Our Luxemburg afgelopen weekend

Started by Wilco, April 17, 2011, 19:47:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wilco

Dit weekend ben ik samen met Roelof wezen vissen in de Our in Luxemburg. Nou ja de helft van de tijd, de rest stonden we in Duitsland. We hebben dit weekend gekoppeld aan de vliegvisbeurs in de Eifel.
De vangsten waren zeer moeilijk. De eerste dag heb ik een kopvoorn van ruim 50 cm gevangen om mijn #2 een een witte klinkhamer maatje 18.

Daarna zijn  er een paar kleine kopvorentjes en wat barbeeltjes gevangen. Deze zag je ook talrijk bezig met paaien en dan hebben ze nergens anders belangstelling voor. Breek ik bijna mijn nek om aan de waterkant te komen en normaal gesproken is dan alle vis weg maar nu niet. De barbelen waren niet te verstoren. De kopvorens bleven ook in de buurt om al het kuit op te vreten. Een smal watertje van hooguit 6 meter net 1 meter diep en een stapel vis die over elkaar heen rolt.
Het weer was prachtig allen de nachten waren koud.......nachtvorst......en dat zonder vorken en kurken  ;D ;D
Ondanks de tegenvallende vangsten toch een geslaagd weekend.

maurice

Geweldig mooie vis Wilco.
wat een sport moet die gegeven hebben!
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

is dat alles ?

nou dan had je toch beter het waadpak uit kunnen trekken,dan hadden jullie nog wat gehad hahahaha.

mooie knoepert Wilco ?

Roelof heeft die nog wat gevangen dan ?

;D

Wilco

Je mag er niet wadend vissen heb ik gelezen in de vergunning maar dat heb ik Roelof niet verteld  ;D ;D.


Ondanks de vele sedges en een paar meivliegen geen enkele vis die wou stijgen. Alleen het kleine grut. Hele mooie watertjes met een hoog scoringspotentieel maar geen enkele vis en als je vis ziet is die nergens mee te verleiden.

Rossie69

 :P rotzakkie dai dr ook ben.

mooi man .


maurice

mooi watertje zo te zien.

niet waden en niet waarschuwen daar voor. :o :o ::foei::

had je de helft van de bekeuring dan ook betaald? ::denken::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

pas

::wtf::

harlin

Bovenste foto valt me alles mee, na het zien op de foon. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Nou idd, Wilco was net een stier met 3 l..llen. Na de tijd had hij nog een halve dag last van de adrenaline.
Maar ook als toeschouwer was het een geweldig gezicht om te zien. Mooi man zo'n dril op een 2tje.

Was een geslaagd weekend ondanks de tegenvallende vangsten. Overdag lekker weer zodat we geen jassen nodig waren. Veel op verkenning geweest langs de rivier om toch maar vis te vinden. Misschien hadden we een fishfinder moeten meenemen ;D ;D ;D

We zaten daar in de stacaravan van vrienden van me. Deze hadden ze vorig jaar aangeschaft.............dat schep veel mogelijkheden voor mij, kan ik vaker die kant op. Komende zomer verblijf ik daar ook.

De beurs in Birresborn viel een beetje tegen, was kleiner dan ik verwacht had. Persoonlijk vondt ik het een beetje zonde van de vistijd. Maar  toch Harrie en Sieger nog gesproken en nog wat mensen van de NNVV. Ik won zelfs nog een prijsje met het lot wat bij de entree zat, een mooie leader.

jammer dat zo'n weekend zo weer voorbij is.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Die Roelof wint ook altijd wat HAHA
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

das een mooie kopvoorn wilco, denk dat je nu op de laatste plaats staan van wie heeft de kleinste. ;D ;D

Wilco

Quote from: hendri on April 18, 2011, 08:49:34
das een mooie kopvoorn wilco, denk dat je nu op de laatste plaats staan van wie heeft de kleinste. ;D ;D

Er kan er maar één zijn met de grootste dus ook één met de kleinste.......geeft niet H3 ;D ;D

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit