vliegviscursus

Started by NickMSD, May 19, 2012, 19:01:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Bruins

Die ontstonden voornamelijk door dat ik de voorwaartse worp met te veel snelheid inzette.

En ik gooi nog steeds te veel uit de pols KAN DAT MAAR HEEL MOEILIJK AFLEREN !!
I don't drink water, fish f*ck in it...

HappyFisherman

Ik wil wel een keer naast je gaan staan Jan, met een zweep...
Vliegvissen is bevlogen vissen...


NickMSD

vandaag weer wezen vissen en weer niks gevangen

-.-'

Jan Bruins

Nee Bram,

dat is een andere hobby............ ::foei::
I don't drink water, fish f*ck in it...

M@rco

ik heb hele goeie ervaringen met de cursus van de vnv in wilnis. Buiten werp les krijg je ook veel info over insecten en bind je je eerste vlieg.
En met een man of 5 ga je in de middag ook nog vissen waar je veel hulp krijgt. De bassis hebben ze mij daar goed geleerd en inmiddels mijn eerste brasem gevangen. en meerdere voorntjes.
zeker doen een aanrader en je wordt ook gelijk lid van de vnv en krijgt een heel mooi blad met veel tips en verhalen.

NickMSD

zou je daar misschien een linkje van hebben, want kan het niet vinden

Jorrit W

Gisteravond nog een vliegviscursus gehad.

2 uur op een grasveld. Dacht dat ik wel aardig kon gooien maar na 2 uur gooide ik toch echt stukken makkelijker. Heb er echt veel van opgestoken.

Van het weekend maar eens op het water proberen en dan volgende week vrijdag naar de Semois!

Joost S.

Ik loop maar wat aan te kloten eerlijk gezegd. Moet eigenlijk ook vliegles hebben. Ik woon in Breda, weet iemand hier of in de buurt waar ik les kan nemen?

bvd

A{b}r{a}xa{s}

Bij Daddy Longlegs (Hoge Zwaluwe) zijn werpavonden onderdeel van het jaarprogramma.

Ik kan niet goed werpen, maar we kunnen wel eens afspreken om elkaars werpkunsten te beoordelen. :)

Joost S.

Haha, nou, dat gaat eruit zien dan. Je hebt namelijk stuntelende beginners. Maar ik zit daar nog een klasse of 2 onder, ;-).

Maar heb ook nog geen 5 keer water gezien. Moet eerst nog wel wat oefenen voordat ik in ''het openbaar'' ga gooien.

A{b}r{a}xa{s}

Dan moet je zeker veel oefenen.
Wat scheelt, in Roosendaal kennen ze je (nog) niet... :) :)

weerwolf

Hee Natte Vlieg gewoon gaan, veel mensen vinden het leuk om anderen wat te leren. En je kunt het beter goed leren dan dat je later veel dingen weer moet afleren, dat is veel moeilijker. En door te gaan geef je de vliegvisverenigingen bestaansrecht!
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Joost S.

OK, nou, wil het best, ga het ook doen. Maar heb zoveel financiele schade opgelopen door mijn spullen, dat ik even geen geld heb.

Maar ik moet het maar gaan doen. Even herstellen, ;-). Moet ook nog wat spulletjes hebben.

A{b}r{a}xa{s}

Keertje zwiepen in Roosendaal is gratis :)
Geef gerust een gil...

Joost S.

Dat is een mooi aanbod, pmmetje verstuurt, ;-).

NickMSD

heb me aangemeld voor een cursus bij 't Mun

ben benieuwd...

vliegvisgek

t,mun hoop dat de instructuur vriendelijker is dan de eigenaren daar wat een ???????

NickMSD


golddigger

En Nick, hoe was het?
Perry

NickMSD

oke,
de vliegviscursus was dus een grote flop!
in het begin een theoriegedeelte, standaard en we konden niet eens zelf een vliegje binden o.i.d.
daarna het praktijkgedeelte waarbij er een half uur iets werd voorgedaan, niet uitgelegd, maar er is alleen laten zien hoe het moest.
naast de weinige tips de instructeur gaf was die helemaal niet meegaand en bood hij geen helpende hand.
wij zaten op vijver 4 en wij vingen niks, waarschijnlijk door het warme zonnige weer, dus ging de instructeur maar lekker in een andere vijver vissen!

ik zou dus zeggen; niet doen

MVG Nick

vliegvisgek

#46
zei het je al nick

en  als je  een goede curses wilt  volgen moet je  op de eemhof of bij de kool de ronde bleek ,baggel huizen  en vast nog wel paar geode vijvers maar
t,mun wat een k..............


ben

Of natuurlijk bij de THEKINGFISHER in het mooie Kampen

weerwolf

wat koste het dan? als je er redelijk wat voor betaald hebt mag je ook wat verwachten. En als het dan tegenvalt moeten ze er wat aan doen!.

wat was de reactie van andere mensen op de cursus?


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

vliegvisgek

denk dat je voor zo,n k.u.t curses toch gauw 50 euro betaalt waar je niks leert t,mun is er echt alleen voor de euro,s
blijft vreselijk die eigenaren en de rest grrrrrrrrrr  :( :( :(