Hengel en reel voor te snoeken met streamers

Started by Canadian_Streamdance, January 20, 2012, 10:11:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Canadian_Streamdance

hallo

ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie set waarmee ik op snoek kan streameren.
ik heb al veel verschillende hengels gezien en vast gehad.
zou graag een #9 9 voets hengel hebben en een daarbij passende reel.

nu is mijn oog gevallen op een stokje van vision -> http://www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=33&c=30&pid=276
het ziet er een heel mooie blank uit met een stevige ruggegraat!
wat vinden jullie van deze hengel? hebben jullie nog andere suggesties of waar vissen jullie mee
met welk merk? en welke reels zijn er geschikt??

kijk uit naar de reacties!!

groeten Wouter

Canadian_Streamdance

bedankt Rob voor de tip die tfo hengels zijn inderdaad ook mooi! de prijs zit zo in de zelfde klasse!
zijn er nog andere mensen die deze hengel kennen of willen delen welk materiaal zij gebruiken voor te streameren?
ben benieuwd!

Sieger

#2
Ik heb zelf een TFO Clouser in 8... Echt een prima hengel en mooie stevige stok... Rob heeft dezelfde in 9... De BVK is ook erg geschikt.....

Verder voor wat kleiner water en mooi weer met weinig wind een Loop Multi Power in 7 ... Iets minder strak maar een heerlijke actie die de streamer mooi weg zet in de polder....

En heb er toch weer opnieuw een 9 bijgekocht.... (Tsja) met name voor als het hard waait en wat groter water...

En de reels.... Ik heb tot nu toe nog nooit een snoek hoeven drillen op de slip, dus eigenlijk is het in dat geval een lijnopslag... Voor de gevallen dat dit wel nodig is wil je in elk geval een slip die zondér startproblemen goed remt en goed afstelbaar is... Dat hoeven echt geen dure dingen te zijn.... Heb zelf pas een 2e hands Loop gekocht op marktplaats (is van Danielsson en worden ook nieuw gemaakt)... Dus goed kijken en zoeken doet wonderen....

Misschien ook eens kijken bij onze sponsoren... Die hebben een heel breed pallet in prijs en kwaliteit....

Veel succes bij je zoektocht...


Sieger

Sieger

 :D ja kwam 'toevallig op mijn pad' een heel mooie bijna nieuwe T&T helix in 9..... Sweet.... :)


Sieger

Sieger



Sieger

Useless

Volgens mij gewoon een kwestie van uitproberen wat je zelf prettig vindt. Sommigen houden van hele strakke stokken bij het snoeken omdat ze dan voor hun gevoel beter de haak kunnen zetten. Anderen (zoals ikzelf) houden meer van wat soepele stokken omdat de streamer dan vaak wat minder bonkt op de hengel. Alles heeft zijn voor en tegen.
Vwb de reel zei Sieger het al. Het maakt eigenlijk geen bal uit. Zelf gebruik ik regelmatig een lullig shakespeare reeltje van slechts €20 (incl. reservespoel). Moet zeggen dat de slip niet veel beter of slechter is dan iets duurdere reels en ik moet de eerste snoek die mijn lijn tot op de backing er uit trekt nog tegenkomen en ik heb ze toch echt al over de meter er aan gehad.

Canadian_Streamdance

mannen bedankt voor de reacties en de tips!
het is en blijft een mega mooie sport/hobby om te doen en mannen en hun speelgoed
het is gewoon een vloek en je kunt er nooit genoeg van hebben!

ik heb trouwens laatst een heel mooi G loomis #3 stokje gekocht werpt echt soepel en is prachtig afgewerkt
wat er leuk aan is dat de ogen mee buigen en de stok extreem flexibel is! mega sport dus als je een wat grotere vis erop pakt!
ik ga verder met mijn zoektocht naar mijn eerste snoek stokkie en ik houd jullie op de hoogte wat het geworden is!


Canadian_Streamdance

door de tip van Sieger om eens bij de sponsoren te kijken vond ik deze mooie reel van loop
http://www.pro-flyshop.com/products/loop-xact-reel

alleen de maten 8-12 is dat niet een beetje te groot voor een #9 stok en lijntje?


Sieger

Dat is een heel mooie reel voor het geld... en een prima slip voor als je hem nodig hebt.... Wordt ook in de zalmvisserij ingezet en doet z'n werk meer dan goed...

Ik denk dat de 6-8 ook voldoende zou moeten zijn... die is in diameter 96 mm, de 8-12 is 112 mm...

Volgens de specs kan op de 6-8 180 meter 20 ponds backing.... Pfff da's heel veel en niet nodig.... Als je er 100 meter van de dunnere gel-spun of de airflo backing op doet is er meer dan voldoende ruimte om er een 9 lijn op te leggen... Als je bij Pro-Flyshop kijkt moet je ook even naar de Pikebooster-lijn kijken... Heel mooie lijn en erg praktisch door zijn dubbele werking.....

Ik zeg ... doen....  ;)


Sieger

Canadian_Streamdance

inderdaad een mooi reeltje voor zijn geld Sieger is ook mooi afgewerkt met die groene accenten!

zit nu nog te twijfelen tussen 2 stokjes  de big daddy pike fly rod van vision en de nite catapult van vision
verschillen in prijs niet zo heel veel en de actie is bij beide wel hetzelfde.
enkel vraag ik mij af wat SW betekend voor de #aftma bij de nite catapult -> heb deze 2 hengels bij hookedonthelfy gezien.
nummer1
http://www.hookedonthefly-shop.nl/a-20804766-1458451/hengels/vision-nite-catapult-fly-rod
nummertje 2
http://www.hookedonthefly-shop.nl/a-21217378/hengels/vision-big-daddy-pike-fly-rod

ik ga vooral op groter water snoeken en minder in de polder zal dus ook een mooi werpcanon moeten zijn om lekker distance te halen.
vind persoonlijk de catapult mooier kwa blank maar de big daddy is speciaal ontwikkeld voor op snoek en verwacht dat deze net iets beter gaat zijn??

wat denken jullie het gaat sowieso 1 van deze 2 worden

graag jullie uitspraken hierover :D




Sieger

Hier moet ik even verstek laten gaan... ken geen van beide hengels....


Sieger


ben

goedendag ik heb een SUMO Distance XS 7/8 met zo'n Goedkope Okuma Airflo is dit wat?