Tenkara of buzzer?

Started by HappyFisherman, June 29, 2011, 18:49:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Gisteravond was ik met een spidertje aant vissen met een redelijk grote hackle, waardoor deze bleef drijven. Voorntjes pakken er ook drijvend goed op, maar vaak werd het vliegje alleen maar aangestoten. Tijd voor iets anders... Vanmiddag was ik hier ff op zoek naar voorbeelden van die CDC oiler puff buzzers en daarbij kreeg ik een nieuw idee om het geheel wat beter te laten drijven:



Tenkara style CDC oiler puff buzzer :D
Die puff heb ik vooral ingebonden om het geheel wat beter zichtbaar te houden en het drijfvermogen moet vooral komen van de hackle.

Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Vanavond ff mee gevist, prima zichtbaar, drijft goed, maar gooit als een draaitol! M'n leader ging er zelfs van krullen, dus volgende gaan zonder Puff...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

Zoek en gij zult vinden.......Bij de vlieg van de maand staat van mij een muggenpopje. Het balletje heeft een dubbele functie...drijvertje en uhmmmm drijvertje
Als je het juiste materiaal niet hebt kom maar halen vanavond of morgenavond

marc

op zich niet verkeerd,alleen een hackle inbinden met kortere fibers .het krullen van je leader tip zal al veel minder worden daardoor.die puff heeft daar niks mee te maken of die moet extreem groot zijn.
grt

HappyFisherman

#4
Ga ik proberen Marc, goeie tip!

Edit,

Vanavond gebonden met kortere fibers en het werkt wel. Geen krullende leader meer, maar wel een eerder zinkende vlieg. Ik blijf proberen want het ziet er echt wel geinig uit en ze bijten er goed op...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

je puffie wat meer indrukken tijdens het inbinden dan ?
zeg maar niet een lange puff maar kort houden,of een iets grotere puff nemen.


HappyFisherman

Quote from: Wilco on June 29, 2011, 21:48:18
Zoek en gij zult vinden.......Bij de vlieg van de maand staat van mij een muggenpopje. Het balletje heeft een dubbele functie...drijvertje en uhmmmm drijvertje
Als je het juiste materiaal niet hebt kom maar halen vanavond of morgenavond

Bedenk ik me vanmorgen ineens dat ik vorig jaar een kussen heb gekocht met van die NASA schuimballetjes. Dat kussen slaapt voor geen meter dus balletjes zat :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

die kussens zijn toch ook ontworpen voor in de ruimte, misschien woon je wel te krap.  ;D ;D ;D