Kromme Rijn bij Utrecht

Started by FlueFisker, January 14, 2014, 15:48:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FlueFisker

Het enige wat ik me afvraag is, met wat voor hengel lengte kan je hier nou het best uit de voeten?
Ga me een simpel 3tje aanschaffen, Flextec Streamtec maar twijfel wat over de lengte.
Heb keuze uit 3 lengtes, 6, 6 of  7, 6 en een 9 voet.
Iemand bekend met de omgeving hier die me kan vertellen wat verstandig voor het stuk bij Utrecht?
Ben er nog nooit geweest dus vandaar de vraag.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Heintje Davids

Keuzes, keuzes, altijd maar weer keuzes maken. En dan vraagt mijn vrouw zich nog af waarom ik zoveel hengels heb  :).
Maar zonder gekheid: het stuk polder waar jij het over hebt ken ik niet maar over het algemeen zijn polderwateren behoorlijk begroeid en is een wat langere hengel het beste bruikbaar omdat het menden van je lijn wat makkelijker is met een lange stok en kun je het geheel wat makkelijker over de vaak aanwezige begroeiing van riet en kroos houden. Zou dus voor een 9 voet kiezen.

FSCHAMP

 Een 9 ft is ook altijd handig als je eens naar de Ardennen of Eifel gebied zou reizen op de meeste stromende rivieren is een 9 ft altijd handig, zeker als je dan nog eens met nimfjes gaat vissen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

weerwolf

6.6 voet is mijns inziens alleen voor het indianen werk.  dus 1 van die anderen, en voor een #3 zou ik gauw naar de 9 voet neigen. maar dit is natuurlijk persoonlijk, de 7.6 is een mooi compromis
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

MarcelN

Ik heb er 2 van 10ft.#3(ook voor mijn zoontje) en 1 9ft.#3, fijne goedkope hengels hoor die streamtecs ::goodjob:: ±€75,-  bijna elke aftma en lengte incl verz.

FlueFisker

Waarde heren,

Hartelijk dank voor jullie reacties, jij ook bedankt voor je openheid over het water Mike!
Dan ga ik inderdaad voor een langere hengel, de 9 voet als ik bij tacklediscount in Engeland bestel en 10 voet als ik het dubbele wil betalen bij een verkoper hier in Nederland.
Neig meer naar de 10 voet, wellicht dat ik er hier nog 1 van weet te vinden voor minder dan 125 euro. Heb nog een maandje om er 1 te vinden, wellicht ook langer afhankelijk van wat het weer gaat doen.

Heb jij weleens besteld bij tacklediscount Marcel?
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

MarcelN

Ik bestel daar alleen maar 'die' hengels en soms wat lijnen, maar die 10ft.#3 is ook geregeld in de aanbieding hoor, je kunt het beste de buy it now van 59.95 kopen, die is gratis verzenden en kun je het type uitkiezen!
Je kunt wel gaan bieden, maar er doen daar verdachte personen mee, zou het TDC zelf zijn?, die de prijs opdrijven, daarnaast komt er geen 9.95 maar 25.00 Pond verzenden bovenop!!!
Dus bieden kan tot 34.95 haha, en geloof me ze bieden mee de ratten.
Zo kocht ik pas 2 hengels voor mijn zoontje via bieden rond de 25,- gewonnen, daarnaast 2 hengels voor vrienden gekocht buy it now gratis verz. nee komt er ff 50,-Pond bovenop terwijl het in 1 doos zat met 4 hengels >:(
Moraal.....>buy it now=geen gezeik.
http://www.ebay.co.uk/itm/Flextec-Streamtec-Fly-Rod-Stream-River-Fishing-189-99-Choose-Size-/370678302792?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&var=&hash=item95058c849d
out of stock lekker zeg :'( Komt ook nog eens verzenden bij iets mmmmmm. Maar dat moet je doen dus of ff wachten.

Hilco de Visser

onze sponsor A&M  heeft een mooie 3#  die je van lengte kan veranderen, zodoende dus voor meer manieren van vissen geschikt.

140 euro met garantie en zekerheid va bekende leverancier;  KLIK

misschien een overweging om die ook eens te bekijken?

De Krommerijn is per 100 meter verschillend , op de ene plek is lange hengel handig op de andere plek zit je meteen met je top in de boom .
Het stroomt keihard en er liggen overal takken en struiken in het water. het is eighnelijk klote vissen maar soms wel heel leuk vangen ..........

succes met je keuze Lars

FlueFisker

Bedankt voor de tip Hilco  ::duim::

@Marcel, ik wacht inderdaad nog even af en zoek ook nog even verder wie weet staat er binnenkort weer wat op mp.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

FlueFisker

Zojuist een Flextec Streamtec #3 10 voeter besteld  :)
Nu even sparen voor de Vision Cdc reel en dan ben ik compleet voor de Kromme rijn dit voorjaar  8)
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Beertje

Gefeliciteerd met je aanwinst.Maar waarom wil je dit reeltje kopen? omdat hij zo mooi/goed is? of omdat hij exact op de hengel past?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FlueFisker

Beiden,  mooi en heel lichtgewicht,  daarbij ook nog een vertrouwd merk dus heb er wel vertrouwen in.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Beertje

Maar als je hem nog nooit op je hengel hebt gehad, hoe weet je dan dat hij bij je hengel past wbt  de balans van de combinatie?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FlueFisker

Dat is iets wat ik sowieso lastig vind om te voelen dus ik ga vaak voor zo licht mogelijk of ik vraag mensen hier of elders wat zij denken of wat hun ervaringen zijn.
En eerlijk gezegd, of een reel nou 90 of 140 gram weegt, ik voel het verschil hoogst waarschijnlijk niet tenzij het echt een superlicht setje is  ::denken::
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Hilco de Visser

koop dan gewoon een leuk reeltje bij A&M  tientje of 5 en je kan vissen !! :P

FlueFisker

Was ik ook van plan Lars  :) Moeten alleen wel die ddos nerds hun aanval stoppen anders kom ik nooit op de site van A&M  ::wtf::
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

MarcelN

#16
Heet die nou weer Lars :o zullen wel failliet zijn, gevalletje gpf, die site doet het ook niet ::)
Je moet op een tien voeter niet een té licht reeltje zetten, lengte wil graag in 'balans' zijn snappie, geen Orvis gevonden ook niet op MP?
Zet er nou een fatsoenlijke reel op, ik heb er al snoek en karper mee gevangen, wel handig een goede slip dus ;)

Hilco de Visser

staat een orvis clearwater reel te koop met gratis hengel voor 40 euro op markt plaats in maarssen

FlueFisker

Bedankt voor de adviezen heren  :)
Ik ga tijdens het sparen dus maar gewoon rond blijven kijken naar een passende reel.
A&M site doet het intussen weer Marcel dus valt mee gelukkig  ;)
Op mp staan vooral zwaardere reels, ook die ene die Hilco noemde is een 5/6 helaas.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Hilco de Visser

en deze ?  bij een ex sponser van dit forum Muddler

FlueFisker

http://www.pro-flyshop.com/products/loop-multi-reel#more-info

Is dit een goeie en zou dat qua gewicht ook wat zijn?
Die snowbee is ook wel een leuke reel inderdaad.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

FSCHAMP

Als ik goed gelezen heb 131 gr., dit zou wel wat kunnen zijn, maar het beste is dat je dit even uittest.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>


FlueFisker

Dat is inderdaad een mooie reel Heintje.
Uitproberen zou het beste zijn inderdaad,  spijtig dat alle vliegviswinkels zo'n eind uit de buurt zitten.
Als ik een auto had ging ik er gewoon een paar af om verschillende reels te proberen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval  ::goodjob::
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

Beertje

Flue Fisker@ het balanspunt ligt net voor de greep. leg de hengel (compleet met reel en lijn) daar op je vinger. nu moet de hengel stil blijven liggen zonder voor-of achterover te neigen. Het niet in balans zijn van een combinatie is van invloed op het werpen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.