nieuwe #3,suggesties en ervaringen??

Started by wouter veuger, January 01, 2015, 21:56:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Beste forumgenoten,komend voorjaar wil ik mijzelf een nieuw licht stokje kado doen. Ik heb al een 8'6 ft #3 ,maar wil graag een stokje dat net even iets korter is,ik denk dat het een #3 wordt,maar een #2 is ook nog een optie.


Serieuze kandidaten zijn:
TFO BVK 8' #3
TFO finesse 7'9' #3
TFO professional 8' #2

Met de BVK en de finesse heb ik al eens geworpen,en vind ik beiden lekkere stokjes,de professional heb ik nog niet in handen gehad,en ik vraag mij af of het echt een #2 is of dat hij toch meer naar een #3 neigt,is er iemand die mij daar iets over kan melden?

Verder kwam ik ook nog de scierra stonefly tegen in de 8' #3 variant,is er toevallig iemand die dit hengeltje in bezit heeft,en er iets over kan zeggen?

Verder zijn andere suggesties ook welkom,ik zoek dus een aftma 2 of een 3 ,lengte rond de 8 foot,mag iets korter.

Budget is zo rond de 250 euro maximaal.


weerwolf

de finesse #2 is een #3 de anderen zullen dan ook wel zwaarder zijn als de omschrijving, maar dat is een aanname. Professional #2 is ook een #3
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Als je een keer echt wat leuks wilt, kijk dan eens naar de Midge gebouwd door Peter den Hollander... Prachtige korte splitcane.... Geen slappe dweilen en licht in gewicht....  :)

http://classiccreation.nl/?page_id=186


Sieger

FSCHAMP

Sieger, dan gaat hij nog enkele maanden moeten wachten want is niet in stock.  ;)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

weerwolf

Peter is continu aan het bouwen, veelal op bestelling. Hij is nu ook weer met een #2 aan het bouwen
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

FSCHAMP

Weerwolf volgens zijn website bouwt hij enkel in het droge jaargetijde hengels (Dit is de tekst, die op zijn website staat : Omdat ik alleen in het droge jaargetijde hengels bouw, en dan nog in een bescheiden aantal, neem ik geen opdrachten aan , maar lever alleen "uit voorraad".)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jan114

Ik weet uit goede bron (vismaat) dat Peter het hele jaar door hengels maakt.
Dus je kan gewoon een hengel bij hem bestellen.
Je zal versteld staan wat je in je handen hebt.
Kijk maar wat je doet maar maak jezelf gelukkig dit jaar.

jo flyfishing

Ik heb een greys GR50 7' #3 waar ik graag mee in een smal overgroeid riviertje vis.
Bestaat ook in 6' of 7'6.
http://fly.greysfishing.com/en-us/products/flyfishing-rods/single-handed/gr50/

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wouter veuger

#8
Dank voor de tips zover heren!

Ik heb zelf idd ook al eens naar splitcane zitten kijken,een vroegere vismaat van mij uit de tijd dat we veel karperden had een heel fraai licht penhengeltje van splitcane ( er staat mij iets van bij dat deze ook van Peter den hollander was,maar ik zie ze niet op zijn site staan,dus wellicht vergis ik mij daarin)

Was in ieder geval wel een heel mooi hengeltje.

Waar ik een beetje aan twijfel is de lengte van 7 foot,ik heb een aantal keren met 7 voeters geworpen,en dat vind ik meestal toch niet echt lekker werpen.

Greys hengeltjes zijn ook wel fraai idd

Keuzes keuzes keuzes :-X

Nogmaals zeer bedankt voor het meedenken!

Koen

Ik heb de TFO prof 2 8ft. voor een #2. heb er een GPS lijn op (short belly) gooit lekker. Vis er wel mee op de kyll en dat is wel goed te doen, al laat ik de grote kopvoorn en barbeel links liggen, daar is die toch te ligt voor. 

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Team

Glas????    Orvis superfine glass    7ft #3    Als je wilt neem ik hem mee naar Apeldoorn kun je hem zien.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Gerrit59

Iemand ervaring met de EXP van Guideline? Ik heb van de serie andere #, zijn fijne hengels voor een acceptabele prijs!

Gerrit

FSCHAMP

Het gaat hier precies om het goedkoopst als ik de laatste links zie, deze hengels zijn wel totaal iets anders dan de TFO's, Greys & splitcane waarover hier eerder gesproken volgens mij. En zoals je ziet is er voor iedereen een vliegenhengel in elke prijs klasse.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

John

Quote from: Team on January 02, 2015, 11:35:30
Glas????    Orvis superfine glass    7ft #3    Als je wilt neem ik hem mee naar Apeldoorn kun je hem zien.

Zou je dat willen doen Ton. Mag ik hem dan ook proberen??

Groet,

John

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

wouter veuger

@ton: zeer bedankt voor het aanbod,erg aardig van je,maar helaas ben ik in Apeldoorn niet aanwezig.

De rest wederom bedankt voor de tips!

@gino: het is me zeker niet om het goedkoopst te doen,ik heb nu een eenvoudig 3tje van onze voormalig sponsor GPF ( dat inmiddels niet meer bestaat) en heb ook al een aantal AM stokjes,prima hengels maar aangezien mijn #3 inmiddels mijn meest gebruikte hengel is ,wil ik nu wel even upgraden :P

Ik neig naar de TFO finesse,zeer subtiel hengeltje vond ik dat,maar de TFO proffessional in #2 spookt ook door mijn hoofd,ik Zal de hengel gebruiken in de polder voor ruisvoorn en voor de voornvisserij in de winter,dus een 2 tje is dan ook goed te doen.

Ik hou zelf meer van een medium actie,en de TFO finesse heeft die,de professional heeft naar ik mij heb laten vertellen een wat snellere actie.

weerwolf

Peter's bedoeling is om alleen in de winter te bouwen...........maar het loopt uit de hand met bouwen, er is veel vraag naar. maar je kan het hem zelf vragen hij zit hier op het forum

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

FSCHAMP

Wouter dat dacht ik al als ik jouw voorkeur hengels zag, vandaar mijn opmerking naar diegene, die de links posten.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

Ik heb zelf een TFO Finesse 7'3" #2 wat echt een heerlijk stokje is. Het is wel een echte #2 dus als je een iets pittiger stokje zoekt moet je voor de #3 gaan. Een Professional #2 lijkt inderdaad wel meer een 3tje...
::wtf::

wouter veuger


p.forel

Raymond vreemd dat weerwolf dan weer zegt dat de TFO Finesse 2# een 3# is ????.
Ben zelf ook op zoek naar licht hengeltje !!!.

weerwolf

Oeps, mijn fout. Ik had de Signature 6 voet #2 en de Professional 8 voet 2 en deze zijn kwa aftma gelijk en allebei bijna een #3
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

holla999

hoi Wouter,
maak een afspraak en kom een keer naar de Wijk bij Meppel en dan proberen we diverse lichte splithengeltjes uit.
ik ga geen reclame maken, dat doen de hengels zelf wel, maar dan kun je tenminste je mening baseren op iets wat je ook zelf geprobeerd hebt.
koffie staat klaar
Peter (http://www.classiccreation.nl)