Natte vlieg Black Pennel

Started by Sieger, December 22, 2010, 14:55:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Ben sinds oktober "echt" begonnen met binden, maar omdat ik toch meer van het "binden om te vissen ben", ben ik nu bezig met vliegen om in april in Ierland te gaan gebruiken...

Ben nu begonnen om daarvoor natte vliegen te binden.. Dit is het eerste modelletje... :)

De Black Pennel... TMC 3769 haakmaat 12...



Sieger

HappyFisherman

Netjes hoor! Hoort die hackle zo ver naar achter?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

forel

dat ziet er goed uit ,dat zal wel vangen in Ierland

Sieger

Quote from: HappyFisherman on December 22, 2010, 14:59:23
Netjes hoor! Hoort die hackle zo ver naar achter?

Bedoel je zover achter het oog of zo lang... De lengte van de hackle klopt wel maar hij zou nog wat dichter op het oog kunnen (moeten eigenlijk...) nog ff oefenen... ;)


Sieger

HappyFisherman

Dat tweede ;D
Zou als je hem zover naar achteren hebt ingebonden met een heeeel klein beetje dubbing (dus heel dun op je lijn zetten) een kleine thorax inbinden voor die hackle. Zal wel niet zo horen, maar ziet er wel iets netter uit :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Net nog ff het voorbeeld bekeken... Zit inderdaad iets (niet echt veel) dichter op het oog, maar de kop is iets dikker gemaakt en mooi strak afgelakt..
Zal er nog een laagje lak op doen.. ;) (hopen dat de vis er lak aan heeft...)


Sieger

HappyFisherman

Pakken ze vast wel op! Aan de andere kant kun je em nu ook met koude vingers aan je lijn krijgen, omdat er niks in de weg zit :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Yep de start is er .. nog tijd genoeg om ze beter te krijgen... :)


Sieger

HappyFisherman

Lengte van de Hackle neem ik altijd de afstand tussen het oog tot haakpunt.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Dit is het voorbeeld dat ik heb gebruikt uit het boek van Peter Gathercole 'The Flyting Bible"..



Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

super sieger.

hij is dr ook aan.

niet slecht,voorbeeld er bij houden dan komt het zekers goed.


Sieger

Ja ik krijg de smaak wel te pakken zo... Komt ook omdat je op zo'n clubavond toch ook wel gestimuleerd wordt om mee te doen...

Nu thuis nog een plekkie maken waar het spul kan blijven staan... Mooi januari projectje...


Sieger

Sieger

Quote from: Evert on December 22, 2010, 19:33:56
Wel goed na het voorbeeld kijken, Sieger. ::green::
Viel me op dat de ribbing ook andersom is.
P.s staat er ook een haak maat bij.
De haaksteel lijkt me langer als die jij gebruikt.
Hoeft niets uit te maken, maar dan zou ik de hackle zo dicht mogelijk bij
de haakoog inbinden.

Had dacht ik goed gekeken... Moet inderdaad dichter bij het oog... maar dat is nog wel ff zoeken, vind ik nog lastig...vooral om dan nog een beetje fatsoenlijk af te binden..

Heb de ribbing bewust die kan opgedraaid.. de andere kant op dan de wikkelingen. De ribbing moet wel smaller zag ik...
Ze worden op haakmaten 8-18 gebonden... maar de steellengte zeggen ze niets over. De haak die ik gebruik heb (TMC 3769) is een 'natte vliegen haak' maar ik zal eens een langere steel proberen te vinden..

Ach heb nog tijd zat en zoals gezegd... ik bind voor het vissen... (dat hou ik mezelf tenminste nu nog maar even voor... :-) )

Wel mooi dat jullie de opmerkingen maken, weet ik tenminste waar ik op moet letten...


Sieger

pas

netjes hoor voor de eerste keer
gr pas
::wtf::

maurice

petje af Sieger,
netjes gedaan.

het moest er toch eens van komen he, binden ja ook dat virus heb je te pakken.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

 :) :) Heb nog wel ff goed gekeken (dank je Evert...) ... ik had de verkeerde haak gehaakt... De 3761 heeft een langere haaksteel en die ga ik de volgende keer gebruiken...

Nog even een vraag over de floss... Ik gebruik nu Rayon-floss (lijkt op acetaat), maar de losse vezels irriteren me behoorlijk...

Is er nog iets anders dat ik daar beter voor kan gebruiken... Op de plaats staat Silk... maar als dat net zoveel 'losse draadjes' geeft... Mmm

Wat gebruiken jullie?


Sieger

Sieger

Kijk daar kan ik wat mee... Dank je Bert... Zou ik zo niet aan gedacht hebben.... ::duim::


Sieger

HappyFisherman

Quote from: speycast on December 23, 2010, 19:58:02
tip over het floss   maakt het eens nat  dan heb je minder last van die losse sprieten   

Da's ook een goeie! Ik gebruik wel eens een heeeel klein beetje dubbingwax die ik er langs wrijf met m'n vinger...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: speycast on December 23, 2010, 20:11:04
uit hoeveel draden bestaat je floss sieger ?????

Die ik nu gebruik bestaat uit 1 'strung' heb er ook die uit 3 bestaat, maar die heb ik uit wanhoop aan de kant ged....  :-X


Sieger

Sieger

Zo krijg je hem denk ik wel mooi 'dun' en glad op de haak... ga ik proberen Bert... Thanks!


Sieger

hendri

haha je heb je er dan toch maar aan gewaagd? goed bezig sieger.
en euh wat betrefd het voorbeeld, beter voorbeeld kun je er niet bij hebben geloof ik.
doe wat met de tips die je al heb gekregen!
(natte vlieg swap??  ;))

Sieger

Ja begin de smaak te pakken te krijgen Hendri... Nog wel een beetje oefenen, maar het ziet er al niet meer zo uit als m'n allereerste... ;)

Ga zeker met de tips aan de slag... morgenavond maar weer eens proberen in te bouwen... :D


Sieger