BB in januari

Started by HappyFisherman, January 28, 2012, 21:07:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Pfff, heel januari prachtig mooi weer. Wil Brammetje z'n buikbootje gaan uitproberen morgen gaat het vriezen vanacht! OK, dan gaan we morgenmiddag wel, lees ik dit:
Morgen overdag wisselen wolkenvelden en zon elkaar af en het blijft
droog. Bij een matige oost- tot noordoostenwind komt de temperatuur in
de middag niet of nauwelijks meer boven nul.

Gloeiende gloeiende.... :-\
Ik ben lang niet goed wijs, maar niet gek...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

Daarom gaan we het samen proberen. Jij mag mij vooruit trekken blijf je lekker warm  ;D ;D ;D ;D ;D ;D en iemand moet het ijs breken. Heren komt het zien morgen 12.00 Baggelhuizen......

Koen

zorg dat je laagjes aan trekt. shirts met lange mouwen, 2 of 3 van aantrekken en dan een warme trui, daarover dan weer een windblokker/jas.

oh en de thermokleding van de zeeman kost geen hol, maar werkt echt heel goed. lange onderboek en tshirt met lange mouwen. thermo sokken. voor je sokken is het belangrijk dat je niet je voeten afklemt in je schoen, want daar krijg je juist koude voeten van omdat het bloed niet goed kan stormen.

oh en 1 extra sok aan  ;D
edit: stormen moet stromen zijn. text is buiten mijn scherm dus kan het niet aanpassen :P

pberkenbosch

gewoon af en toe lekker een vis vangen.. wordt je ook warm van :)

Succes morgen!!

HappyFisherman

Morgen hang ik met m'n kl*ten in't water en dan kan ik laagjes aantrekken waar ik wil, maar als ik het daar 1x koud heb helpt ook thermo-ondergoed (leesstreepje is soms toch nog ergens goed voor...) echt niet meer!

Ik zal een verslagje tikken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

daar heb je die extra sok voor  ;D 1 ding scheelt, het water is warmer dan de buitentemperatuur  ;D

HappyFisherman

Zulke grote sokken heb ik niet  8)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen


Team

Ik heb nog wel een kleinzoon van 2 jaar die wil je wel een sokje lenen??

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Wilco

met bretels....jarretels 8) 8) 8) 8) 8)

johannes

vandaag nog bijna 5 uur tussen het ijs gelegen met de bb en niet koud gehad (op het laatst m'n vingers)

laagjes is leuk maar je moet wel de goede laagjes nemen.
1e laag wollen ondergoed
2e laag goede wollen trui en microfleece broek
3e een ademende jas
neopreen waadpak.
2 paar dunne wollen sokke.

klaar


HappyFisherman

Vanmorgen moest het dan toch echt gebeuren! De thermometer in de auto gaf -3 aan, bewolkt en een beetje oostenwind, ideale combinatie om lekker te vissen! Tegen 12 uur zijn Wilco en ik het water in gegaan en hebben de kantjes afgevist. Wilco met een zinklijn en ik met streamertjes op een drijvende lijn. Ik had tegen 1 uur nog geen beet gehad, wel dichtgevroren oogjes en erg kouwe klauwen! Onder het mom van "even wisselen naar een zinklijntje" het water uit en stiekum van Ego-Bert een balletje gesnoept. Wilco pakte z'n eerste toen ik het water uit kwam, precies langs het ijs en had daar nog een paar keer aanbeetjes.
Na de bal en een klein beetje opwarmen het water weer in, uit de wind gaan liggen en toen het zonnetje er ook nog door kwam was't prima vol te houden! We hebben tot 3 uur in het water gelegen, Wilco heeft er 1 gevangen en ik heb nog geen beet gehad :)
Maakt niet uit, lekker de BB uitgeprobeerd, m'n nieuwe waadjack zit perfect en de kop weer lekker leeg (bijna dan ;))

Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan liever bij temperaturen waarbij water gewoon vloeibaar blijft!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Bikkels... ;D Vond het boven water al te koud....  :o


Sieger

Inderk

AHA Bertje had dienst!
Heb zelf ook een hele leuke middag gehad in Emmen. (met dan aan Weerwolf, Marc en Rene)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


weerwolf

Weer een bb fanaat erbij. Nu nog een keer in de zomer, mooi kabbeltje op het water, rond dobberen, ...........en dan in slaap vallen ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Wilco

Quote from: weerwolf on January 29, 2012, 22:00:50
Weer een bb fanaat erbij. Nu nog een keer in de zomer, mooi kabbeltje op het water, rond dobberen, ...........en dan in slaap vallen ;D

Ankertje uit en dan bouties kieken  8) 8) 8) 8)

harlin

Quote from: weerwolf on January 29, 2012, 22:00:50
Weer een bb fanaat erbij. Nu nog een keer in de zomer, mooi kabbeltje op het water, rond dobberen, ...........en dan in slaap vallen ;D
Dat doet ie nu al denk ik,
is nogal rustig vanaf die kant.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Jan Bruins

Ik vindt jullie wel echte LEFGOZERTS !!

wat zal klein duimpje het koud hebben gehad  :)
I don't drink water, fish f*ck in it...

Rossie69

en hebben we n0og foto,s gemaakt,of is dat opgeslagen onder die laag stof van jullie ;)

HappyFisherman

Wilco heeft wel foto's gemaakt, maar meneertje had er geen SD kaart in... :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

goh,verbaasd me ook niks :)