Setje

Started by ivar van Leeuwen, May 05, 2012, 10:18:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gewo

#25
Ja Ivar, je hebt een mailtje van me gehad en daar heb je op geantwoord.

Gewo is Gert Worst

Ik woon in de provincie Utrecht maar ben geboren in Gelderland dus: een echte Gelderse Worst ;)

vliegvisgek

mooi hoor gert ,
zo,n knul van 11 krijgt van miij ook wel vliegkes  8)

Gewo

Ik ben in het begin ook geholpen door leden van het forum. Ik kon niet binden kleiner dan 12 ivm handicap. Lukt nu gelukkig wel.

Daarbij komt een knul van 11 die wil gaan vliegvissen help je op weg als hij daarom vraagt. Trouwens zou ik ook doen bij een oudere :D

ivar van Leeuwen

Oke ik geef me adres gewoon in dit topic.

Straat: rietvoorn
Nummer 45
Plaats wilnis
Postcode 3648 hj.

Jongens erg bedankt.
Als dit niet de bedoeling is dan reageer ik wel via pb!

vliegvisgek

komt goed zal ze dinsdag op de post doen ben er al aan begonnen maak ze morgen af en graag gedaan ivar 11jaar mooie actie vind ik en gewo ;D

Ron-O

Gewo, waar kom je vandaan uit Gelderland dan, ik heb er mijn jeugt door gerbacht Gendt en Bemmel, ja  aan de Waal.

Gr, Ron-O 8)

Ron-O

Ivar, je woond zo'n beetje in het mooiste vliegviswater van nederland met een lange geschiedenis, trouwens ook met de grootste en oudste vliegvisvereniging??? Dacht ik, is het niet zo? mede meppers.

Gr, Ron-O :)

ivar van Leeuwen

Ja daarom wil ik ook graag gaan vliegvissen.
Vorig jaar deed ik met een lange oude vaste hengel 2 maden aan een haakje en dan zonder dobber rustig door het water halen dan voelde je ze er gewoon op beuken.
Dat vond ik echt mooi.

Plantje

Quote from: maurice on May 13, 2012, 09:11:20
het plaatje in je forum profiel,
wist niet dat jij Bas onze tovenaar was. ;)


en hier had je je ook even voor kunnen stellen, maar helaas wordt dit bijna niet gedaan.
en dat terwijl het er voor bedoelt is.

Welkom ivar van Leeuwen
Klopt. Ik loop een beetje achter met nieuwkomers een mail stuur waarop ik ze een link geef naar hun welkomsttopic. Komt goed!

vliegvisgek

ivar ze zijn nu net op de post gegaan plezier er mee zit in voor voorn,brasem,baars en  andere soorten witvis en ,forel ,karper

ivar van Leeuwen

oke superrrrrrrrrrrrrrrrrr bedankt

ivar van Leeuwen

Hallo,
Mensen ik ben 20 juni jarig en dan krijg ik zoon 30 euro.
Ik heb nu al 12 euro.
En ik zoek nog een goed 2de hands reeltje voor een aftma 4-5 hengel.
Maar hij moet het natuurlijk nog wel goed doen.
Ik hoop dat iemand voor mij wat leuks heeft liggen.
Nou ik hoor wel van iemand/julie.

mvg ivar

vliegvisgek

marktplaats ivar daarmoet je effe kijken hopende met lijn erbij voor je want normaal een beetje lijn kost al dik 60 euro
kijk anders bij de sponsers heb je vast wel iets voor 40 euro nieuw  ;)

ivar van Leeuwen

Ja wel jammer dat die lijn zo duur is maar ik dacht ik probeer het eerst ff zo.

vliegvisgek

bij de sponsers heb je al lijnen voor 10 euro weet zeker dat je daar ook mee uit de voeten kan zelfs de pro,s hebben zo,n lijn
zelf heb ik ze niet maar ja 10 euro is ook geen geld dan he kijk maar effe rond bij de sponsers daar vind je zat reel en lijn rond de 40 euro

ivar van Leeuwen

Ik zit al te kijken alleen kan een 3-4 reeltje ook op een 4-5 reeltje want ik kan geen reeltje vinden voor een 4-5 hengel heeft er iemand misschien een link naar zoon soort goedkoop maar toch wel degelijk reeltje

ivar van Leeuwen


A{b}r{a}xa{s}

ivar : de 'klasseaanduiding' op een reeltje is gebaseerd op de lijn die er op komt evt. plus een hoeveelheid backing.
Dat staat 'los' van de hengelklasse, dus een 3-4 reeltje op een 4-5 hengel is geen probleem.


ivar van Leeuwen

oke maar op een 4-5 hengeltje moet toch een 4-5 lijntje of heb ik dat verkeerd

A{b}r{a}xa{s}

dat klopt, heb je helemaal goed...maar op een 3-4 reeltje past een 4 lijn...dus zou zo'n reeltje ook kunnen

ivar van Leeuwen

Oke alleen wat voor backing heb ik dan nodig precies.
Zou u mij misschien anders een uitgebreide pb willen sturen?

A{b}r{a}xa{s}

gewoon 20ponds backing (50-100meter) :)

weerwolf

Je kan ook naar een speelgoedwinkel gaan en vliegertouw kopen. Mooier is echte backing. Mocht je de backing nodig hebben dan kan vliegertouw wat branden in je vingers. Maar in nederland kom je niet gauw in de backing. Eigenlijk alleen wannneer je op de karper gaat of een hele grote forel.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Plantje

Als ik jou was zou ik kijken voor een mooi tweedehands reeltje waar al backing en lijn op zit. Dan ben je in ieder geval vrij snel aan het vissen. En dan pas ga je echt merken wat je prettig vindt en wat je niet prettig vindt. Dan ga je pas echt je mening vormen over wat je ZELF nodig denkt te hebben!