"test"vissen forellenplas de Koperenplas

Started by sjoerd, March 27, 2016, 17:35:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Vrijdag mocht ik met een aantal VNV'-ers, proberen of de forellen van de nieuwe forel/annex karperplas de Koperenplas tussen Zwolle en
Nieuwleusen goed vangbaar waren. Volgend weekend wordt de plas officieel geopend.
We begonnen in de stromende regen maar dat deerde niet. Ook niet het feit dat het water niet echt glashelder was.
Na 10 minuten BB kon ik de eerste vis haken, direct een 60 plusser. Mooie sterke vissen
Die dag kon ik een twintig aanbeten noteren waarvan ik er 12 stuks wist te landen. allemaal vissen tussen de 50 en 63 cm. maar er zitten nog grotere. Daarvan zijn er die dag ook twee gevangen. OK eentje in de rugvin, die slechts door gezamenlijk drillen en hengel doorgeven kon worden geland. De vis zwom namelijk onhoudbaar rondom twee zich in het water bevindende eilandjes.Ook werd er nog een fraaie snoek gehaakt en gevangen aan de voor forel bestemde streamer.

de eerste vis in de regen



een 7 hengel wilde wel krom



lekkere actie

Gerrit59

Mooie sessie Sjoerd!
Toch wel gemakkelijk zo'n plas dichtbij.

Gerrit 

Mettrop

Mooi! Er er daar straks voor mij een beetje vanaf de kant te vissen? Of ben je zonder bb kansloos/arm?

sjoerd

Nee hoor, vanaf de kant is goed te vissen. We vingen ze vaak nog geen meter uit de kant! Anderzijds heb ik ze ook midden op de plas gevangen.
Zelfs twee stuks op zicht toen ze even met de rug boven water zwommen en zo hun aanwezigheid prijsgaven!!
Maar er werd een een hele grote gehaakt in de binnenbak vanaf de net aangelegde vissteiger.


Dick

Mooi Sjoerd ,

jammer dat de manier hoe dit allemaal tot stand is gekomen erg achterbaks is, de mensen die met het idee zijn gekomen en het vanaf het begin bedacht en begeleid hebben( al meer als een jaar ), zijn op een zijspoor gezet door de eigenaar, kun jij ook niet weten natuurlijk. Alles wat er is aan gelegd, is hun idee en niemand anders. Gaat straks iemand met de eer strijken die het absoluut niet verdiend heeft. Proef vissen is een paar maand geleden ook gebeurt, door mensen die zich in zouden zetten bij de opening als gastheer, binders, werp  instructies en dergelijke te verzorgen, winkelier die materiaal zou leveren is ook gepasseerd. Lekker begin om zo een nieuws iets te beginnen. De drie mensen die in het voortraject zaten hebben er meer als 2000 uur in gestopt, waaronder ik zelf ook een paar .Het is allemaal wel erg mooi geworden maar de manier waarop verdiend eigenlijk maar een ding, een trap in zijn kl... maar heb er geen goed woord voor over. Maar de eigenaar doet zijn naam wel weer eer aan.


HIERBIJ WIL IK DAN OOK EEN IEDER BEDANKEN DIE VANAF HET BEGIN ZICH ( BELANGEN LOOS )IN HEEFT GEZET VOOR HET REALISEREN VAN DIT PROJECT EN ZICH VRIJWILLIG HEEFT AANGEBODEN OM BIJ DE OPENING AANWEZIG TE ZIJN EN ZIJN WERKZAAMHEDEN TE VERRICHTEN.

Verder wens ik een ieder veel gezondheid toe

Met vriendelijke groet
Dick Alberts

Rossie69

Dick goed gezegd.

nu doen ze of er niks aan het handje is.
the dirty job is done.

Sjoerd je heb wel mooie vissen gevangen top.




sjoerd

Quote from: Rossie69 on March 29, 2016, 22:36:25
Dick goed gezegd.

nu doen ze of er niks aan het handje is.
the dirty job is done.

Sjoerd je heb wel mooie vissen gevangen top.

Ik weet inderdaad niet hoe een en ander is gegaan en of Dick met de eigenaar , de beheerder bedoeld of iemand anders maar iig
zal ik mij niet in die discussie mengen.'
In ieder geval zijn er fraaie vissen te vangen, dat wel

Dick

geef niet Sjoerd no hard feelings, maar er is een heel vies spelletje gespeeld, maar dat heb je al gelezen, de beheerder heeft ook maar naar van der M te luisteren, maar is uiteindelijk aangenomen door door degene die dit allemaal hebben op gestart en gerealiseerd

blijft jammer dat het op deze manier moest gaat van der M een hele hoop omzet schelen, zijn nu al  vlieg vis clubs die zeggen dat ze er uit principe niet heen gaan , om wat er in het voor traject is gebeurt

maar het blijft wel erg jammer want het wel geworden zoals de bedoeling was, allen op de verkeerde manier

Mvg Dick

Marco B

Vliegvisclubs die uit principe niet gaan? 't Zal wel meevallen. Er zijn al zo weinig mensen met echte principes, laat staan hele clubs. En van der Most is slim genoeg om het geheel rendabel te maken. En zo niet, sluit ie toch gewoon weer een bedrijf  :'(
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

sjoerd

Ik ben in ieder geval blij dat de beheerder niet de persoon is die jij bedoelde..

Dick

laat ik er verder maar niet op in gaan lijkt mij beter en een ieder moet zelf maar weten wat ze doen, ga zaterdag ook gewoon even heen om te kijken

p.forel

Is zo te zien op de filmpjes wel mooi geworden.
Hopen dat het lang open mag blijven en mooie vissen blijven zwemmen
Zal er best een dagje gaan bb'en dan

HappyFisherman

Quote from: Marco B on March 30, 2016, 17:55:50
Vliegvisclubs die uit principe niet gaan? 't Zal wel meevallen. Er zijn al zo weinig mensen met echte principes, laat staan hele clubs. En van der Most is slim genoeg om het geheel rendabel te maken. En zo niet, sluit ie toch gewoon weer een bedrijf  :'(

Je zit daar vlak bij Staphorst en je weet hoe principieel ze daar zijn hè! ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

geen bericht slecht bericht werd er gezegt toch altijd.

merijn1982

Vandaag gevist bij de koperen plas en moet zeggen: top! Mooi water. Veel ruimte. Alles is netjes en er zit een goed bestand aan mooie, sterke forellen op! Had er zelf 9 waarvan een vis tegen de 60 en een in de 70 cm. Verder allemaal vissen van rond de 50 cm.  Dick was er ook nog even en die had geloof ik ook wel goed gevangen! In ons gezelschap had iedereen wel een aantal vissen en meerdere hadden echt een bak van 70+. En dan niet van die gedrogten maar mooie vissen.
Tight lines!!

Dick

mooi dat je het mooi vond merijn ruimte genoeg toch we hadden er samen 12 maar ook nog wel het zelfde verspeeld

merijn1982

Ja was super dick. Inderdaad mooi de ruimte en goede kwaliteit vis van goed formaat.ik heb me hengel gelijk goed op zijn donder kunnen geven☺
Tight lines!!

Gerrit59

Ik neem aan vanuit de bb Merijn?

Gerrit

merijn1982

Ja gerrit! Hier een aktiefoto van een dikke bak van rond de 70 cm. Helaas spartelde hij van me schoot voor er een foto gemaakt kon worden

Tight lines!!

Gerrit59