Vangsten in 2019

Started by visser, January 03, 2019, 17:12:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Quote from: Menno_siemensma on October 15, 2019, 18:16:43
Vist er trouwens niemand meer of wil men hier niks meer posten?  Voorlaatste post in dit topic was in juni...

Valt mij ook al een tijd op. Het forum lijkt een langzame dood te sterven.
Als je dit levensvatbaar wilt houden moet er denk ik flink aan de format worden gesleuteld.
Het moet veel makkelijker worden om foto's en filmpjes te posten want dat is nu echt een vervelend ding om te doen.

Quote from: Jan on October 15, 2019, 18:27:34
Ach niet iedereen heeft de behoefte alles aan iedereen te laten zien. Normaal toch lijkt me voor echte vissers. ;D

Ik denk niet dat ook maar 1 iemand de behoefte heeft om alles aan iedereen te laten zien maar topics met info + foto's en filmpjes, zijn voor veel mensen wel een reden om vaker ff een forum te bezoeken en dan ook misschien zelf een x iets bij te dragen.
Dat is op dit format dermate veel lastiger dan bv fb en insta dat ik goed begrijp dat dit langzaam in de vergetelheid raakt.
Beetje jammer wel... :'(
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Beertje

#76
Ik zal dan maar eens iets posten. De hele zomer slecht gevangen. Maar de laatste 4a5 visdagen waren geweldig.  Nooit minder dan 50 vissen gevangen. Riet en blankvoorn en baars. Waar onder een flink aantal boven de 20 cm en ook boven de 30 cm (voorn) Dat is toch bijzonder na zo'n slechte zomer.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

#77
Bij mij was het qua voorntjes etc. ook een slechte zomer, maar dat is eigenlijk elk jaar zo. Begint nu pas weer los te komen hoop ik, maar ja, die regen he, als ik een keertje tijd heb....
Wel regelmatig mooie karpers gevangen op de broodvlieg (van spons of hertenhaar). Maar omdat je karper op zicht "moet" vissen met de vlieg moet ik wel een beetje vals spelen door te voeren met hondenbrokjes. Want het water hier in de polders is zo troebel dat ik bijvoorbeeld mijn vliegenlijn al niet meer zie als ik die 10 cm onder water duw. En dat is zonder te overdrijven! Dus ik zie geen karper, tenzij ze aan de oppervlakte aan het azen zijn.
Maar voeren is dan weer not done voor de pure vliegvisser dus vandaar dat ik er maar niet meer over post. Ook al zijn er zogenaamde puristen die het voeren veroordelen, maar wel bijvoorbeeld in de haven op plekken gaan vissen nadat de vastestokvissers vertrokken zijn, want die hadden een mooie voerstek gemaakt.

Maar goed, hopelijk binnenkort weer wat te melden over mooie poldervoorntjes, en snoek natuurlijk.

Menno_siemensma

Een forum is om informatie te delen, of dat alleen beelden of foto's zijn of informatie etc maakt niet uit. Ik vind het ook leuk te horen en te zien wat men vangt. Dat anderen dat niet zo nodig hebben is uiteraard ook prima.

Zoals hierboven staat heb ik ook dezelfde ervaring, heel weinig voorn gevangen, gezien of van horen vangen. Dat ze er wel zijn blijkt na berichten van onze leden van de club en wat ik zelf heb gezien. Zo kun je ook informatie delen. ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jo flyfishing

ok dan .

Zaterdag 28/9  4 snoekjes in de buurt Bergambacht/Berkenwoude, met de plooifiets rondgereden.

Zaterdag 5/10  3 zeebaarzen waarvan de grootste 50cm

Zondag 13/10 laagwater gevist in Europoort.
3 ondermaatse zeebaarsjes op het einde van het tij, 3 stekken gevist..

Daarvoor was het redelijk lang geleden, wegens andere bezigheden op momenten dat er gevist zou kunnen worden, of te slechte waterstanden (riviertjes in Ardennen dan).
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Mike

#80
Quote from: Menno_siemensma on October 16, 2019, 15:33:55
Een forum is om informatie te delen, of dat alleen beelden of foto's zijn of informatie etc maakt niet uit.

Daar ben ik het niet mee eens. De meeste mensen zijn nogal visueel ingesteld namelijk.
Topics met plaatjes en als t even kan met bewegende beelden prikkelen veel meer dan een lap tekst.
Ik weet vrij zeker dat wanneer meer mensen foto's en filmpjes bij hun topics plaatsen, het forum een stuk beter bezocht wordt.
Het is nu bijna onmogelijk om een bv een verslag van je visvakantie te plaatsen met mooie foto's erbij.
Als je meer dan 3 foto's in je topic plaatst loopt alles vast of je krijgt allemaal van die kleine postzegel formaat plaatjes erbij.

Ik ben vandaag paar uurtjes wezen snoeken en wist er 1 te verlijden op mn vers gebonden fire tiger streamer..

[attachment id=1 msg=180137]


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

[attachment id=1 msg=180138]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Thx  :)

Ik heb de afgelopen maanden met de gopro wat takes kunnen filmen. Hier heb ik er een paar aanelkaar vastgeplakt.
https://youtu.be/HsNo33FHwTc
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

MarcelN

Wat betreft het Oostvoornse putje...
Ik maakte er graag filmpjes, oké soms wat té lang, van de goede vangsten.
Nou dat doe ik niet meer, de volgende dag stonden er al 3-4 man zelfs met dubbelhandige mafkezen met lijnen te kletteren op 1 kleine doorgang >:(
Er zijn er nog een paar op facebook die denken goed te vangen door vaak dezelfde foto te verdraaien en de credits van de VNV te krijgen....
Ik film de uitzettingen als ik de tijd kan vrijmaken en het onderwaterleven, met de vangsten word ik een stuk voorzichtiger.
Ze zijn er nu aan de weg bezig aan de Loswal, mét Polen....2x raden wat die in de pauze doen ::)

En wat Mike doet met die rivier postings en het verre buitenland, echt prachtig ::agree::
Die voorntjes en snoeken......get alive.

Ik kom net van een week Slovenië terug, erg goed gevangen, was leuk en voor de rest ga ik er niet mee pronken, daar hebben we andere typetjes voor op feestboek.
Verhalen schijvers enzo.....pfffff.

MarcelN

Quote from: Mike on October 16, 2019, 22:51:46
Ik heb de afgelopen maanden met de gopro wat takes kunnen filmen. Hier heb ik er een paar aanelkaar vastgeplakt.

Kijk dan is het weer leuk, gaaf gedaan Mike ::goodjob::

Menno_siemensma

Tja het nadeel van berichten posten is inderdaad, dat 'lui' nederland zich dan ook gelijk erheen verplaatst. Maar goed de exacte stekken post ik allang niet meer hiervoor.  Mooi werk met die snoeken, blijft heerlijk om die aanbeten te zien!
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Quote from: Mike on October 16, 2019, 22:51:46
Thx  :)

Ik heb de afgelopen maanden met de gopro wat takes kunnen filmen. Hier heb ik er een paar aanelkaar vastgeplakt.


Mooi Mike!

Gerrit

jo flyfishing

Oh ja, gisteren 4 zeebaarzen in de Europoort, waarvan 2 zeebaarsjes waren :-)
EP- streamertjes in olijfgroen bovenaan lichtbruin onderaan.

Integenstelling tot de 2 vorige sessies moesten ze nu niks van 'hot pink' hebben (of het kan ook toeval zijn natuurlijk).

Geen foto's want niks uitzonderlijks.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MartinT

Eens even kijken of het een beetje werkt via Tapatalk foto's plaatsen op het forum.

Mijn belevenissen van de afgelopen weken gaan terug naar het 1e weekend van oktober. Met een paar maten de Eifel onveilig gemaakt.
Vrijdag vergunningen opgehaald en de middag vissend doorgebracht. Verwachtingen waren niet hoog vanwege het bruine water. Bij mij bleef het dan ook bij een enkele verspeelde vis.



De zaterdag was veel succesvoller. 13 bruine Forellen en alles op de droge vlieg (euh, vliegje maat 18/20).
Een paar mooie ertussen.
Op zondag helemaal plat geregend dus maar een uitslaap en inpak/vroege aanreis dag van gemaakt. Was ook niet zo erg na de nodige versnaperingen op de zaterdagavond.



Hiermee zat het Forel seizoen er weer op. Had misschien wat meer naar de Ardennen of de Eifel willen rijden dit jaar maar het kwam er maar een paar keer van met overwegend redelijk tot veel succes.

Terug naar mijn favoriete visserij om de hoek. In de bellyboat achter de Baarzen en snoekbaars aan. Vorige week een paar mooie 40+ Baarzen in de bellyboat. De Snoekbaars laat het gek genoeg wat afweten, vang deze over het algemeen hier op de rivier meer dan Baars, maar je hoort mij niet klagen.


jo flyfishing

Hey Martin, de cross doet zijn werk blijkbaar? Tevreden?
Welke lijn gebruik je er nu op?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MartinT

Heel tevreden over Jo.
Lijntje is een Guideline Fario, prima combi.

MartinT

Na het werk nog eventjes een stukje omgereden om wat water bij een pontje uit te werpen.
Paar keer een duo Baarzen achter de streamer aan tot aan het kantje maar telkens maar niet toehappen.
Bleef wel een flinke vis plakken, was duidelijk geen Baars en verwachte Snoek. Tegendeel was waar en een mooie Snoekbaars van ruim 70 cm op de kant. Was al flink dik.


Nootjez

Afgelopen maanden ben ik wel wat bezig geweest met te vissen op de Dender, de rivier waarnaar mijn woonplaats Dendermonde is genoemd, aan de monding van de Dender. Net zoals de Schelde was dit jaren lang een open riool. Nu komt daar gelukkig verbetering in.
Zondag ving ik nog 3 uit de kluiten gewassen rivierbrasems, op mijn karper vliegen  :)

Topper was echter een karper van 14 kg die mij een poos geleden een kramp in de arm bezorgde:



Aan de onthaakmatpolitie:
De vis werd bewust op het net gelegd. Er zal binnenkort een onthaakmat aangeschaft worden.
Gelieve u van verdere commentaar te onthouden.



Menno_siemensma

Mooie vangsten allen!  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Nootjez

#94
Vandaag moest ik voor het werk in Apeldoorn zijn (met overnachting) en de meeting was wat vroeger gedaan.
Daarom besloten om nog snel even de eerste maal naar de Berenkuil te rijden voor nog anderhalf uurtje te vissen.
Gezien de beperkte tijd heb ik niet geprobeerd om de code te kraken maar heb ik mij vooral bezig gehouden met de goed zichtbare goudforellen. Dit zijn altijd de meest aangeworpen vissen van een reservoir en dus heel moeilijk te vangen

15 minuten voor sluitingstijd lukte het dan eindelijk toch om er één van 50+ te vangen :)

https://imgur.com/a/V9MW1oe

Edit: foto invoegen lukt niet vandaag, gisteren wel  :o Daarom met hyperlink.

Menno_siemensma

vandaag smiddags even een paar uurtjes weggeweest, even kijken of op de winterstek de baars nog/al aanwezig was maar op een paar kleintjes na helaas niet. Gelukkig een backup plannetje met de Bboot op snoek en dat was een schot in de roos! In 2 uurtjes 4 mooie snoeken waarvan de grootste 2 x volledig uit het water sprong met veel kabaal en bekijks van de klussers in de buurt ;D De 4de van 80cm was ook acrobatisch maar pas na een 'fantastische' dril van welgeteld 10 sec, dus een quick release na de sprong.




Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

HappyFisherman

Helemaal in de wolken die Menno...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

p.forel

Zo vreemd zulke foto's  het plaatsen eigenlijk niet waard

Menno_siemensma

#98
Quote from: p.forel on November 14, 2019, 09:42:23
Zo vreemd zulke foto's  het plaatsen eigenlijk niet waard
tnx voor de positiviteit. Het is tegenwoordig gewoon nodig anders ligt het de week erna vol met ander volk, ik zoek mijn eigen stekken op en dat hou ik graag ook zo. Ik wou alleen de vangsten wel laten zien. Als je dat niet wilt doen doe je dat lekker niet.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Jan

Quote from: Menno_siemensma on November 14, 2019, 12:43:00
Ik wou alleen de vangsten wel laten zien.
Volgende keer je hoofd dan ook maar in de wolken als het daar toch niet om gaat. ;D