OVM forumdag 25-04-15

Started by Troutbuster, January 21, 2015, 15:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Zet mij er maar bij met een vette OVB. Het lijkt mij in ieder geval zeer gezellig!
Misschien dat er nog meer noordelingen naar het OVM willen gaan????

Even een auto vullen en gaan!

Alleen is mijn agenda nu al zeer vol. Als ik kan, ben ik er bij!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


GJ

Ik wil ook graag mee. Ik weet echt helemaal niets over vissen op het OVM maar ik zal mezelf vooraf inlezen. En ik sluip wel achter iemand aan :)
BBQ ben ik ook wel voor in!

Troutbuster

Henk, Gert Jan, jullie staan er bij
Henk ik hoop dat je tijd vrij kan maken makker!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Scaramouche

Voor wie nog een patroontje zoekt, aan deze vlieg heb ik ooit mijn grootste ovm forel verspeeld  :-[

Knots van een vis van zeker 65+ die op het laatst nog van de haak afdraaide, maar hij pakte hem vol overtuiging terwijl om mij heen niets wed gevangen. Later leende ik mijn hengel met deze vlieg uit aan een maatje en die ving alsnog zo'n formaat vis. Altijd goed om in de box te hebben zitten denk ik.

http://www.roofvisweb.nl/bindinstructie-van-pauls-ovm-bug/
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

#29
Mooie grondel immitatie ::agree:: http://www.flyfishing.co.uk/fly-tying-patterns-step-step/59736-waggy-tail-sculpin-sbs.html
Ik heb net die film 'streamer fishing on rivers' zitten kijken van die sexyloop gasten, maar die grondel is levensecht  :o je zou voor die gein die film eens moeten zien.
http://www.place2use.net/board/showthread.php?19395-Streamer-Fishing-on-Rivers-(Oliver-Edwards) hele mooie sbs staat erop.
Leuke Blog van diezelfde gast http://inpursuitofspotties.blogspot.co.uk

sjoerd

Leuke grondelimitatie maar of die vangt??
Op de vraag van een forumlid kreeg die als antwoord dat hij (de maker van de vlieg) deze grondelimitatie nog niet had geprobeerd!!Dat moest nog gaan gebeuren. Over de actie onder water kon hij dus nog niks zeggen maar wel moest je de haak in een bepaalde stand buigen.
Dan vind ik het met veel tamtam binden en op een forum zetten van de vlieg op zijn zachts gezegd een beetje vreemd. Eerst maar eens uitproberen en bij bewezen goedkeuring door de forellen dan kun je m.i. de vlieg pas  plaatsen  .

Arie de Vries

Kun je met een #5 verantwoord op het OVM terecht? Of ben je daar een zwaardere hengel nodig
Groet, Arie

Floor

Quote from: Arie de Vries on January 24, 2015, 21:27:58
Kun je met een #5 verantwoord op het OVM terecht? Of ben je daar een zwaardere hengel nodig

Dat kan prima. Wat mij betreft is een #5 wel het minimum.
Zelf gebruik ik ook meestal een #5
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Jan Damman

Jan,

Doe mij maar een OVB met alles d'r op en an  ;D

Heb even geen agenda bij de hand maar laat het zo snel mogelijk weten.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

MarcelN

Quote from: sjoerd on January 24, 2015, 21:03:29
Leuke grondelimitatie maar of die vangt??
Sjoerd, als je die film zou kennen weet je dat die vangt! (stuur maar een usb stick :-X )
In die film gaan ze met een netje door het water en vangen ze wat grondels en kreeften, de imitaties ernaast in een bak water en je ziet echt het verschil niet :o zo droog op dat forum lijken het net pluche speelbeesten, maar geloof me die dingen zijn nat heel anders en griezelig echt! Ze vingen in de film een aantal beek forellen ermee en de actie is prachtig door de zonker.
Arie, met een #5 gaat prima zoals Floor al schreef, zelfs een 4 gaat best met de 1e en 2e gen. uitzetters, mits de tip wel een 20/100e is voor de uitschieters.

Arie de Vries

Zie dat iedereen met bb komt. Heb zelf niet zo'n ding. Is een BB op het OVM een must, of kun je er heel goed zonder?
Groet, Arie

MarcelN

Da's een BBQ Arie waar iedereen gebruik van maakt, iets anders dus ;D ik vis eigenlijk altijd vanaf de dammetjes en het liefst wadend in de binnenbakken, pas voor het eerst de BB zonder Q gebruikt, ik moet nog veel wennen aan dat trappelen :-\

Arie de Vries

Hahaaa, de Q over het hoofd gezien, stom,
Marcel dank voor het antwoord, duidelijk, waden kan daar prima dus.
Groet, Arie

Troutbuster

Jan (Damman) je staat erbij

Arie, ik heb jou er ook op gezet, was dit niet de bedoeling, laat het ff weten??

Gr

Jan
"Petri Heil"


Arie de Vries

Hoi Jan,
Ik zou heel graag willen, maar heb voor die dag al een andere afspraak staan.
Alleen is het nog niet helemaal zeker of dat op die dag doorgaat. Ik probeer daar zo snel mogelijk achter te komen
Maar op dit moment kan ik me nog niet aanmelden.
Als daar verandering in komt ben je de eerste die het weet.
Wat is voor jou een uiterste datum, ook gelet op de BBQ ?
Groet, Arie

Joost S.

Tsja, ik wil jullie dag niet verpesten, maar ik zit er toch ernstig aan te denken om op deze dag mijn forumdebut te maken.

Eens checken of ik kan.


Een vraag, kan ik een waadpak huren ergens?

Floor

Nou, dit word duidelijk iets wat je niet gemist mag hebben dus zoals het er nu uit ziet doe ik mee!
Jan, Zeker weten doe ik het nog niet maar, zal mn best doen dit zo snel mogelijk te laten weten.

Groet, Floor
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Troutbuster

Joost, Floor,  ik zet jullie gewoon in de lijst met OVB

geld ook voor jou Arie

We kijken wel tegen die tijd dat jullie het definitief weten.

Gr

Jan

"Petri Heil"


MarcelN

Dat ziet er goed uit mannen ::goodjob:: het gaat nu flink kouder worden hoop ik, zodat we een prachtig vruchtbaar voorjaar hebben straks, we zitten nu immers pas op 1/3 van de winter.
Dat wordt een flinke BBQ gezien het animo, straks verdwijnen er ineens een paar schotse hooglanders die even terug daar staan.... ::)

Op de vraag of er waadpakken te huur zijn...er is vast wel iemand die wat over heeft, maar een prima simpele neopreen (Spro) heb je al voor €80,- rubber zelf voor €40,- maar da's dan erg koud met ±10C water temp. voor die tijd.
Geef je maat hier dus even door zou ik zeggen....

Verder ga ik de dagen voor de forumdag er met grote regelmatig kijken/checken waar wat werkt, desnoods 'praat' ik even met de vissen, dan komt het allemaal goed ;)

Arno

Al is het nog onder voor behoud ik meld me bij deze toch vast aan.

Troutbuster

#45
Arno,

Vissen en BBQ ???

Ik zet je erbij OVB!!

Broeders!!

Kijk in de lijst van deelnemers!!

GROEN zijn de deelnemers die zeker zijn, de rest spreekt voor zich!

Mocht je OVB wegvallen en dus deelname definitief zijn, laat t me weten??

Alvast bedankt

Gr

Jan
"Petri Heil"


edwin

Jan nu kom ik er achter dat ik 25 April helaas in Denemarken op de zeeforel aan het vissen ben!
Dus moet ik helaas afzeggen!

Troutbuster

Edwin,

Ik dacht al zo iets gehoord te hebben van Gerrit W.

Jammer en begrijpelijk

Vang ze daar!!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Steelhead

Het is voor mij erg lang geleden dat ik op het OVM gevist heb. Ik herinner me de 'vliegvissers' nog die op die strekdammetjes lagen. Ze 'vliegvisten' met een zalmeitje en een beetverklikker. Ik dacht eerst dat ze aan het feederen waren.
Maar goed, ik vind dit wel een leuk initiatief dus bij deze wil ik me aanmelden, ook voor die BBQ.
Ik woon in Zaandam en wil graag met iemand mee rijden of iemand mee nemen.
Oja, ik ben een oudje van 60 :o

Bram
my best memories are not that old!

Marco B

Meld me ook graag aan incl. BBQ. Nog wel even onder voorbehoud, want net als bij Edwin bestaat de kans dat ik dan in Denemarken ben in een poging om wat zeeforel te verschalken(en in tegenstelling tot Edwin vind ik dat helemaal niet 'helaas'  8)).
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!