholing gehad hebt Arie! ::goodjob::
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Ziet er mooi uit Arie! Ik heb die documentaire (en nog een paar andere) over still water fly fishing ook gezien. Erg interessant!

Quote from: obi-130 on June 22, 2013, 18:37:21
en om je nog meer te Inspireren

Wat boots je hier eigenlijk mee na Gerrit?

obi-130

plantje is dat relevant  ::blabla:: 

Rena

Quote from: obi-130 on June 23, 2013, 03:34:28
Arie deze lukt vast wel moet je echt in je vliegen doos hebben
vorens zijn er gek op http://www.flyanglersonline.com/fotw/2011/fotw20110411.php

Een variant met een gedubd lijfje is een killer op de vlagzalm en forel als de caddis pupae naar land gaan om te hatchen.

Overigens is het wel een relevante vraag welk "insect" een vlieg imiteert, je zal maar net zo een imitatie nodig hebben.

obi-130

ik zal het even anders formuleren dat wat jij er in ziet imiteert het dus als je er niets in ziet  is het niets

Rena

Quote from: obi-130 on June 25, 2013, 15:23:10
ik zal het even anders formuleren dat wat jij er in ziet imiteert het dus als je er niets in ziet  is het niets

Hmmm, daar ga ik niet in mee.

Een vlieg zoals hier gebonden kan wel degelijk iets imiteren ook al weet JIJ niet wat het is.
Voor hetzelfde geld is het een Mongoolse zandvlieg pop (zelf verzonnen) :)

Je opmerking is wel erg kort door de bocht.

obi-130

Rena ik zie er een Nymph in en wat een ander er in ziet maakt mij niet uit
mogen ze invullen dit is misschien ook kort door de bocht  maar het zij zoo  8) 8)

Plantje

Nou ja, ik vind het wel relevant. Of laat ik het zo stellen: interessant!

Voor mij is het ultiem vliegvissen als ik weet wat bepaalde vis waarop ik vis op dat moment aan het eten is en ik iets kan vinden in mijn vliegendoos wat er op lijkt. Het idee, dat een vis denkt een (bijvoorbeeld) steenvlieg nimf te pakken, maar in feite mijn nimf pakt omdat ie er zoveel op lijkt is echt te gek!

Uiteindelijk is het gewoon het "vis vangen" wat het leuk maakt, maar met een imitatie vissen vind ik een extra dimensie geven.

Arie de Vries

Dat is ook het leuke aan de film uit het begin van dit topic. Met een maagpompje wordt de maaginhoud van de gevangen forel zichtbaar gemaskt en bestudeerd, waarna bewust gekozen wordt voor een bepaalde kleur chironomid
Groet, Arie