Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

vliegvisserdorian


sjoerd

Of er nog gevist is vandaag?
Effe mijn nieuwe lens uitgeprobeerd en ... deze ijsvogel heeft wel gevist en kwam met een visje in de bek even poseren.

wouter veuger

Prachtfoto van een prachtig vogeltje!

Sieger



Sieger

Bert J.

Gave plaat. Deze week er ook nog één gezien, maar op de foto krijgen is niet zo simpel.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Quote from: Bert J. on August 01, 2015, 06:14:15
Gave plaat. Deze week er ook nog één gezien, maar op de foto krijgen is niet zo simpel.

dik kwartier stilzitten tussen het riet! :) Maar dan moet je wel weten waar ze het nest hebben.

JB

Mooie foto Sjoerd :D

Zat je zo dichtbij of "lange" lens ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sjoerd

Quote from: JB on August 01, 2015, 12:19:18
Mooie foto Sjoerd :D

Zat je zo dichtbij of "lange" lens ;)

300 mm lens en dan op een metertje of 20. Eigenlijk moet je nog dichterbij zitten. Van de week even proberen of dat gaat lukken. Ik weet niet of ze al jongen hebben want dat is gunstiger. Vliegen ze vaker heen en weer, dus meer kans op leuke platen. :)

jo flyfishing

Gisteren van 18h to 22h gevist, 1 zeebaars 45cm.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wouter veuger


sjoerd

Mooi Wouter en nog wel twee stuks! ;)
Nee zonder dollen. mooie dame.

FrancoisCKX

Gevist heb ik er helaas niet, maar ik kwam dit tegen vanmiddag:

https://youtu.be/r_FT4MEeCy8

wouter veuger

#888
Quote from: sjoerd on August 01, 2015, 17:21:57
Mooi Wouter en nog wel twee stuks! ;)
Nee zonder dollen. mooie dame.

  ;D ik had er wel 2 hoor sjoerd,eerste was stukje kleiner ;D

JB

Quote from: FrancoisCKX on August 01, 2015, 17:30:36
Gevist heb ik er helaas niet, maar ik kwam dit tegen vanmiddag:

Zoveel vis en geen hengel?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Beertje

#890
FrancoisCKX@ dat is sneep .
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FrancoisCKX


Quote from: Beertje on August 01, 2015, 20:26:06
FrancoisCKX@ dat is sneep .

Zou je denken? Het zag er uit als rasechte forel.

FrancoisCKX


Quote from: JB on August 01, 2015, 20:17:10
Zoveel vis en geen hengel?

Wel een hengel (twee, zelfs) maar helaas geen vergunning en niet de 'moed' om het dan maar wild te proberen.

sjoerd

Quote from: FrancoisCKX on August 01, 2015, 21:09:29
Wel een hengel (twee, zelfs) maar helaas geen vergunning en niet de 'moed' om het dan maar wild te proberen.

Ik weet niet waar je was maar zeker in Duitsland of Frankrijk(maar eigenlijk nergens!) zou je willen gaan vissen zonder vergunning. De boetes zijn vaak stukken hoger dan hier.
Aan het typische kantelen van de vissen te zien zijn het of barbelen of zoals Beertje schreef snepen. Maar zeker geen forellen.

FrancoisCKX


Quote from: sjoerd on August 01, 2015, 21:44:18
Ik weet niet waar je was maar zeker in Duitsland of Frankrijk(maar eigenlijk nergens!) zou je willen gaan vissen zonder vergunning. De boetes zijn vaak stukken hoger dan hier.
Aan het typische kantelen van de vissen te zien zijn het of barbelen of zoals Beertje schreef snepen. Maar zeker geen forellen.

Ik zit in Spanje (Asturië, tussen Baskenland en Galicië aan de Golf van Biskaje). Ik had een vergunning kunnen regelen maar dat vond ik op dat moment teveel gedoe voor een paar uurtjes vissen :-(. Nu denk ik: stom! Want sneep of forel of barbeel, ik had ze graag gevangen.

Overigens zit er wel degelijk ook forel, een klein stukje verderop zwemmen ze alleen of met z'n tweeën of drieën hun rondjes of liggen ze in de luwte op wacht.

sjoerd


Wel lekker zonnig vandaag maar eigenlijk te harde wind voor de winde.
maarja als je thuis blijft vang je zeker niks. :)
'smorgens ging het nog lekker en ving ik een aantal kleinere windes.
Later op de dag, trok de wind aan en draaide ook nog een 180 graden.
Ontzettend lastig om dan winde te spotten. Het lijkt meer bonefish speuren.
Maar als je dan toch een grote donkere schaduw spot , aanwerpt met de droge vlieg
en een grote winde, de vlieg naar binnen ziet zuigen. Tsja dat maakt het zoeken
meer dan goed. In gezelschap van o.a.  een ijsvogel en een visarend die enkele keren(vergeefs?)
vanaf grote hoogte het water indook. Prachtig om te zien.


deze werd "blind"gevangen



de kers op de cake: een zware vijftigplusser, die ik spotte op een metertje of 15 afstand,
mooi kon aanwerpen en die de droge vlieg rustig naar binnenzoog.


Dick


oldman

Jeetje, wat een mooie belevenissen iedere keer van jou Sjoerd!

Peter68

Mooie vissen Sjoerd ik werp de Winde op zicht meestal aan met een
forse Sedges beetje ruiggebonden is meestal zo weg.
Maar het zijn weer supervissen Sjoerd :)