EP streamer Bindpatroon - bindfilmpje? & mn 1e Ep

Started by Gerrit72, September 27, 2012, 23:36:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72

Vanavond moest het gebeuren. Tafel vol fibers en andere rommel, vice in de aanslag, nog even Youtube opstarten voor een bindinstructie van een Ep streamer en het feest kon beginnen. Dat viel tegen...kon geen duidelijke film vinden. Wel filmpjes waar soortgelijk materiaal werd gebruikt (maar samen met ander spul).

Dus de vraag; wie weet een duidelijke bindfilm voor een standaard EP?

Uiteraard toch begonnen met binden, wat resulteerde in (in mijn ogen) acceptabele Ep's. Nu achteraf maar eens kijken of het een beetje volgens de regels is gebeurt ;), dan weet ik het voor de volgende keer.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

Geen filmpje, maar onze Hendri heeft wel een paar jaar geleden een mooie stap voor stap gemaakt:

http://www.vliegvissers.nl/archief/bindpatronen/2009/streamers/hendri-ep-streamer.html

Groet,
Gert

Philip

Hoi Gerrit, ik denk dat jij hier wel wat aan hebt http://www.0031flyfishing.com/flyfishing-videos/ep-streamer-seabass-tarpon-variety/ dit is een zeer duidelijke film waar zelfs ik mee kan binden:-) een kleinere variatie kun je hier vinden http://www.0031flyfishing.com/flyfishing-videos/asp-streamer-2-0/ . Laat me weten wat je er van vind of plaats een foto van het eindresultaat. Succes met binden.

groet Philip

hendri

mooi en heel duidelijk filmpje van die zeebaars streaker!!

Gerrit72


Bedankt, da's duidelijk! Had zelf een Ep van Maurice bekeken en geprobeerd die te imiteren.
Gaat helemaal goedkomen, het kan dus op verschillende manieren.

Heb boven lichtblauw gebruikt en onder wit (heb geen donkere fibers).
Op zich heb ik best wat fibers gebruikt, toch schijnt de streamer wat door.

Fibers zijn denk ik ook niet van Ep, maar je mag een gegeven paard...(Robin nog ontzettend bedankt ;)).
Ben er erg enthousiast over, dit smaakt naar meer.

Mocht iemand nog fibers (ongeacht merk) hebben liggen die toch niet meer gebruikt worden...
Pb maar wat je ervoor wil hebben, ik neem ze graag van je over. Ga me ook nog even in Congo verdiepen,
dat zijn betere prijzen. Heb even geen centjes voor Ep :'(.



Dit is em dan, hij had wel wat puntiger mogen aflopen (maar dit vond ik ook leuk :)).
Ook wordt rood vaak gebruikt als 'kieuw' (maar dit vond ik leuker ;D)
Schiet maar mannen...(dan kan ik er van leren...)

The only difference between men and boys is the price of their toys.


Philip

Tip van Flip, gebruik een watervaste stift om fibers donker te maken dat werkt prima-:)

Gerrit72


OK thanks, zag dat ze zo ook de 'baars' strepen erop aanbrachten :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.


Rossie69

oh :) mooi Gerrit.

nu testen dat visje.

dat model maken komt wel,als je er maar genoeg van bind.


forel


Gerrit72


Quote: nu testen dat visje. dat model maken komt wel,als je er maar genoeg van bind.

Bedankt mannen, Henk dat testen komt goed (in iedergeval tijdens de snoektour hoop ik ;D).

Verschillende modellen lukt ook wel, al moet het met die fibers niet te dun/klein, anders schijnt het door :(.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Robin Weijn


Gerrit72


Robin bedankt! en ook nog ontzettend bedankt voor je fibers :).
Kan er voorlopig mooi mee oefenen. Nog even wat donkere fibers regelen voor de bovenkant van de Ep streamer, dan komt het helemaal goed ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Robin Weijn