Tour OV 1, moederdag 2009... het verslag!

Started by Sieger, December 20, 2010, 11:36:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Na een eerste inventarisatie hieronder werd besloten een dag te gaan vissen in het mooie Overijssel.


Daarna een datum prikken. Nieuw topic geopend door Maarten. Uiteindelijk is het vandaag, 10 mei, geworden.
Op de vele aanmeldingen voor deze dag volgden vele afmeldingen. Tot op de vroege morgen van vandaag stonden er uiteindelijk 1o namen op papier om te verzamelen bij Hellendoorn/Hancate.
Ik was er al om kwart voor tien, niemand verder te zien. Zou ik dan goed zitten?? Och, als het niet de juiste locatie was had ik het telefoonnummer van Bert en Maarten bij me, dus veel mis kon er niet gaan. Als het vissen vandaag ook belabberd zou gaan konden we vanmiddag nog uitwijken naar de Tipbosch de forellenvijver die ongeveer 1,5 kilometer verderop ligt.

Bert en Auke arriveren niet veel later. Ze hebben een hele tour gemaakt (was het ook niet zo dat het een tour de Overijssel is hahahaha). Op de terugweg zullen ze de snelle route gaan kiezen. Ook Maarten komt snel aangereden, op de hielen gezeten door Sieger. Op deze manier gaat het goed en zal er snel na 10-en begonnen kunnen worden met vissen. Klokslag 10 uur draaien Maurice en Nico het parkeerterrein op. Nog drie te gaan.
Frans, Kayakvisser en Dennis. Tot op heden hebben zij zich nog niet afgemeld, hopelijk is er niets ergs gebeurd..............
Omstreeks twintig na tien zijn we naar de stuw gereden en hebben ons klaar gemaakt voor de visdag in de

Nico had nog een greep in mijn swap-doos te goed. In die doos doe ik altijd de vliegen van de verschillende swaps en als ik dan eens wat snel vliegen moet hebben kijk ik daar es in.

Die man met de korte broek is geen verdwaalde toerist, het is Auke  :lol:
Maarten had voor de welbekende twentse gastvrijheid gezorgd en had heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke twentse krentewegge meegebracht!

Met een prachtig zonnetje in de lucht begon onze wandeling langs de Regge. Bert stond als eerste te vissen, de rest besloot nog even door te lopen. Ik ging als tweede aan de bak nadat ik een mooie vis heb zien zwemmen. Sieger stapte als derde naar de waterkant.

Zo stonden we met zijn allen lekker verspreid langs de kant te vissen.
Mooie vissen waren hier en daar te zien, maar vangen??????? Nee, dat was ons nog ff niet gegund.
Schitterende omgeving (had ik dat al niet gezegd?? Maar dat geeft niet als dat zo is, want mooi is het er!).
Een poosje later stond ik met Maarten te vissen. Dick was nog even te  gast om ons aan te moedigen. Dat werkte, Maarten ving gelijk zijn eerste visje! Op een torretje.

Dick wist me te vertellen dat ik nog wel om zo'n torretje ging smeken bij Maarten, maar ja eigenwijs als ik ben niet geloven of doen...... Maartens eerste vissie bleef lekker lang aan de oppervlakte zwemmen, blijkbaar kon ie niet geloven dat ie op reis geweest was en tot fotomodel verheven was.
Maarten ving er gelijk nog een paar en vroeg of ik echt niet zo'n torretje van hem wilde gebruiken. Nee, straks na het eten doe ik nog een greep in mijn swap-doos en daar zitten wel een paar torretjes in, dus nog ff wachten.

Ja het was weer vissen op hoog nivo van Maarten

Inmiddels had Sieger zijn eerste nederlandse vis gevangen! Voor hem kon de dag dus toen al niet meer kapot!


Tussen de middag weer even bij de auto's geweest om te eten. Inmiddels was de ijscoboer ook aangekomen bij de stuw, maar patat had ie niet mee  8)
Door de temperatuur waren de waterijsjes best wel lekker. Alleen kon Maarten niet alle ijs op  :twisted:
We gingen weer terug naar de stekken waar we gebleven waren. Op dat moment moesten er nog door vier man vis gevangen worden. Auke, Maurice, Bert en ik moesten nog  vangen. Maurice en ik bleven op een stuk staan waar genoeg activiteit was aan de oppervlakte.
Heerlijk is eerlijk Maurice ving al snel zijn vis! Door de ruime groei aan oevergewas is het dan moeilijk een vis goed te landen. Die vis ging heerlijk in het riet liggen  8)  Met gevaar voor eigen kleding ging Maurice die vis redden uit de hachelijke situatie. Snel een foto gemaakt van hem, wie weet kon ik een reportage maken van droog naar nat  :roll:  Gelukkig voor Maurice bleef hij op  de been en kon hij t vissie weer te water laten gaan nadat ie op de foto gezet was.


Gelukkig wist ik ook een vis te pakken te krijgen.

Later zijn we nog met de hele groep op een stuk staan werpen op een school karper/voorn/winde/brasem. Auke wist een mooie ruisvoorn te pakken, tja die grote jongens waren hem te veel werk zei hij.

Bert verspeelde een grote jongen, maar ja je kunt niet alles hebben toch!
Maurice vroeg me of 12/100e wel genoeg was voor de broodvlieg. Tuurlijk, moet kunnen. Ik dacht dat hij bedoelde voor de dril, hij had het echter over het wegzetten van de vlieg...........
Mooie achterwaartse beweging gevolgd door een vloeiende beweging naar voren. Mooi gezicht die vliegen brok brood. De lijn komt weer terug en de broodvlieg zeilt nog een stukje door. De 12/100e is dus niet  genoeg  :oops:  Wel is de broodvlieg effectief! De grootste karper pakt hem met een enorme plons uit het water!  Maar ja zonder aan de lijn te zitten heb je er niets aan............ Toch maar es een spons gaan  kopen om die vlieg na te maken.
Aan het einde van de middag hebben we nog even een frisdrankje met ijs genuttigd op het terras van restau Nieuw Hancate.
Iedereen had vis gehad en een kleurtje gekregen van de zon.
Al met al een mooie dag. De jagende snoeken hebben ons doen besluiten om ook dit najaar daar es te gaan kijken of we die platbekken aan de kant kunnen krijgen.
Allemaal bedankt voor de gezellige dag.
Herman

PS, van Bert heb ik eigenlijk geen foto's. Hij weet zich elke keer op te stellen op plekken waar ik niet was en als ik hem op de plaat wilde zetten was ie weer "ondergedoken". Gelukkig heeft Sieger hem een keertje op de plaat kunnen zetten.


Sieger

Sieger

Quote from: Bert J.Snel gedaan Herman, mooi verslag!

Auke (met korte broek) opgehaald. Eerst dacht ik nog : Wat een optimist,
later was ik jaloers. Wat een mooi weer. Enig nadeeltje waren de brandnetels langs
zijn benen :mrgreen:
Op de Tomtom heen gereden. Hoe het ding afgesteld staat weet ik niet,
maar we hebben half Salland gezien. Tot de Lemelerberg aan toe. Maar
uiteindelijk kwamen we op tijd.
Ondanks dat we zo'n twintig minuten hebben staan wachten op drie
mensen die niet kwamen opdagen (zonder zich af te melden), was het
toch weer een superdag.



Maarten had niet voor niets deze lokatie gekozen, wat een mooie
natuur! Er vlogen tientallen, prachtige, blauwe libelles die ik nog nooit had
gezien. Het visbestand was ook meer dan o.k. daar. Veel ruisvoorn,
karper, snoek, brasem en alver of serpeling.



Het is altijd leuk om weer wat nieuwe gezichten te ontmoeten van het
Vliegvissersforum.
Ik heb weinig ervaring met het vissen met de droge vlieg. Maar vandaag
heb ik weer wat bijgeleerd. Ik moet nodig torretjes binden met een toefje
antron of gekleurde foam :lol:



(quote: Bert verspeelde een grote jongen, maar ja je kunt niet alles hebben toch!)
Je vat het nogal laconiek op Herman, dat was mijn PR-ruisvoorn, ja!
(ook niet zo verwonderlijk als mijn pr op zo'n 25 cm staat) :mrgreen:



Ik heb ook nog een mooie alver verspeeld. Dick stond erbij. Ik zag hem
zwemmen en wierp mijn droge vlieg in zijn zwemrichting. Hij zwom er
vlak langs en net toen hij er voorbij was, draaide de vis zich om en pakte
de vlieg vol. Prachtig om te zien. Heel even gewacht en aangeslagen.
Maar helaas , de haak schoot los.
Maarten bedankt voor het initiatief en de lekkere krentewegge.
En Siege gefeliciteerd met je eerste nederlandse vis op de vliegenhengel.


Sieger

Sieger

Quote from: Aukehier nog enkele foto's.


















een erg mooi gebied, met gezellige mensen maakt een topdag.
bedankt en tot een volgende keer


Sieger