foto plaatsne

Started by vil de vliegvisser, November 26, 2011, 14:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

merijn (ik had geen probleem met de foto's en het plaatsen ervan maar vond het niet de beste manier om je mooie vangsten te laten zien (maar meer omdat ik ervan uitga dat je deze vissen ook over 10jaar als ze 100+ zijn wil vangen?)

Daar ging het mij meer om (ik probeer andere vissers altijd te laten zien en helpen met het zo voorzichtig mogelijk behandelen van de vis) en ik hoop dat ze er iets van meenemen en hun eigen draai eraan geven, zodat wij asl visser snog lang kunnen genieten van de grotere snoeken/baarzen zo af en toe
En niet dat buitend e polen e.d. die ze opeten
de commerciele vang voor de export
ook nog door ons als vissers de pijp uit gaan.

Zou ik zonde vinden.

Gert

Merijn, omdat sommige forummers geen foto's nemen en plaatsen wil dat nog niet zeggen dat jij dat ook niet hoeft te doen (en dat vragen ze eigenlijk ook helemaal niet van je, ze geven alleen een mening).
Maar ook ik ben van mening dat je een vis beter niet op de stenen, zand etc. kunt leggen, of het nou voor de foto is of niet.... En ik vind het dan ook niet verkeerd dat daar op gewezen wordt, met het doel om iemand iets bij te leren.

Dus: gewoon plaatsen die foto's, maar leg de vis op een natte ondergrond, of hou 'm vast met een natte hand. En niet uit het water halen is nog beter natuurlijk.

Groet,
Gert

jur606

#27
Gert,
Zoiets had ik ook neergezet in die trend dat het misschien beter voor de vis is als je deze niet op zand stenen e.d. neerlegt
(in de trant van over 10 jaar wil je deze vissen liever nog eens vangen als ze oma zijn en 1.00+ zijn) 
Maar blijkbaar heb ik iets verkeerd gezegt, of genoemd want paar uur later was het weg?

(ik had graag wel geweten wat ik fout gedaan had, kan ik eht een volgende keer voorkomen)

catchem

Mijn opmerking bij het desbetreffende topic was niet bedoelt om een hak te zetten. Als ik terugkijk toen ik net begon met vissen en het vergelijk hoe ik nu met de vissen om ga zit er een erg groot verschil in. Hierdoor wijs ik anderen ook af en toe op hoe een vis behandeld wordt.
Ik hoop niet dat hierdoor personen niets meer plaatsen, maar dat ze de volgende keer alleen een foto maken als dat kan zonder vis beschadigen, dus merijn; graag meer foto's en verhalen.

Ik ben in het verleden hier op het forum ook wel eens aangesproken over het fotograveren van vissen die op nat zand lagen. Ik dacht dat dit niet zo heel veel kwaad kon. Toen ik begreep dat de slijmlaag kapot gaat en de vissen hierdoor ziektes (kan) krijgen en voortijdig dood gaat doe ik dit niet meer. Jammergenoeg werdt ik in het verleden behoorlijk uitgescholden en kreeg ik dreigende PM. Ik hoop dat dit bij Merijn niet gebeurt is.

merijn1982

Heren

de rede dat ik het verwijderd heb is op al dit soort discussies te voorkomen. En omdat ik het prima vind als iemand mij ergens op wijst. Maar geen zin heb om de schietschijf van het forum te worden. ik vis al bijna mijn hele leven dus weet hoe met vis om te gaan. al was de situatie ter plaatste niet ideaal en was het slimmer geweest geen foto te maken is het wel gebeurd. indrrdaad een les maar hoeft naar mijn menig geen straf te worden. had geen zin om hier publiekelijk geslachtofferd te worden.
zal voortaan wel gewoon posten. Hopelijk zonder zoveel stof te doen opwaaien:-)
Tight lines!!

HappyFisherman

Ik vind alleen je "just my 2 cents" nogal herinneren aan vorig jaar Heintje :)

Als we toch zo off. topic gaan wil ik alleen maar ff zeggen dat het bijna Sinterklaas is en je elkaar ook eens een cadeautje moet geven.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Quote from: Cornico on November 07, 2013, 22:04:46
Wie start een topic omtrent een verzoek voor zo'n rubriek?
Lijkt me overzichtelijker dan zoals het nu gaat.Helemaal mee eens.
Er is genoeg gevraagd om rubrieken, of het opsplitsen er van.
Je kan net zo goed tegen een dove muur lullen.  :-X
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN