voerplek

Started by omfgimpro, December 12, 2012, 23:00:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond

Quote from: omfgimpro on January 20, 2013, 18:23:30
ben verkeerd begrepen denk ik, wil 1 of 2x voeren om goed aanbeten detecteren te oefenen daarna ga ik het nooit meer gebruiken. Ik ga mss wel gwn in de haven zitten daar hoef ik niet eens te voeren en krijg.ik zat aanbeten

Quote from: speycast on January 20, 2013, 18:38:20
nee hoor niet verkeer begrepen maar je bent gewoon stront eigenwijs

Ik ben het helemaal met Speycast eens. Je geeft zelf aan dat je een beginnend visser en vliegvisser bent. Wil je voeren, gebruik je een vaste stok of matchhengel. Wil je dat niet en je wilt echt jagen, dan ga je vliegvissen. Ik geef mezelf als voorbeeld: ik vis ongeveer vanaf mijn 7de jaar, eerst met de vaste stok, daarna op van alles en nog wat met allerlei soorten hengels en ben vervolgens overgestapt op karpervissen (zal zowat vanaf mijn 13/14de jaar zijn geweest). Dit heb ik gedaan tot 6 jaar geleden (ik zal dus een jaar of 24/25 alleen maar op karper hebben gevist), ben toen helemaal met dat karpervissen gestopt en vis sindsdien alleen nog maar met de vlieg. Toen ik daar mee begon, had ik als visser een enorme ervaring maar van het hele vliegvissen snapte ik werkelijk geen enkele drol. Ik heb drie maanden langs het water gelopen zonder ook maar een visje te vangen. Kon niet eens een beet krijgen. Dat had niet met voeren of zo te maken maar met het feit dat ik het gewoon niet kon. Ik ben naderhand met ervaren vliegvissers mee gegaan en vanaf dat moment echt heel snel vooruit gegaan met als resultaat dat ik ook lekker begon te vangen.

Ben gewoon niet zo eigenwijs en probeer te leren van de mensen hier op het forum. Ik begrijp sowieso niet dat iemand een vraag stelt en vervolgens na de antwoorden die hij krijgt toch iets anders wil gaan doen. Waarom vraag je het dan?
::wtf::

Hilco

Het lijkt zelfs wel of je onze antwoorden niet eens gelezen hebt   :(


R.S.N Flyfisher


sjoerd

#53
Quote from: omfgimpro on January 20, 2013, 18:23:30
ben verkeerd begrepen denk ik, wil 1 of 2x voeren om goed aanbeten detecteren te oefenen daarna ga ik het nooit meer gebruiken. Ik ga mss wel gwn in de haven zitten daar hoef ik niet eens te voeren en krijg.ik zat aanbeten

Je wilt gaan voeren om aanbeten te leren dedecteren en vervolgens ga je naar de haven want daar krijg je zat aanbeten ::blabla::
En je moest immers nog leren wat een aanbeet is aan de vliegenhengel en nu krijg je ineens zat aanbeten????Dan hoef je ook niet te voeren!

Ik begrijp de vele reacties hier op het forum... :-\ :-\ :-\

Troutbuster

Dit topic word in ieder geval wel lekker "gevoerd" !! ;) ;)

En verder........???? ::wtf:: ::ban::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco

ik twijfel nog steeds of dit wel een zinvolle discussie gaat worden ...................

Loopt het uit op een scheldpartij maak ik er een einde aan , dat zullen jullie toch wel begrijpen.

wouter veuger

Quote from: Hilco on January 20, 2013, 20:40:32
ik twijfel nog steeds of dit wel een zinvolle discussie gaat worden ...................

Loopt het uit op een scheldpartij maak ik er een einde aan , dat zullen jullie toch wel begrijpen.


hilco,heel goed dat je zo betrokken bent bij het forum,maar om er nu meteen een eind aan te gaan maken...

er zijn toch ook mooie dingen ;)

maurice

"beste" omfgimpro,
snap even niet waarom je in een slootje moet gaan voeren om aanbeten te voelen terwijl je in de haven volop aanbeten hebt.
zou zeggen neem de tijd en leer het vliegvissen zoals het bedoelt is.

moet en wil je vis vangen, een tip.
laat het vliegvissen links liggen en ga verder met een vastestok, WP, Feeder en weet ik veel wat nog meer. waar mee je lekker kunt voeren.

het slootje achter je huis of waar dan ook en de haven is totaal iets anders als de beken of meren in Noorwegen.
en met voeren leer je helemaal niets.

misschien kun je Peter (Rena) huren als gids dan kun je wat leren over het vissen in noorwegen.
en dat is toch heel wat anders dan met een halfje wit aan de sloot staan.

maar doe wat je niet laten kunt en leer maar lekker niets.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Raymond

Ik hoop dat omfgimpro de antwoorden op zijn vragen een beetje opvat als 'opvoeden'. Dat het ene forumlid dit nou iets subtieler doet dan de ander die meer ongenuanceerd maar wel erg glashelder en duidelijk is, doet er even niet toe. Ik begrijp dat hij een student is. Dan weet hij ook dat als hij dit bij zijn docenten zo doet, hij waarschijnlijk hetzelfde kan verwachten. Ik houd best wel van eigenwijsheid maar daar moet wel een heel groot deel wijsheid van zijn anders is het niet meer dan domheid... ;)
::wtf::

Troutbuster

Een bekent voetballer zei ooit,

"men kan pas eigenwijs zijn, als men ook eigenwijsheid heeft"

"logisch"  ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

::wtf::

maurice

zie het al helemaal voor me,

vliegvisser met zitkist aan het water,
wat sjouwen geen wonder dat je even wilt gaan zitten
::bbq:: ::proost:: ::proost::

rena

Quote from: maurice on January 21, 2013, 11:30:07
zie het al helemaal voor me,

vliegvisser met zitkist aan het water,
wat sjouwen geen wonder dat je even wilt gaan zitten


Dit heb ik een keer op het OVM gezien.
De (vlieg)visser in kwestie werpt een zalmeitje met een zinklijn en laat de boel liggen.
Gaat op z'n gemak koffie zitten drinken op zijn viskist.
... iedereen moet doen wat ie niet laten kan  ;D

Hilco

is er dan stroming zodat het eitje zelf zijn weg gaat zoeken? dan zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen ......... maar of dat nou vliegvissen is ..............