Vissers weggestuurd bij de Hunze

Started by Beertje, March 30, 2014, 12:50:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Zaterdag kreeg een mailtje van een van onze leden van VVNA. Hij en een aantal andere vissers waren (zonder boete) door een boa wegstuurd bij de steendrempels in de hunze. Hij zelf stond bij de oude stuw, maar de anderen wel in het van 15 mrt tot 15 juni verboden gebied Dat is natuurlijk stom.
Maar zelfs als je daar niet aan het vissen was, maar wel met een hengel liep kreeg je een boete.Ook werd hem verteld dat je 50 mtr???? uit de steendrempels moet blijven. Dit betekend (als dit waar is) dat dit hele mooie gebied verboden voor ons vliegvissers is.Er zijn lieden in de natuur organisatie's, die de pest hebben aan sportvissers. Ze kunnen ze als nog niet weg krijgen door de voordeur (gewoon verbieden bij de wet) maar nu doen ze het via de achter deur door gewoon met belachelijke redenen de toegang tot het viswater voor de vissers te verbieden.
Ik zeg mijn lidmaatschap van "Het Drentse landschap" op!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Franky Boy

Best Beertje,
Ik zou nog maar even wachten met het opzeggen van je lidmaatschap van het Drents Landschap. Die drempels maken deel uit van een uitgestrekte vispassage en volgens de regels in je vergunning is het verboden om in zo'n vispassage te vissen, maar ook binnen een afstand van 50 meter vanaf de bovenste drempel en de benedenste drempel van die vispassage. In mijn boekje 'Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2013-2014-2015' in het deel van Hengelsportfederatie Groningen Drenthe staat op pagina 130: "Daarnaast is het verboden te vissen binnen een afstand van 50 meter van vispassages en andere migratievoorzieningen".
Ik geef toe: Het is een hele grote vispassage en vispassages zijn vaak de mooiste visstekken, maar het is volgens de vergunningsvoorwaarden gewoon verboden!
Die regel bestond overigens ook al in de tijd toen de Vispas nog De Grote Vergunning van de NVVS heette.
Ennuh... als je je met een opgetuigde hengel aan de waterkant bevindt, ben je wettelijk aan het vissen, of je nu vist of niet!

Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER