Vesdre

Started by Troutbuster, April 08, 2015, 08:22:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders,

as zondag 12-04-15 wordt mijn "vuurdoop" op de Vesdre

Op de opening waren er al een aantal broeders daar, echter de omstandigheden waren toen niet je dat!

Gezien het mooie weer van deze week, heb ik vertrouwen maar de natuur laat zich niet dwingen natuurlijk

We, (Raymond, Gerrit "Sleutien" Werff, Peter "Bronco Billy" Lambrechts en ik zei de gek)  zullen starten mij het stuk nabij Membach

Berichten volgen uiteraard

Gr

Jan
"Petri Heil"


gijsie20

Ben benieuwd Jan! Zijn jullie lid van een vereniging daar? Pepinster?
Zie regelmatig mooie foto's voorbij komen over de Vesdre! Ook bijzondere afmetingen van de forellen..al heeft dat zo z'n oorzaken  ;D Succes iig!

FSCHAMP

De reden is dat er op veel plaatsen in de Vesder afval ligt en nog afval gedumpt wordt. Ik heb er een 5-tal jaren terug een vergunning gehad en deze rivier kon me niet bekoren vanwege de Rommel in het water. Het was zelfs zo erg dat je er enkel stroom opwaarts kon vissen omdat achter je de rivier troebel werd vanwege opdwarrelend vuil.
Op zich zijn er wel redelijk wat forellen aanwezig en zeker ook grote exemplaren en de reden is dat niemand ze wil eten vanwege de rommel in het water. Recent heb ik gehoord dat men bezig is met hier iets aan te doen.
Ik hoop van harte dat het verbeterd is en misschien kan ik dat wel lezen als Jan verslag uitbrengt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Dat weet ik Gino  ;) zover ik heb gelezen zijn ze er idd druk doende mee. ben benieuwd hoe het er nu is. Ik ben blij dat niemand ze wil eten...kunnen we ze nog eens vangen..en kunnen ze groter groeien. De vis zou op meer rivieren slecht moeten smaken  ;)


Ben benieuwd Jan!

Troutbuster

Ahum Broeders!!

Mijn eerste ervaring met de Vesdre, was niet om over naar huis , laat staan hier op het forum een verslag te schrijven! ;)

as zondag de 2e poging en gezien de verbetering van weer en temperatuur zal het hopelijk een stuk beter gaan (veel slechter kan niet! ;))

Peter, "Bronco Billy" Lambrechts, Christof, Raymond en ik gaan het weer proberen (en wellicht Gerrit "Sleutien" Werff ook)

Wederom, verslag volgt (en nu ook als het k.t gegaan is! ;))

Gr

Jan
"Petri Heil"


FSCHAMP

Jan,

ik ben echt benieuwd om te weten wat de toestand nu is.  Wat vond je van de omgeving zelf en de rivier?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

We gaan het zondag, zien..., we gaan het beleven... :D
::wtf::

Troutbuster

#7
Quote from: FSCHAMP on May 28, 2015, 19:31:02
Jan,

ik ben echt benieuwd om te weten wat de toestand nu is.  Wat vond je van de omgeving zelf en de rivier?

Gino,

Wij waren vorige keer bij het stuk Membach

Bovenstrooms van Membach zag het er veelbelovend uit zowel natuur als visserij en we vingen daar ook allemaal een visje, maar

's middags stroomafwaarts van Membach was een ware cultuur shock!!

Qua natuur en ligging nog steeds mooi, maar qua visserij!!!???

Ik ben niet zo gecharmeerd van "riekend" viswater en telkens restanten WC papier aan de nymph is ook geen prettige ervaring geweest!!

Maar we gaan het zien as zondag, we starten bij Dolhain/Limbourg en later wellicht richting Verviers.

Verslag volgt

Gr

Jan
"Petri Heil"


FSCHAMP

Quote from: Troutbuster on May 29, 2015, 07:50:33
's middags stroomafwaarts van Membach was een ware cultuur shock!!

Qua natuur en ligging nog steeds mooi, maar qua visserij!!!???

Ik ben niet zo gecharmeerd van "riekend" viswater en telkens restanten WC papier aan de nymph is ook geen prettige ervaring geweest!!

Jan,

dit is één van de redenen dat ik er weg gebleven ben, verder hingen we regelmatig vast aan een vork van een fiets, een velg, een winkelkarretje, enz.
Langs de kant lag het ook vol met zaken, die gestort waren ipv naar een vuilnisbelt gebracht te worden.

Ik hoop dat dit ondertussen verandert is.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Troutbuster

Gino,

Dat soort zaken is zeker veranderd, maar proper is een ander verhaal!!

Wellicht verscheeld het van stek tot stek, dus ik laat me hopelijk aangenaam verrassen as zondag

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Jan en kornuiten,

Goeie vangst en een mooie dag gewenst,

De groeten aan de mannen.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

FSCHAMP

Inderdaad een goede vangst gewenst en ik ben benieuwd naar de foto's.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Ik zit ook wel eens te denken om die kant op te gaan, maar als ik dit lees.....
Ben benieuwd naar jullie verslag.
In ieder geval een mooie dag gewenst!

Gerrit

andy.plevoets

Ik wil graag wel eens meegaan mannen, ben wel een beginner, als het niet stoort ga ik graag eens mee op de Vesdre