snoek hengel

Started by sven, May 05, 2014, 19:14:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sven

hallo iedereen,

ik ben sven en woon in belgie regio zandvliet
ben al een paar jaar met de vliegenhengel aan het vissen in de ardenen aan de camping waar ik met de caravan sta.
hier vis ik met een vision attack #5  9 voet  lang

heb ook al een paar keer op forel vijvers gevist maar niet echt met succes

ik heb van mijn vrouw een heel vroeg verjaardag geschenk gekregen namelijk een

vision nite catapult #8/9 met een lengte van 9,6

nu was mijn vraag kun je met deze hengel ook grote snoekstramers gooien ?
en wat een goeie vliegen lijn voor deze hengel.

gr
sven

Koen

dat zou wel moeten lukken hoor. Vis zelf met een 8. Als lijn gebruik ik een snoeklijn van Airflo (ouder type) en dat bevalt me wel. het gooit allemaal natuurlijk wel iets anders. tis geen droge vlieg die je op het water legt  ;D

Koen

hier staat trouwens nog wel wat nuttige info

http://www.effa.info/pike.html

FSCHAMP

Sven,

je kan inderdaad met die hengel op snoek gaan vissen. Je kan er zeker streamers met een lengte tot 15 cm meegooien. Er zijn verschillende lijnen op de markt en het beste wat je kan doen is een handelaar vragen of je wat lijnen mag testen zodat je de ideale lijn kan vinden bij je hengel.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sven

het gooit zeker niet als een droge vlieg  :)

ga zeker de site is goed lezen die koen heeft door gegeven.

denk dat de handelaar waar ik ga er zeker geen probleem gaat van maken dat ik een paar lijnen van hem test

al bedankt voor tips

BV

Yes,

weer een Belg.
Welkom en veel plezier hier en aan het water.

Heb zelf een Vision Nite #6 en die vind ik voor mezelf veel te strak , dus ik overline hem 1 klasse (voor op forel).
Maar dat is persoonlijk.

Over specifieke snoek-lijnen kan ik je niets zeggen.
Maar ik werp makkelijk streamers van 20cm in EP  met goedkope lijnen in de lijnklasse 8 en 9 waarbij ik de eerste 50cm van de fronttaper er af knip.
Met een volledige Loop Evotec  140   #7 op een #7 hengel gaat het overslaan al wat minder.
Heb ook een TT Ambush  # 6 op een  Vision Cult Fiber 7/8 en dat is een echt een korteafstandskanon voor hele grote kippen.

succes

Bart

sven

altijd leuk om andere Belg tegen te komen

is het dan niet slecht voor de hengel als je een lijn klasse zwaarder gebruikt dan staat vermeld ?


merijn1982

Leuk!! Goede keuze om te gaan snoeken met de vlieg! De grootste snoek van de forumcompetitie van afgelopen seizoen was van een belg. Dus wie weet...
Tight lines!!

Rene V.

Vision heeft een bijzonder goede lijn voor snoek de Big Mama,de naam zegt het al.Werpt echt goed ;D

Groet Rene V.

BV

Je hengel een lijnklasse te zwaar belast kan mits een deel voowaarden, en vooral niet overdrijven in het belasten van je hengel.

Arjan Maat

#10
Quote from: BV on May 05, 2014, 21:35:26

Over specifieke snoek-lijnen kan ik je niets zeggen.
Maar ik werp makkelijk streamers van 20cm in EP  met goedkope lijnen in de lijnklasse 8 en 9 waarbij ik de eerste 50cm van de fronttaper er af knip.
Met een volledige Loop Evotec  140   #7 op een #7 hengel gaat het overslaan al wat minder.
Heb ook een TT Ambush  # 6 op een  Vision Cult Fiber 7/8 en dat is een echt een korteafstandskanon voor hele grote kippen.

succes

Bart

Hoi Sven, hoi Bart,

@ Bart, ik denk dat je het hier mss een beetje moeilijk te doorgronden maakt voor Sven  :o  Zomaar lijnen afknippen zonder te vertellen waarom je hem afknipt is voor een beginnende "heavy duty" vliegvisser niet altijd makkelijk te begrijpen. En dan lijnen die niet voldoende overslaan. ( Een lijn met een belly van 14 meter is soms even iets anders, lijn hengel combinatie . . .lengte van de leader etc. )  ;)

Ik denk dat Sven gewoon bij een winkelier lijnen moet proberen op zijn hengel MET een flinke haakloze streamer eraan en dan zelf bepalen wat hij wil, kan behappen, en prettig vindt. En waar dat is maakt niet zoveel uit, als die betreffende winkelier maar voldoende verschillende lijnen en tijd heeft.  ;D

P.S. de mooist bewegende streamers ( in het water ) worden nog steeds uit natuurlijke materialen als zonkerstrips en bucktail gemaakt, die wegen nat dan weer meer als synthetische materialen als H2O en EP. Dat zijn zaken die Sven wel mee moet nemen in zijn overweging.


Succes met de proefperiode Sven.

TL Arjan Maat

Gert

Da's een nuttige aanvulling, Arjan, om lijnen uit te proberen met een NATTE streamer. Scheelt enorm.

Groet,
Gert

Gerrit59

Sven,

Zonder winkeliers tekort te willen doen: ik neem aan dat er in jouw omgeving ook wel vliegvisclubs bestaan.  Daar zullen vast leden zijn waarvan je een keer een reel met lijn mag proberen om te kijken of de lijn bij je hengel past.
Je spreekt dan in ieder geval mensen die praktijkervaring met die lijn hebben.
Ik heb er goede ervaringen en tips mee opgedaan.
Succes!

sven

iedereen al bedankt voor de nuttige reacties

heb deze middag even gebeld naar de winkel en heb met de eigenaar af gesproken dat ik volgend weekend eens langs kom.

hij ging een deel verschillende lijnen klaar leggen om uit te proberen
dus we zullen wel een lijn vinden die mij past  :)