OVM (Nieuw seizoen '14-'15)

Started by Franky Boy, December 01, 2014, 08:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Klopt. Ik heb had het ook al eerder gezien. Naar mijn inziens was het geen forel. Ik zag stekels en de bek leek op een bek van een zeebaars. Die aalscholvers die duiken zomaar stuk of 30 keer op die school haring en bijna iedere keer is het raak.

MarcelN

Je had beter vanmiddag kunnen gaan Twan, tussen 16-18uur lag er een deken van vliegende mieren en de forellen waren in grote hoeveelheid in de binnenbak westside naast LW ;)

Twan

haha helaas. Dat was dan ook de reden denk ik dat de zwarte droge vlieg werd gepakt   ;D

Je bedoelt rechts van de loswal?

MarcelN

Yep rechts ervan, 't westen is de zee he ;) er liepen er zelfs twee het hoekie om het natuurgebied in :(
Ook hoorde ik dat aan het einde van de dammen, bij een doorgang een meter of 20 erbuiten, dat er een fuik stond >:(
Mag die griebus er nou nog steeds met z'n netten vissen?
Ook stond er een oude grote camper op de LW pal aan de kade met vage buitenlanders, kon die plaat niet zien, maar die zullen nu ongeveer wel de hengels tevoorschijn halen, ze zagen immers vis vangen....

RiverHunter

Gewoon ff bellen met Bas de bruin, zo verholpen met die buitenlandrs.
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Hidde

Hoe ist met de waterkwaliteit in het ovm?

wh82

Erwtensoep. T water is ook warm en staat laag.

MarcelN

Klopt, ik/we zien er nog steeds vis, maar of ze het er zelf ook naar hun zin hebben ::)
Laten we hopen dat we weer eens een zeer strenge winter krijgen zodat we weer ouderwets over het OVM kunnen lopen ;)
dan komt het vast weer helemaal goed, desnoods met harders voor de algen erin en de zeebaars voor de fun ;D
Ik ben wel benieuwd hoe het met de zalmen daar gaat :(

MarcelN

#433
Nou....
vandaag maar weer eens achter de zeebaars aan, maar er stond totaal geen wind en zag behalve bergen speldaas niets, wel veel harders flanken onder de kanten.
Dus op naar het OVM, omdat daar morgen een cursusdag is van Edward v/d Heul en ik hem wel wat wil bijstaan met tips over hoe en wat er nu werkt..... :)
Wel......ze zitten er, dat is een ding wat zeker is!
Ik kwam op mijn vaste stekkie aan en het water was zo vlak als een biljartlaken, dus elke vis was zo gespot, en dat waren er wat...heel veel zelfs!
Werkelijk overal staarten en bekken boven, niet normaal :o eerst dacht ik nog die zijn ziek en leggen het loodje, maar niets was minder waar, ze waren volop aan het azen 8)

Ik heb er van 15.00uur tot ±17.00uur gevist en eer ik in de wagen was was de file ook weg :)
Hieronder wat foto's....ik heb er een stuk of 8 gevangen en zeker het dubbele eraf gelost, dus....wat nou geen vis meer in het OVM ;D Ik had er 8st. in 2 uur vissen, de meeste haakte (en loste) ik op een klein zwart vliegje, die skaten ook over het water daar en de rest op een plukkie yarn.
2 Franstalige Belgen vingen een mooie bruine van 58cm vanaf de dam op een streamertje, dus dat is ook weer een goed teken.
Helaas had ik geen GoPro bij mij, morgen wel, want wat een runs gevolgd door veel bizarre jumps waren er, dat had een geweldige film geweest 8)

















Pfff zo genoeg?
Morgen meer actie hoop ik.
Eerst in de ochtend met Jo achter de zeebaars aan, daarna OVM tot avond.
Mocht 'de buurman' mee willen, schiet maar een bericht via Phone ;)

Laterrzzzz.

FSCHAMP

Shit ik had ook beter verkast naar het OVM, ik heb de ganse dag staan zwiepen om een zeebaars te vangen tijdens mijn waarschijnlijk laatste zeebaars sessie.  Ik heb het op verschillende plaatsten geprobeert (Hartel kanaal, De Beer, Nieuwe Waterweg), maar ik heb geen enkele aanbeet gehad.  Gevist van 6h 's morgens tot 19h 's avonds.  Ik heb wel twee mooie zeebaarzen zien zwemmen, maar ze verdwenen onmiddellijk als ik ze aanwierp.

Goed gedaan Marcel.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wh82

Zelfde idee hier, vandaag wel voorn gevangen maar OVM forel is toch wat anders.
Ik ga een waadpak bestellen en wel nu ;)

HappyFisherman

Heb er 5 x gevist en welgeteld 1 vis gevangen. Succes met je waadpak, vooral ook ff door je knieën gaan bij de aankoop.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

wh82

Lol, thanks voor de waarschuwing. Ik heb er vroeger redelijk vaak gevist (ook met kunstaas  :-[ ) en redelijk gevangen..

MarcelN

#438
Zo...vandaag even terug geweest, maar eerst even bij Jo langs de havens gaan kijken, pfff wat een wind op je kop.
Alvorens ik naar het OVM ging eerst even met Jo kletsen over de verhalen van grote baarzen die je reel leeg trekken....
nou dat hadden we beter niet kunnen doen he Jo :-X >:(

Maar goed, het OVM.....
ik kwam er aan en een berg wind stond ook daar vergeleken met gisteren :( Edward kwam ook even langs om te zeggen dat hij met zijn klas dus maar naar de oostkant ging, dat moet hij zelf weten, ik ging weer naar 'mijn' dammetje.....

Ik had vandaag wederom leuk gevangen 8 stuks, het ging moeilijk, maar ze waren wél groter! Een enkeling die ik opmat gaf al 56cm aan en daar had ik er 3 van! Helaas niet van alle vissen foto's, omdat sommige enorm in het gras gewikkeld zaten van de kanten en ik blij was dat ze vrij waren, dus veel sport had ik er ook niet van vergeleken met gisteren.
Jo kwam ook nog even langs en kon zelf zien dat er volop vis zat ;) ik verspeelde er nog een paar in zijn aanwezigheid.
Naderhand kwam Sir Edward ook nog langs met zijn klas en niemand had er wat gevangen, ze hadden wel veel verspeeld....geld ;D
Op de LosWal afgesloten met de altijd gastvrije Jo met zijn pintjes :P smaakte weer goed en volgas naar huis, nou ja half gas is hard zat. 8)
Hierbij wat piccies.....








gijsie20

Met zalmeitjes gevangen oid zo te zien?

MarcelN

#440
Klopt, begonnen met onverzwaarde zonkertjes, die gaven mooie boeggolven maar ze haakten gek genoeg steeds af.
Toen compleet omgegaan naar soort van eitje maar dan anders, ver erg ver met die wind inwerpen en traag 8jes draaiend gaf tiktik beuk hangen.
Maar ook afzinkend onder je voeten deed de lijn strak vliegen :o rare beesten die Ro...uh Regenbogen.

golddigger

Drijvende lijn met zalmeitje of zinklijn?

MarcelN

Drijvend, zink is onmogelijk vanwege de begroeiing :'(

bartkoper85

#443
Mooi! staat ook nog op mijn lijstje om een x heen te gaan!
Welke vliegen/streamers MOET je in je doosje hebben als je er heengaat?

sjoerd

Geen botten meer Marcel? ;D ;D

MarcelN

Sjoerd, hoe gek het ook klinkt maar daar kwam ik voor met als bijvangst de forel!
Ik heb er geen 1 gezien en het water was glas helder hoor, ook niet in het ondiepe met het waden :o
Ik begon met de bekende set-up lange leader wooly bugger, maar haakte alleen maar troep en bij snel binnenstrippen zag ik dus boeggolven van forel erachter die niet toehapten.
De troep zit zowel binnen als buiten de dammen, buiten de dam de 1e 10-15m en binnen overal >:( maar het was snel aan het afsterven, overal kwam het vanzelf los dus nog effe wachten.

Franky Boy

Mooi verslag Marcel!
Toont aan dat er nog 'zat' vis zit.
Kreeg zojuist nog een melding van iemand die twee grote bruine forellen (beekforellen) in de 'buitenbak' had gevangen. Die tijd komt er met het koelere water ook weer aan.
Maak je geen zorgen om de botten; die komen wel weer terug als het water opwarmt in het voorjaar. :)

wh82

Ik zat vanochtend in de trein eens te kijken naar het OVM op Google Maps en kwam tot de ontdekking dat er nog heeeeeel veel plekken zijn waar ik (ook vroeger) nog nooit gevist heb maar waarover ik geen enkele reden heb om aan te nemen dat er geen vis zit..

MarcelN

Quote from: Franky Boy on October 13, 2015, 12:23:33
Kreeg zojuist nog een melding van iemand die twee grote bruine forellen (beekforellen) in de 'buitenbak' had gevangen. Die tijd komt er met het koelere water ook weer aan.
Maak je geen zorgen om de botten; die komen wel weer terug als het water opwarmt in het voorjaar. :)
Waren dat die 2 Belgen van afgelopen vrijdag Franklin?
Ik vind die botten best een leuke toevoeging aan het OVM, alleen jammer dat ze het voedsel in de binnenbakken wegkapen.
Ik verdenk ze dus wel van het verdwijnen van de forel langs de kanten, maar laat die beesten dus lekker zwemmen en niet verbannen.
Die proefdag op 1 december hoeft van mij ook niet, ze kunnen gewoon niet vissen daar, vis zat!
En al helemaal niet opensnijden, wat een onzin >:(

wh82

Toen ik  van de zomer door de binnenbak heen liep stikte het van het voedsel hoor.. Veel kleine visjes, allerlei ander waterleven.. zou t vreemd vinden als dat de reden zou zijn, ik denk dat t meer met algen en temperatuur te maken heeft..