Hardy Angel Reel - iemand ervaring?

Started by Gert, February 01, 2014, 18:11:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Zo af en toe denk ik er wel eens over om over te stappen op een large arbor reel. Moet wel een beetje klassieke look hebben, want het is ter vervanging van een ATH Rio Orbigo, die ik nog steeds erg mooi vind.

Nou heb ik een oogje laten vallen op een Hardy Angel #4/5. Er zit nogal een flink prijsverschil in de Mark 1 en Mark 2. De Mark 1 werd nog in Engeland gemaakt en wordt voor veel hogere prijzen aangeboden dan de Mark 2, made in Korea.
Heeft iemand ervaring met 1 van deze types, en zou het prijsverschil gerechtvaardigd zijn? Of heeft het alles alleen maar te maken met het chauvinisme en behoudendheid van de Engelsen?

Trouwens, een #11/12 van dit type wordt (in Polen) aangeboden voor een prijs waarvoor je normaal gesproken alleen een losse spoel koopt (129 Euro). Dus mocht je zoiets zoeken: sla je slag!
Oeps, foutje - blijkt toch alleen maar een spoel te zijn. De reel hebben ze namelijk helemaal niet (meer).

Tips over andere merken en types zijn ook welkom - mits het maar een klassieke look heeft. De Vision GT ziet er bijvoorbeeld ook wel gelikt uit.

Groet,
Gert

Gert

Ik heb een nog nieuwe Mark 1 incl. 2 extra spoelen gevonden voor minder dan de officiele Mark 2 prijzen.
Kon ik niet laten lopen.....

En nou niet allemaal roepen dat het een waardeloze reel is he :o

Sieger

Prutzooi....  ;D


Onzin... heb ze alleen ooit in de handen gehad en dat voelde wel goed... Verder geen ervaring, maar een Duitse visvriend gebruikt de grotere versie om op zalmjacht te gaan.. en hij vangt ze ook... Zal zijn werk prima doen denk ik....  ;)


Sieger

Gerrit59

Gert,

Veel succes er mee!
Verschillende ervaringen hou je altijd. Ik vergelijk het altijd maar met de autodealer: de een is er lovend over, de ander wil er zijn band nog niet oppompen......

Gerrit72


Gert, ervaring heb ik er niet mee, maar wel heb ik een aankoop ook al eens overwogen, alleen al, omdat ik het een ontzettend mooie reel vind. Veel plezier met je aankoop!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

nordbu

Gert, Vision reel is inderdaad en klassieke uitstraling. Heb er een in bezit gehad en verkocht omdat deze met lijn en backing toch voor teveel onbalans zorgde op de hengel. Was overigens wel een fijne reel en kan tegen een stootje. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
>>fang og slip<<

Gert

Dank voor je reactie Nordbu. Maar ik heb inmiddels dus al een Hardy met nog 2 extra spoelen (en ik had al zo veel).
Dus een Vision of welke andere klassiek ogende reel dan ook komt er sowieso voorlopig niet meer bij ;D
Ik zal er eerder een paar opruimen, die ik toch niet gebruik. Als ik zie wat er tegenwoordig voor een ATH gevraagd en betaald wordt kan ik er maar beter iemand anders een plezier mee doen - ook al zal die er misschien ook nooit mee vissen.