Probleem ATH reel

Started by Forelletje, November 26, 2011, 00:30:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Forelletje

Jaren geen problemen  gehad met de reel maar nu dus wel  >:(messchien kan iemand me verder helpen.
Ik heb het idee dat mijn slip blijft hangen  :o hij draait nu ook zwaar als ik de lijn op wil spoelen.
Als ik aan de lijn trek en de slip zwaar afstel dat is geen probleem maar als in de lijn op wil spoelen dan draait hij net zo zwaar en dat is minder.
Wie o wie heeft dit ook wel eens bij de hand gehad .

Oja email adres van Arie zelf is ook welkom.

Richard

Sieger

Je krijgt een pm met mailadres...  :)


Sieger

harlin

Heb ik ook gehad, maar of het het zelfde probleem is van binnen??
De slip is of werkt op een kurklaagje of 2 x een half ringetje.
Is een O ring met in het midden aan weerskanten een palletje, daar een 2x half ringetje tussen leggen en hij doet het weer.
Deze ring was bij mij verpulverd.
Ik kon niet zo snel vinden waar ik een zelfde ring vandaan moest halen.
Ben toen naar een sanitair zaak gegaan voor een (rode)fiberring(?) wat in een kraan zit voor afdichting.
Deze was te dik in de behuizing.
Toen naar een motorenzaak en zo'n ring gehaald die ook wel als carterring wordt gebruikt.
Deze zijn dunner als in een kraan.
Bij mij was ie iets te dun, maar had gelijk een pakkingvel meegenomen om zelf eventueel wat te kunnen knippen.
Dit heb ik ook gedaan en nu zit er een dubbele pakking in.
Tot nog toe werkt het weer goed, maar is hier ook maar een tijdelijk oplossing.
Maar als ik weer eens naar een vliegviszaak ga dan neem ik m'n reel wel mee voor een originele ring die ze dan hopelijk voor me hebben.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Useless

Heb een soortgelijk probleem gehad met 2 ATH's. Bij die van mij bleek dat het slipsysteem niet waterdicht was en dat alles vast kwam te zitten agv corrosie. Uiteindelijk heb ik het binnenwerk laten vervangen door Ids Schukken die het voor een zacht prijsje kon maken.

Sieger



Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Forelletje

Thanxx heren voor de info ik ga ermee aan de slag .

Richard

Forelletje

Nou ik ome ari gemailt ben benieuwd ;)

Richard

Forelletje

Nog niks gehoord van ome ari :'(
Na een tip van Sieger ben ik het prikbord eens door gaan spitten en jahoor en hele topic vol over het zelfde probleem.
Even goed door gelezen en toen de reel maar eens uit elkaar gehaald ..het lager staat nu te weeken en de rest heb ik goed gereinigd en ontvet.
Slipringen zijn niet van kurk en zien er nog prima uit nu maar hopen dat het lager niet kapot is want dan moet ik Ids maar eens gaan mailen.
Weet iemand wat voor een vet goed is ??

Richard

Gert

Richard, om zo'n lagertje hoef je je geen zorgen te maken - kost maar 12 Euro of zo.
Heb wel een adres voor je - sturen ze zo een nieuwe op. Maar het vervangen op zich kan wel eens lastig zijn. Heb er al diverse omgebouwd van rechts- naar linkshandig, en dat heeft 1 keer een lager gekost. Maar nu weet ik hoe het moet (zonder garantie ;D)

Groet,
Gert

harlin

Quote from: Forelletje on November 28, 2011, 22:45:00
nu maar hopen dat het lager niet kapot is want dan moet ik Ids maar eens gaan mailen.
Bij het schoonmaken raakte ik een kogellager kwijt, na een paar dagen weer terug.
Maar was alweer gemaakt met kogel bij de fietsenmaker vandaan,  ;D
kreeg er een stuk of 6 mee (gratis) was niet de eerste die voor een opvulling kwam van een reel.
Quote from: Forelletje on November 28, 2011, 22:45:00
Weet iemand wat voor een vet goed is ??
Quote from: Klaas on November 28, 2011, 22:54:07
Lagervet  ;)
Niet elke vet is goed.
Je kan uitkiezen: http://www.mavom.nl/default.asp?CID=715
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Quote from: harlin on November 28, 2011, 23:13:29
Bij het schoonmaken raakte ik een kogellager kwijt, na een paar dagen weer terug.
Maar was alweer gemaakt met kogel bij de fietsenmaker vandaan,  ;D
kreeg er een stuk of 6 mee (gratis) was niet de eerste die voor een opvulling kwam van een reel.

Harry, ik neem aan dat je bedoelt een kogel kwijt, ipv het hele lager. Maar is dan niet van een ATH reeltje geweest denk ik? Want daar zit een zgn. one way naaldlagertje in. Of is misschien een type dat ik niet ken?

harlin

Klopt is een ander merk, en idd alleen kogel.
Dacht nog zal ik lager tussen ( ) zetten. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Forelletje

Reel schoongemaakt en weer in elkaar gezet helaas de slip blijft nog steeds hangen.
Ids Schukken gemaild en de reel gaat morgen richting het noorden ..hij wist precies wat er aan de hand was en heeft het lager op voorrraad.
Uitermate snelle aktie van Dhr Schukken [kan ome ari nog een voorbeeld aan nemen]

Richard

Sieger

Is ook iets ouder...  ;) en is misschien wel ergens in de wereld aan het vissen....

Maar mooi dat je bij Ids terecht kunt...


Sieger

Forelletje

Heb je gelijk in Sieger en heb er alle respect voor ...maar  nieuwe bouwen[of laten bouwen!!] en verkopen dat lukt nog wel  ;)

Richard