Luxemburg 2015 vliegenkeuze

Started by joepegging, May 31, 2015, 19:54:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joepegging

Hey Mede vliegvissers,

Ik ben nieuw hier op het forum.   ::new::

Om maar meteen met de deur in huis te vallen.
Mijn vakantie voor 2015 is gevallen op Luxemburg. Namelijk in de buurt van Bourscheid. Vorig jaar heb ik in de Dordogne gevist en daar leuk forel gevangen. Maar aangezien ik nieuw ben met de Sure en hier niet veel van weet, heb ik geen flauw idee wat ik hier van moet verwachten.  Daarom dat ik hier ff wat post.

Mijn vraag aan jullie is: Wat kan ik verwachten van de Sure en welke keuze aan vliegen zouden jullie adviseren, van droog, nimf en nat.

Hebben jullie een top 5 vliegen in de vorm van droog , nat en nimf.

Alvast hartelijk dank en wie weet met een beetje hulp van jullie dat ik een leuke vakantie tegemoet ga met leuke vangsten.

Joep  ::agree::
joep

FSCHAMP

Misschien kan je je eerst eens voorstellen op de daarvoor voorzien plaats en wie weet krijg je dan antwoord
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

joepegging

hey,

bedankt voor de tip. Had het nog helemaal niet gezien de voorstel pagina haha!

joep

maurice

Weet alleen dat kleine vliegen het verschil maken daar.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

Kleine CDC vliegjes, klein zwart spentje, Hexe (haakmaat 18, 20 en 22) als droge vliegen

Kleine pheasant tailtjes, hazeoortjes, zwarte goudkopjes (haakmaat 16 en 18)

Partridge & Orange (haakmaat 16 en 18)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Inderk

Kleine vliegjes droog, en bij nimphen mag je iets royalere haken gebruiken denk dan aan maatje #14- 18 en droog vanaf #18

Vorig jaar ving ik in Luxemburg en Frankrijk (Vogezen) op maatje 20 en 22 de meeste vissen.
Maak de vlieg niet te complex, gewoon de klassieke patroontjes den het het best!

Mocht je nog vragen hebben over de patroontjes, dan zie ik ze wel verschijnen
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


marc

Laat die klein viskes eens gerust,kunnen ze groeien .vis altijd met nr14 en vang de mooiere ertussenuit .
Soms moet je keuzes maken,ieder zijn ding.stuk bij dirbach is goed en er zit ook vlagzalm.
Grt den Kl belg

bruineforel

ik heb op de Kyll en Sure goede resultaten gehad met de Jabba op haak 12

(is de enige vlieg die ik bij naam ken)

joepegging

kijk super bedankt helemaal top!
::goodjob::
Nu maar even gauw wat patroontjes gaan binden en dan moet het helemaal weer goed gaan komen!


joep

Gert

Ik doe er nog een patroontje bij: een CDC & Elk. Haakje 12, 14, en/of 16.
Is universeel (in die zin dat sedges bijna overal voorkomen), drijft goed, goed zichtbaar, niet al te moeilijk te binden en vooral: een goeie vanger!

https://www.youtube.com/watch?v=7iXWIS9dprM

Dit is 1 manier, maar er zijn ook andere variaties om ze te binden. En ook in kleur kun je variƫren, en het lijfje kun je eventueel ook van ander materiaal maken, als het maar drijft.

Groet,
Gert
   

joepegging

inderdaad een mooi patroontje Gert, heb hiermee ook gevangen op de Dordogne in Frankrijk!
joep

Gert

O ja, en als je het lijfje van een ander materiaal maakt is het natuurlijk geen CDC & Elk meer, maar een Elk hair sedge   ;)

joepegging

inmiddels een hoop patroontjes gebonden en al wat getest op de put hier in de buurt inclusief m'n nieuwe stok , en met succes. hoop straks op de sure ook succes te hebben!
joep