mijn eerste EP streamer

Started by Canadian_Streamdance, January 05, 2013, 23:16:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Canadian_Streamdance



kon het toch niet laten om nog even een uurtje achter mijn bindtafel te kruipen en men eerste EP streamer te binden handjes jeukte te erg om er een te gaan binden nadat ik de spulletjes binnen had gekregen met de post! heb ook nog even een zonker/bucktail/deerhair streamer gebonden hier de resultaten
ik vind ze geslaagd al zeg ik het zelf...














kan niet wachten om ze hun eerste zwemles te gaan geven!!

Rossie69

#1
 ::wtf::

das wel mooi zeg.

tip van Pim

haak schuin in de vise zetten en dan de fibers recht in binden.

goed werk hoor.


Gerrit72




::goodjob:: Mooi hoor!

Quote: kan niet wachten om ze hun eerste zwemles te gaan geven!!

Succes! En de resultaten ook even posten, ben benieuwd!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Canadian_Streamdance

#3
Quote from: Rossie69 on January 05, 2013, 23:19:43
::wtf::



tip van Pim
haak schuin in de vise zetten en dan de fibers recht in bnden.

thanks Rossie
heb je daar een voorbeeldje van hoe je de haak moet zetten?
is dat dan met het oog van de haak naar beneden wijzend of naar boven snap niet helemaal hoe je dat bedoelt?

Rossie69

mag je wel ff naar beneden scrollen.
daar staat een aanvulling van Pim.
7 plukjes ep streamert.

wouter veuger

oog van de haak meer naar boven in de vice, zodat de haak wat agressiever onder de streamer staat.

mooie streamers hoor wouter,ik ben zelf nogal van de bucktail en veren,dus ik vind die laatste ook wel gaaf ja.

Canadian_Streamdance

ah zo dus ok goeie tip zal de volgende zeker zo gaan proberen dan! zal die ook wel even posten puur om te vergelijken en misschien nog wat strakke tips te ontvangen :D
badankt mannen!

Canadian_Streamdance

Quote from: wouter veuger on January 05, 2013, 23:34:40
mooie streamers hoor wouter,ik ben zelf nogal van de bucktail en veren,dus ik vind die laatste ook wel gaaf ja.

ik vind bucktail, bont, marabou ook fantastische materialen voor streamers maar iedereen is zo enthousiast over die EP dacht dat moet ik ook proberen!
ik heb in het verleden wel veel bucktail streamers gemaakt maar die zinken niet zo zonder iets van een zonker eraan
had wat gave patronen maar ze viste niet zo goed
verzwaren jullie bucktail streamers of gewoon enkel sinktip/lijn?

Rossie69

dat bucktail zie ik ook wel is,dat ze een cm of wat bewerken met een verharder.
wel de onderkant dan he.


peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

wouter veuger

Quote from: Canadian_Streamdance on January 05, 2013, 23:41:49
ik vind bucktail, bont, marabou ook fantastische materialen voor streamers maar iedereen is zo enthousiast over die EP dacht dat moet ik ook proberen!
ik heb in het verleden wel veel bucktail streamers gemaakt maar die zinken niet zo zonder iets van een zonker eraan
had wat gave patronen maar ze viste niet zo goed
verzwaren jullie bucktail streamers of gewoon enkel sinktip/lijn?

soms doe ik wat loodraad op de haak wikkelen,maar meestal niet,gewoon een staart van hackle veren,en een lijfje van bucktail( niet al te dik gebonden) en dan met een epoxykopje zinken ze langzaam "head first" ,en ik vis ze ook gewoon aan een drijvende lijn ,wel in relatief ondiep water.

Canadian_Streamdance

#11
Quote from: wouter veuger on January 06, 2013, 10:57:46
soms doe ik wat loodraad op de haak wikkelen,maar meestal niet,gewoon een staart van hackle veren,en een lijfje van bucktail( niet al te dik gebonden) en dan met een epoxykopje zinken ze langzaam "head first" ,en ik vis ze ook gewoon aan een drijvende lijn ,wel in relatief ondiep water.

gebruikt je nooit van die fishskulls of iets in die richting om ze te verzwaren ziet er ook nog wel netjes uit!

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Team

#13
Goed bezig joh, zien er vangerig uit ;D ;D ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM

Gerrit72



Mooi spul! Ziet er goed uit...ga ik binnenkort ook mee knutselen  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MartinT

Knap gemaakt idd ::goodjob::
De haak er wat schuin in is een goede tip.
Heb er zelf een aantal van Dyckers liggen en daarbij is de haakpunt ook ruim vrijgehouden van de EP.