uurtje karper met 1e eigen gebonden creatie

Started by jur606, June 30, 2012, 07:39:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

Gisteren avond eventjes een uurtje of 1.5 voor het donker nog op karper geweest met 2 eigen creaties was erdoor moet gaan als broodvlieg.

Met de #4 hengel de #7 garantie gevalletje :)

na een half uurtje wandelen de 1e karper gespot aangooien en geen interesse
hij begon op een gegeven moment te zwemmen en na beetje meelopen en keer of 4 aangooien komt i bij de 4e keer mooi omhoog en slurpt het vliegje naar binnen'
aanslaan/strippen. en ja hoor hangen na een dril van min of 5-6 kan ik deze karper scheppen.

bij het onthaken zie ik nog eend raad uit zijn bek komen na beetje gepriegel deze karper van nog 2 extra haken afgeholpen
(En omdat dit dus iet slanger duurde geen foto, vis moest snel weer zwemmen)

Ik ben helemaal blij vis op eigencreatie dit smeekt naar meer

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

Ja, mooi man!

Maar een foto van je vlieg kun je alsnog plaatsen toch? Ben wel benieuwd naar je eigen creatie.

Groet,
Gert

jur606

haha gert die kunnen het daglicht niet verdragen daarom ook s'avonds mee gevist :)

(nee geintje) zal vanavond eens kijken.

A{b}r{a}xa{s}


jur606

meer carpbowl
met mc fly foam :)
vond wel makkelijk :P)

A{b}r{a}xa{s}

nu maak je ons wel héél nieuwsgierig ...fotoooooo ;p

Erwin

Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

sjoerd



Hier worden ook nog leuke visjes gevangen. Vanmiddag deze 12 kilo  zware Ijsselkarper weten te verleiden met de vlieg.

Dat blijft leuk werk! :) :) :)

Sjoerd

Zeenimf


Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Gert

Dan kan ik ook niet achterblijven ;)

Mijn eerste voor dit seizoen. Een echte polderkarper, vanavond gevangen aan een sponsvlieg.



Groet,
Gert

Bert J.

Mooie vissen, mannen! Vooral die spiegel van Sjoerd.
Ik heb wat met spiegels, prachtig!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisserdorian

Moet mijn eerste karper aan de vlieg nog zien te vangen, als die half zo groot is als die van jullie ben ik al ruim tevreden  :P Mooie vissen

Erwin

Schitterende vissen. Wat voor hengel gebruik je daarvoor?
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gert

@Erwin: ik een #6.
Maar Sjoerd gebruikt denk ik wel een zwaardere, op groot water.

Vanavond weer even geweest, en een leuk, sterk karpertje gevangen, wederom op de sponsvlieg:



2 keer een misser gehad - de "vlieg" werd met veel geweld gepakt maar wist ze niet te haken.
Omdat er constant activiteit was in het water ben ik tot na het donker door blijven gaan, met dit als een verrassende bijvangst: een brasem, ook op de drijvende spons.
Hoefde hem gelukkig niet te scheppen, want dan zit ik weer met zo'n stinkend net in m'n fietstas :-\



Groet,
Gert

Gerrit72


Gert, leuke visserij zeg! En een brasem en dan ook nog in het donker! Bijzonder man ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcV

Geweldig zeg, zulke vissen! Helaas hebben we hier in Drenthe niet van die mooie karpers, laat staan mooi helder water.

Gert

Nou Marc, helder is het water hier zeker niet hoor! M'n (gifgroene) vliegenlijn is al nauwelijks meer te zien als ie een beetje zinkt. De karpers zie ik ook niet, alleen de bovenlip die boven water uitsteekt als ze aan het azen zijn.

sjoerd

Quote from: Gert on July 10, 2012, 18:02:59
Nou Marc, helder is het water hier zeker niet hoor! M'n (gifgroene) vliegenlijn is al nauwelijks meer te zien als ie een beetje zinkt. De karpers zie ik ook niet, alleen de bovenlip die boven water uitsteekt als ze aan het azen zijn.

Of je ziet alleen maar de staarten boven water uitsteken als ze in ondiep water staan te azen. Vele worpen maken in de buurt waar je de kop van de karper verwacht en dan ineens dat graag geziene rukje van de beetverklikker! Dat is vaak best lastig want je weet nooit welke kant de karper zal opzwemmen als die al azende de bodem afstruint en omwoelt. Ligt je vlieg rechts naast de kop van de karper, zwemt die naar links en omgekeerd. Maar... de aanhouder wint. ::bubbels::

Sjoerd

Gert

Vanavond weer 2 uurtjes wezen vissen met de sponsvlieg. Niks gevangen dit keer. Ik doe iets fout..... Gisteren al 2 keer mis geslagen en vanavond ook weer een keer. Dus bij de volgende aanbeet maar wat langer gewacht, tot m'n lijn nog verder strak liep. Maar ik denk dat de karper zichzelf al had gehaakt en daarom al een spurt nam op het moment dat ik aansloeg. Snep! 0.25 fluorcarbon stuk op de haak....


MarcV

Quote from: sjoerd on July 10, 2012, 21:31:15
Of je ziet alleen maar de staarten boven water uitsteken als ze in ondiep water staan te azen. Vele worpen maken in de buurt waar je de kop van de karper verwacht en dan ineens dat graag geziene rukje van de beetverklikker! Dat is vaak best lastig want je weet nooit welke kant de karper zal opzwemmen als die al azende de bodem afstruint en omwoelt. Ligt je vlieg rechts naast de kop van de karper, zwemt die naar links en omgekeerd. Maar... de aanhouder wint. ::bubbels::

Sjoerd

Klinkt op zich wel logisch, alleen ik heb dat eerlijk waar nog nooit gezien...

Gerrit72

#22
Quote: Geweldig zeg, zulke vissen! Helaas hebben we hier in Drenthe niet van die mooie karpers, laat staan mooi helder water.[/color]

Ben ik niet helemaal met je eens. Wat klopt is dat we uberhaupt weinig water hebben en wateren met een hoge karperbezetting zijn helemaal zeldzaam (en bijna allemaal erg bekend en druk met stretcher vissers).

In Drenthe zitten erg mooie spiegels, maar ook mega schubs (Streep is net weer gevangen boven de 25 kg ;)). Ik houd echter niet van de 'bekende' en drukke stekken, maar weet in Drenthe ook rustige plekjes met helder water en mooie karper. Het is even zoeken, maar het kan wel. Standaart een polaroidbril op tijdens de andere vliegvisserij leverde mij mooie gespotte karpers op (als je eenmaal weet waar ze aanwezig zijn, kun je ze later weer opzoeken).

Met de vlieg deze vissen vangen is een ander verhaal (mijn grootste uitdaging, maar ga ik nu toch eens proberen (heb nu een hengel waar ik het mee aandurf :-\). Zal moeilijk en spannend worden, maar dat is denk ik bijna overal zo.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Zag nu pas je woonplaats, de mooiste spiegel die ik dit jaar heb gezien, is gevangen in.....Emmen! Deze vis komt van redelijk helder water en was 20 kg+. Marc, het kan dus echt, maar niemand zal zeggen dat het makkelijk zal worden.

Zelf zag ik dit jaar tijdens het streameren in Emmen een 'goudstaaf' onder een duiker vandaan komen. Een 15 kg+ schubkarper kwam vanonder de duiker het zonlicht inzwemmen, zo mooi, ik kan het nog uittekenen! De vis bleef voor die duiker rondscharrelen (toen had ik graag mijn 8/9# hengel bij me gehad ;)).
The only difference between men and boys is the price of their toys.