Werpen met streamer

Started by Peter B., June 12, 2012, 10:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter B.

Nou heb ik zondag een bucktail streamer gemaakt, maar dat ding gooit echt beroerd als je dat niet gewend bent.
Hebben jullie tips hoe je het beste zo'n streamer kan werpen?

Rossie69

je moet er net even iets meer tijd aan geven om die streamer en lijn natuurlijk te strekken.
En niet proberen om 20 meter lijn weg te zetten,vooral als je het werpen,mischien nog niet goed beheerst.

Rustig aan en komt het vast wel goed.

Peter B.

Dat niet goed beheersen kun je wel zeggen ja  ;D
Ok, dan ga ik er rustig mee verder.
Als je alleen (nog) maar kleine vliegjes gewend bent, dan is dit echt een vreselijk gedoe in het begin :D

Rossie69

klopt,das het grote verschil,lekker gooien met een nimf of droge vlieg,en dan zo,n bonker eraan.
Went wel,op den duur.


Nootjez

De lijn goed laten strekken en telkens achterom kijken bij een achterwaartse worp.
Na een tijdje krijg je vanzelfs wel het 'gevoel' wanneer de lijn mooi gestrekt is.

Peter B.

Gisteravond ging het bij vlagen een stuk beter  :o
Nu had ik ook een aanbeet op mn "supersonisch" zelf gemaakte bucktail streamer, maar dat was een losser...
Ik ben denk ik te veel gewend aan het aanslaan van forelletjes. Volgens mij moet ik een flinke hengst aan die lijn geven om de snoek te haken.
Het vreemde was ook wel dat het niet eens een flinke klap was die ik op de lijn kreeg, het ging echt heel rustig. Ik zag hem wel boven water komen, maar helaas voor mij niet geland.
Nu ben ik daarna ook op dezelfde plek blijven staan, maar heb de snoek niet weer weten te strikken.
Blijft een snoek op dezelfde plek "hangen" na een aanbeet of zwemt hij verder naar een andere plek?
Ik ben hoopvol gestemd en zal die platbek toch echt een keer uit het water jassen...  ;D

Rossie69

strip strike en dat kan nog wel een keertje,vaak heeft de snoek alleen nog maar het haar tussen de tanden.

en ik kan het weten,want ik ben een ster in dit vissen  :P

want ik los er ook vele.

wil nu deze zomer is meer op snoek,met kikkers en poppers gaan proberen.


HappyFisherman

Dan moeten we komende weken maar eens een afspraakje maken om deze te strikken!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

Bucktail & zonker zuigt zich ook zo vol met water. wordt een loodzwaar kreng .

Beter EP streamer maken die wordt noet zo lomp zwaar.

Kunst aas met spinner heeft 2 dreggen, dus wij moeten niet denken dat we het zelfde kunnen met 1 haak verstopt in een bos wol.

Ik hou wel van een dreg midden in de streamer. klein stukje van die Carboflex en op die sleeve binden.

of een extended hookshank gebruiken maar die heb ik nog nooit in de winkel zien hangen.....

Rossie69

gaan we doen uh deze maand ???
moet je wel mee vieren dat mn vrouw en zoon jarig zijn,en dan komt van knuppe niks terecht,denk ik :)