komt er een zemverbod in de Maas??

Started by Beertje, February 27, 2012, 17:48:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Na het lezen van het onderstaande bericht,Zit het er in dat er een zwemverbod in de Maas komt.

http://www.sportvisserijnederland.nl/vis_en_water/actueel/4176/smakelijk_eendje.html

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hilco

gedver vieze beesten.......

ik zou er niet eens meer durven zwemmen , of een of ander pak aan .....

Troutbuster

Betekent dus gewoon dat de aanwezige, grote, meerval in de Maas, domweg vreten te kort komt in hun al dan niet "natuurlijke" habitat!!
Logisch dat zo'n vis zich vergrijpt aan een makkelijke, onwetend wat hun vijand is, prooi!!

Moeder Natuur laat zich niet leiden en is niet te beinvloeden!!

geen getver, geen ahhhhh, maar gewoon de natuur die het zelf oplost!

Gr.

Jan
"Petri Heil"


harlin

Hier in de polder tijdens het streameren heb ik het gehad dat er een eend uit de wal vandaan vloog op 1 vleugel.
Klaperdeklap ging het over het water, aan de overkant van het water "lande" de eend.
Tot mijn grote verbazing zakte hij zo door de waterlaag heen.
Geen kolk of kabaal te zien, hij was en bleef weg.  :o
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

bij

Ach het is een mooie vis ooit eenb kleintje gevangen in het balatonmeer.  De hongaren zijn er verzot op.  Schijnt een zware sport te zijn om deze binnen te drillen. Weer eens wat anders dan snoekbaars.

Moeder natuur moet je zijn gang laten gaan. 


volschubeke

op die stek met grote drijvende streamer vissen;) wie heeft er een SVS voor een eendimitatie voor me?

Wilco

Quote from: Hilco on February 27, 2012, 17:53:09
gedver vieze beesten.......

ik zou er niet eens meer durven zwemmen , of een of ander pak aan .....

Sinds ik het vliegvissen heb ontdekt ga ik niet meer naar Spanje en italie om de Sylurus Glanus( europesche meerval ) te bejagen.
Mijn record vis staat op 187 cm en wat het ergste is wanneer ze bij het onthaken, haken 10/0, een boer laten. Een beerput kan stinken maar een dergelijke boer is erger

Hilco

187 cm ??????????? tering wat een beest.........

haasie

Mijne is 203cm. Ga geregeld meerval vissen  :P maar verhaalje is waarschijnlijk nep. Meerval is in koud water zeer passief en ligt diep. Kans dat ze naar de oppervlakte komen na de "ijstijd" is bijzonder klein.

Op tv was ook eens een verhaal over een hond dat opgegeten was, bleek ook een grap te zijn.

Wilco

Quote from: haasie on February 28, 2012, 23:55:16
Mijne is 203cm. Ga geregeld meerval vissen  :P maar verhaalje is waarschijnlijk nep. Meerval is in koud water zeer passief en ligt diep. Kans dat ze naar de oppervlakte komen na de "ijstijd" is bijzonder klein.

Op tv was ook eens een verhaal over een hond dat opgegeten was, bleek ook een grap te zijn.
Ik weet het niet maar qua jagen kan je de meerval vergelijken met snoek en die is in de koude periode iets minder actief maar blijft jagen en daarom ga ik geen oordel vellen of dit een broodje aap verhaal is.
Heb in de Ebro in een week tijd een familie eenden zien verkleinen van ruim 10 leden naar één enkele moeder eend en die was naar verloop van tijd ook verdwenen maar die kan ook weggevlogen zijn.


Hilco